יעוץ תזונאית בעת תהליך חיים ללא סוכר

תוכן עניינים

ייעוץ תזונאיתגמילה מסוכר דורשת לא מעט כוח רצון ומשמעת עצמית. כולנו רגילים לטעם המתוק, טעם שנחשב דומיננטי במיוחד גם מבחינה פיזיולוגית. אם נאכל מאכל מתוק עם מאכל מלוח ביחד, הטעם המתוק יאפיל על המלוח. קשה להמנע לחלוטין מן הסוכר, אך בהחלט ניתן להוריד את הצורך במתוק ואת הסבילות למתוק.

כך, מתוקים שאכלנו בעבר בכיף יראו לנו פתאום מתוקים מדי. לא כולם יכולים לעשות זאת לבד בצורה הדרגתית ונכונה. לשם כך מומלץ לפנות ליעוץ תזונתי שיעשה סדר בדברים ויספק מסגרת כלשהי לתהליך.

צעד ראשון: להבין שישנה בעיה

בכל שינוי שרוצים לעשות, עלינו קודם כל להבין שקיימת בעיה. אמנם בעזרת המידע שישנו היום באינטרנט, כמו באתר זה למשל, והעלאת נושא הסכנות הקיימות בסוכר בערוצי תקשורת שונים ניתן להבין גם באופן עצמאי מהן הסכנות הקיימות בסוכר.

למרות זאת, כאשר יושבים מול אדם אחר המסביר זאת באופן ברור ופשוט בגובה העיניים הדברים חודרים עמוק יותר. גם ההנעה לפעולה באמצעות תזונאיים שאנו סומכים על דעתם היא חזקה יותר, מחלחלת לשכבות העמוקות של התודעה ומצליחה לגבור על הקולות בראש (שניתן לדמותם לשטן הקטן שיושב על הכתף של גיבורי סרטים מצוירים המתלבטים בין טוב לרע) שרוצים עדיין לקחת אותנו לארון המתוקים ולשלוף ממנו עוד ממתק.

לספק את התחליפים הנכונים

הדרך הטובה ביותר לנטרל את אותו שטן קטן או במילים אחרות את ההרגל, הרצון שלנו למתוק שעובד ממש כמו סם ממכר הוא למצוא לו תחליפים. אותם תחליפים, מסתבר, יכולים להיות כלל לא קשורים למתוק ולעיתים אפילו לא קשורים למזון.

התזונאית תחדד את העניין ותעזור לכם  למצוא אלטרנטיבות למתוק שאינן קשורות למזון. בשיחה איתה תוכלו להיזכר בדברים שאתם אוהבם לעשות ומזמן לא עשיתם, אך כמובן שתפקידה המרכזי הוא לספק לכם את התחליפים הנכונים למתוק בתחום התזונתי ולארגן לכם מסגרת טובה ונכונה בה המתוק יפסיק לשחק תפקיד כה חשוב בחייכם והוא יחזור למקום בו הוא צריך להיות- חלק קטן ושולי בתפריט.

מסגרת ותפריט שיקלו על ההתמודדות

בגמילה מסוכר אין פתרונות קסם. מדובר על התמודדות ברמה היומיומית וכוח רצון שיש לגייסו על בסיס קבוע. עם זאת, התפריט שקובעת התזונאית מסייע מאוד להתמודדות זו. התפריט נותן לכם גם שקט מהמקום שזהו תפריט בריא המכיל את כל אבות המזון כך שהגמילה מסוכר לא תבוא על חשבון בריאותכם ותגרום לנזקים. התזונאית מחלקת את היום לארוחות קטנות שגורמות לכם להרגיש שובע תמידי.

היא כוללת בתוכה גם סוכרים שאינם מגיעים כסוכרים פשוטים שעושים בגופנו בלגן אלא רב סוכרים המתפרקים באיטיות ומספקים דלק לאורך זמן. התזונאית תציע לכם תחליפים למתוק באמצעות פירות, פירות יבשים ותבנה את התפריט כך שיכיל מאכלים שאתם אוהבים- זהו היתרון של יעוץ אישי על פני מציאת תפריטים באינטרנט.

לקבל חיזוקים בהצלחות וקבלת עידוד במעידות

מלבד בניית התפריט ויצירת המסגרת הנכונה לכל אחד, מפגשים קבועים עם תזונאית יראו לכם באופן הברור ביותר את ההתקדמות שלכם.

התזונאית תדע לחזק אתכם ולהרגיש טוב עם עצמכם על ידי הדגשת ההצלחות, ואם ישנה מעידה מדי פעם היא תמנע מכם להתייאש ולהרגיש רע עם עצמכם. אצל רבים מעידות כאלה הבאות לידי ביטוי בדרך כלל בעליה במשקל (בגלל הקשר ההדוק בין סוכר להשמנה) גורמות לתחושת כישלון עד כדי שנאה עצמית, מה שמביא ליאוש והשלכת ההישגים שהושגו עד כה.

יעוץ תזונאית וליווי לאורך התהליך הם שישאירו אתכם בתוך המסגרת ויתנו לכם כלים להתמודדות עם מצבים שונים.