שיטות מיוחדות לגמילה ממתוקים

תוכן עניינים

דיקור סיניחלק גדול מן האוכלוסיה מכור למתוק למרות ההבנה מהם הסיכונים שישנם. היום ידוע כי ישנו קשר ישיר בין סוכר להשמנה, מחלות לב וכלי דם, כבד שומני, עליה בכולסטרול הרע וכמובן סוכרת.

עם זאת, למרות הידיעה, רובנו לא מצליחים להגמל מן הסוכר אשר פועל על הגוף כמו סם. היום ישנן שיטות גמילה מיוחדות ממתוקים אשר עוזרות להשיג את המטרה.

לתקוף את הבעיה מזוויות שונות

המאפיין את אותן שיטות מיוחדות הוא שרובן עוקפות את הרציו, את ההיגיון וחודרות הישר אל תוך אותם אזורים במוח אשר קשורים למנגנון העונג ומאותתים לנו לאכול מתוקים למרות הנזק.

שיטות אחרות נוגעות בבעיה דווקא בהיבט הפיזי: הן מזהות בעיות פיזיות המהוות את שורש הבעיה וגורמות לנו להתנחם במתוקים למרות שאינם מהווים פתרון ומטפלות בהן במקום לטפל בסימפטומים של ההשמנה והבעיות הבריאותיות המתלוות אליה.

דיקור סיני

רבים מגיעים לדיקור הסיני לאחר שניסו דיאטות למיניהן ולא צלחו אותן, או שרזו אך מהר מאוד הקילוגרמים עלו בחזרה.

תכניות הרזיה רבות (הקשורות קשר ישיר לגמילה ממתוקים בגלל ההשמנה שנובעת מהסוכר) מבוססות על אכילה לפי תפריט מסוים, ספירת קלוריות, נקודות ועוד. הדיקור הסיני מחפש את שורש הבעיה שפעמים רבות כלל לא מודעים אליו כמו תת פעילות של בלוטת התריס, צבירת נוזלים וחומציות בקיבה שגורמים לרעב ועוד.

הדיקור הסיני מטפל באיברים הפנימיים, עוזר להפטר מנוזלים עודפים, מטפל באיזון נוזלי הגוף והדם וגם עוזר לקבלת שקט נפשי והימנעות ממצבי חרדה, מתח ואי שקט שגורמים לרבים לפנות לכיוון המתוק.

טכניקת החופש הרגשי – EFT

טכניקת החופש הרגשי מביאה להעלאתם למודעות של רגשות שונים במקום הדחקתם. להדחקתם של רגשות ישנו קשר ישיר לצורך במתוק והתמכרות לסוכר. המתוק הוא פתרון מיידי שאנו מספקים כמענה לצרכים רגשיים שונים.

הדבר דומה למתן תרופה אחת (שאינה יעילה) למחלות שונות. התעלמות מרגשות כמו פחד, אכזבה, כעס, בושה ועוד והדחקתם גורמת בשלב מאוחר יותר להתפרצות רגשית לא ברורה שאנו נבהלים ממנה ומכסים אותה באמצעות ה"פלסטר" הזמין לנו- מתוק. בשלב הראשון של השיטה עובדים על העלאת הרגשות ועל קבלת האדם שאנחנו ללא התנגדות לחוות רגשות.

בשלב השני ישנה עבודה על ערוצי אנרגיה שונים ופתיחת החסימות הרגשיות גם באמצעים פיזיים כמו תיפוף על נקודות חשובות בגופנו.

תטא הילינג

תטא הילינג מהווה אף היא שיטה לשחרור דפוסים כמו הצורך במתוק, חסימות ופחדים שפעמים רבות אכילת המתוק נובעת מהם. שיטה זו עוקפת את המודע ופונה הישר אל התת מודע.

השיטה מאטה את גלי המוח עד לגלי תטא האופייניים למצב שבין שינה לערות, מה שמאפשר למטופל עדיין לתקשר עם המטפל אך להיות פתוח למסרים המגיעים ישירות אל התת מודע ועוקפים את המודע. כך קל יותר להחדיר ולהטמיע מסרים אשר לאחר מכן הגוף (למעשה המוח) מיישם בלי שנחוש מאמץ. השיטה מביאה לשחרור אמונות מוטעות לגבי חוסר יכולת או אמונות של אדם לכך שאינו ראוי לטוב ביותר.

היפנוזה

בדומה לתטא הילינג, גם ההיפנוזה פונה ישירות אל התת מודע. הרגלים לא טובים כמו אכילת מתוק או הרגלים הרסניים כמו עישון וסמים עוקפים את המודע שלנו אשר יודע היטב כי זהו הרגל מזיק.

החלק הלא מודע של המוח משכנע כי הרגל זה בכל זאת יהיה טוב לנו בדרך כזאת או אחרת. היפנוזה היא כלי חזק ביותר המסוגל לפנות אל הלא מודע (המהווה כ- 90% מן המוח!) ולגייס אותו לטובת המטרה שהיא גמילה מן ההרגל המזיק.