מה לעשות לאחר רמאות בתכנית אכילה ללא סוכר

תוכן עניינים

התמודדות עם רמאות בתכנית אכילה ללא סוכראנשים שמקפידים בנאמנות על תכנית האכילה ללא סוכר, במשך שבועות או חודשים, אך פתאום מועדים בה, חווים תחושות אשמה המחליפות את תחושות שביעות הרצון העצמי כתוצאה מההתקדמות.

המשקל כבר התקרב אל המטרה, והחיים היו טובים, עד שהגיעה "הרמאות" בתכנית האכילה ללא סוכר. זה מתחיל בקטן. קוביית שוקולד קטנה הופכת לשתיים או שלוש קוביות גדולות יותר מדי יום.

או שהשינוי מתרחש בפתאומיות, עם פרוסת עוגה גדולה בארוחת החג או בחגיגת יום הולדת. בכל מקרה, תחושות האשמה מתעוררות, ועימן הנפיחות והבלבול, וחוסר הוודאות כיצד להמשיך. מאמר זה מסביר כיצד ניתן לחזור לתזונה ללא סוכר גם בעקבות "רמאות".

כיצד לחזור לתכנית אכילה ללא סוכר

ראשית, אין צורך להרגיש רע. כמעט כל אדם מועד מדי פעם בתכנית האכילה ללא סוכר. זוהי התנהגות נורמלית אותה יש לקבל, לסלוח, ולשוב לתכנית.

לזכור את מטרת תכנית האכילה ללא סוכר: מנוחה לגוף

הגוף זקוק להפסקה ממזונות מעובדים, מהירים, ומנחמים. מזונות אלו עשירים בקלוריות, שומנים ופחמימות, ונמוכים בסיבים, ויטמינים ומינרלים.

במקומם מומלץ לבחור פירות וירקות טריים, עופות טריים רזים, דגים ובשר, המחליפים את הנקניקים המעושנים, הנקניקיות והקינוחים.

להוציא מהבית את המשקאות הקלים המתוקים, ואת בקבוקי האלכוהול

משקאות אלו עשירים בקלוריות אך אינם מציעים כל תועלת תזונתית, וכשהם נמצאים בבית, קל להתפתות לשתות מהם, תוך חשיבה שגויה שכוס קטנה אחת לא תזיק. בהתאם, יש להוציא מהבית את המשקאות האלכוהוליים, המוסיפים קלוריות, ומכילים סוכרים.

במקומם יש לשתות מים מינרלים או מוגזים, אשר מחדשים את הצורך של הגוף בנוזלים מבלי להוסיף קלוריות. מוסיפים פרוסת לימון או מלפפון למגע של טעם, שותים חלב דל שומן ומיצי פירות המורכבים מפירות בלבד, או מיצי ירקות הנחשבים למשקאות בריאים.

חזרה לפעילות גופנית – אם שגרת האימונים הוזנחה, ניתן לספק דחיפה קטנה לתכנית האכילה ללא סוכר, באמצעות חזרה לחדר הכושר, או לריצה. תרגילים מסייעים לירידה במשקל באמצעות שריפת קלוריות נוספות, והם משפרים את מצב הרוח, כך שניתן להתמודד עם התשוקה לסוכרים.

חזרה הדרגתית לתכנית האכילה ללא סוכר

חיים ללא סוכר כרוכים בהגבלות אכילה עימן קשה להתמודד בהתחלה. עצם המחשבה על הימנעות מגלידות או עוגיות, גורמת לתחושת קיפוח.

לכן מומלץ להקצות כמות של מאה עד 150 קלוריות ליום לפינוקים או חטיפים בריאים, המורכבים מפירות, גזר או חטיפי גרנולה ללא סוכר, אך להקפיד שלא לעבור את סף המאתיים קלוריות למנה אחת ביום.

לא לדלג על ארוחות – זה מפתה לדלג על ארוחות כדי להפחית את כמות צריכת הקלוריות. הבעיה עם התנהגות זו היא שהימנעות מאכילה מובילה לרעב מוגבר מאוחר יותר, מה שמגביר את הסיכויים לאכול חטיף מתוק על מנת להרגיע את תחושות הרעב.

היצמדות לתכנית האכילה ללא סוכר וחידוש המטרות – מומלץ לרשום את כל המאכלים ביומן מזון על מנת לוודא הימנעות מאכילת מאכלים שאינם קשורים לתכנית, כגון ממתקים, שומנים או פחמימות.

תכנון ארוחות על בסיס קלוריות יומי, להימנעות מאכילת סוכר – לארוחת הבוקר, יש לבחור את המזונות המתאימים באופן אישי, כגון דגנים בעלי ערכים גבוהים של סיבים או שיבולת שועל, פירות יער, או פירות עם יוגורט, המספקים את ההשתוקקות לסוכר.

אכילת סלטים ירוקים המכילים שפע ירקות לארוחת הצהריים, אך ללא הרוטב – הארוחה יכולה לכלול מקור חלבון דל שומן כגו דגים אפויים או חזה עוף רזה עם שפע ירקות ירוקים וצבעוניים כגון ברוקולי, גזר, דלעת או שעועית ירוקה, למשל.