כמה סוכר אתם באמת צורכים ביום?

תוכן עניינים

כמה סוכר אתם אוכלים ביום?המודעות לנזקים שגורם הסוכר בהחלט עלתה. היום כבר ידוע שסוכר הוא גורם מרכזי להשמנה, לסוכרת, למחלות לב וכלי דם וגם גורם לעצבנות, עייפות ונזקים בריאותיים שונים. לכן, רבים משתדלים להקפיד ולהפחית את כמות המתוקים שהם צורכים ביום ולהפחית את כמות הסוכר בקפה. עם זאת, זהו רק הסוכר הגלוי.

במוצרי מזון רבים (ולא בהכרח מתוקים) חבוי סוכר אותו מגלים רק כשמסתכלים היטב ברשימת הרכיבים. גם אז, לא תמיד הוא רשום כסוכר אלא במגוון שמות כמו סירופ תירס, פרוקטוז ועוד. איך תדעו כמה סוכר אתם באמת צורכים ביום? אם תשימו לב למזונות נוספים המכילים סוכר בסתר.

משקאות ממותקים – כמות אדירה של סוכר

משקאות ממותקים מכילים ריכוז עצום של סוכר. פחית קולה מכילה כעשר כפיות סוכר (כשכמות הסוכר המקסימלית המומלצת היא כחמש כפיות סוכר ליום). משקאות אנרגיה כמו רד בול מכילים אף הם כמות סוכר לא מבוטלת. מכינים ברוב תמימות ולמען בריאותכם כוס מיץ תפוזים?

אמנם זהו סוכר שמקורו בפרי ולא סוכר לבן, אך עדיין זהו סוכר. כוס מיץ תפוזים מכילה כארבעה תפוזים וכשש עד שמונה כפיות סוכר! העדיפו תמיד לקחת פרי אחד במקום לסחוט כוס מיץ ממנו. גם בפרי אחד יש כמות סוכר מופחתת בהרבה וגם יש בו סיבים תזונתיים שחשובים לחילוף החומרים ונותנים תחושת שובע.

קטשופ עשוי מעגבניות? באופן חלקי ביותר

בקטשופ, שיש המשכנעים את עצמם שהוא מקור טוב לעגבניות, אך פחות מארבעים אחוזים ממנו מכיל עגבניות, ומצד שני הוא מכיל כמות סוכר גבוהה.

בכל כף קטשופ מסתתרת לה כפית סוכר. גם בממרחים או רטבים כמו ממרח סנדביץ', רוטב חרדל ודבש, רוטב סויה או רוטב צ'ילי ישנן כשלוש כפיות סוכר בכל מאה גרם, אז בפעם הבאה שאתם לוחצים על הבקבוק לכיוון הצלחת, זכרו שאתם מכניסים אל הארוחה סוכר מיותר.

מועדון ארוחת הבוקר – רבים רואים ביוגורט עם פרי ארוחת בוקר בריאה. כך גם קורנפלקס עם חלב נחשב לארוחת בוקר טובה. גם באלה מסתתר סוכר בכמות רבה (שימו לב למיקום שלו ברשימת הרכיבים). יוגורט עם פירות יער של דנונה או יופלה מכיל קרוב לארבע כפיות סוכר. כך גם קורנפלקס, במיוחד מן הסוגים שילדים אוהבים.

גם פחמימות מזינות או פירות הם סוכר

אמנם לחמים, פסטות או תפוחי אדמה, נחשבים לפחמימות מורכבות המתפרקות לאט בגוף ולכן חיוניות לו, מספקות לו אנרגיה זמינה וגם יוצרות תחושת שובע ורגיעה, אך עדיין לאחר הפירוק מתקבל סוכר. בתפוח אדמה קטן או בחצי כוס פסטה מקמח לבן ישנן כשלוש כפיות סוכר.

כך גם בפרי ממוצע. לכן, גם מאלה חשוב לאכול בכמות שאינה בלתי מוגבלת ולקחת אותה בחשבון כשאתם בודקים את כמות הסוכר שאכלתם במהלך היום, גם אם הם מזונות חיוניים ומומלצים.

לסיכום, הסוכר נמצא כמעט בכל מקום וקשה מאוד להתחמק ממנו. עם זאת, ככל שאנשים יהיו מודעים לכך, יבדקו את מיקום הסוכר ברשימת הרכיבים, ויקחו בחשבון שכמעט בכל מזון הנכנס לפינו יש סוכר, ניתן חיהיה להבין עד כמה חשוב להפחית למינימום את הסוכר הגלוי – המתוקים, המאפים והסוכר הלבן עצמו. זאת גם אם תחילה הדבר יהיה מציק בגלל העובדה שאנשים רבים מכורים לסוכר.