יתרונות אתגר ללא סוכר להשמנת יתר

תוכן עניינים

יתרונות אתגר ללא סוכר להשמנת יתרדיאטה דלת פחמימות כגון מזונות מתוקים, פסטה ולחם, מאפיינת את החיים ללא סוכר. במקומם, המקפידים על האתגר אוכלים מזונות אמיתיים הכוללים חלבון, שומנים טבעיים וירקות.

מחקרים מראים שדיאטה דלת פחמימות גורמת לירידה במשקל ולשיפור סמנים בריאותיים, וכמעט כל אדם מכיר מישהו שניסה בהצלחה את האתגר ללא סוכר. אין צורך אפילו לספור קלוריות או להשתמש במוצרים מיוחדים.

אז למה החיים ללא סוכר עדיין שנויים במחלוקת? מאמר זה מסביר כיצד משפיע האתגר על הסובלים מהשמנת יתר, וכיצד להפוך אותו למטרת חיים אישית.

מוצרים דלי שומן והקשר להשמנת יתר

דיאטה זו פירושה אכילת פחות פחמימות, והחלפתן בשיעורים גבוהים יותר של שומן. במשך עשרות שנים, אמצעי התקשורת דיווחו ששומן מזיק לבריאות. אך "דיאטה" הכוללת מוצרים דלי שומן, מאופיינת ברוב המקרים בשפע סוכר, המציפים את מדפי הסופרמרקטים. זו הייתה טעות גדולה, היות ובקנה אחד, התחילה מגפת ההשמנה.

מחקרים מראים כיום שלא קיימת סיבה לחשוש משומנים טבעיים. בדיאטה דלת פחמימות, במקום להפחית את צריכת הסוכרים והעמילנים, אתם יכולים לאכול מאכלים טעימים אחרים מהם אתם מרוצים, ועדיין לרדת במשקל.

איך זה עובד? כשנמנעים מסוכר ועמילנים, רמת הסוכר בדם מתייצבת, ורמות האינסולין של הורמון השומן יורדות. מצב זה מגביר את שריפת השומן וגורם לתחושה טובה יותר. הפחתת צריכת המזון גורמת לירידה במשקל. מחקרים מראים שדיאטה דלת פחמימות מקלה על ירידה במשקל ועל שליטה ברמת הסוכר בדם, בין שאר היתרונות.

חיים ללא סוכר: הבסיס

הרכבת תפריט ללא סוכר כוללת הקפדה על אכילת בשר, דגים, ביצים, ירקות הגדלים מעל הקרקע ושומנים טבעיים כגון חמאה. יש להימנע ממזונות המכילים סוכר ועמילן, כגון לחם, פסטה, אורז, שעועית ותפוחי אדמה.

ההנחיה היא לאכול כשרעבים, עד שמרוצים. זה עד כדי כך פשוט. אין צורך לספור קלוריות או לשקול את המזונות, ופשוט לשכוח ממוצרים דלי שומן המיוצרים באופן תעשייתי.

למי לא מומלץ להקפיד על דיאטה דלת פחמימות?

רוב האנשים יכולים להתחיל בבטחה ומיד כל סוג של דיאטה דלת פחמימות, אך בשני המצבים הבאים, יתכן שיהיה צורך בהכנה נוספת או שיטות הסתגלות.

חולי סוכרת – שלוקחים תרופות סוכרת, למשל אינסולין.

נשים מיניקות – דיאטה זו פוגעת באיכות ייצור החלב.

אנשים שאינם שייכים לאף אחת מקבוצות אלו, יכולים להתחיל באתגר ללא סוכר.

מה לאכול בדיאטה דלת פחמימות?

יש להתחיל עם קבוצות מזון בסיסיות מהן ניתן לאכול כל מה שאוהבים, עד שמרוצים. ההנחיות הן אכילת פחמימות שמתעכלות היטב, בכמויות של מאה גרם, ומאכלים המכילים סיבים, בכמויות ללא הגבלה.

כל המזונות צריכים להיות בעלי חמישה אחוזי שומן. הקפדה על מזונות אלו מאפשרת להמשיך בקלות יחסית דיאטה דלת פחמימות קפדנית, עם פחות מעשרים גרם פחמימות ליום.

מזונות מהם יש להימנע – בדיאטה נמוכה בפחמימות יש להימנע מאכילת מזונות מלאים סוכר ועמילן, המכילים רמות גבוהות יותר של פחמימות קלות לעיכול, בכמויות של מאה גרם למנה.