חטיפים ללא סוכר – איך תוכלו לנשנש מבלי לאכול סוכר?

תוכן עניינים

חטיפים בריאים מן הטבעניתן לאכול פחות סוכר, או להימנע ממנו כליל, גם באמצעות נשנוש חטיפים. כתבה זו מספקת רעיונות יצירתיים לחטיפים ללא סוכר המתאימים לילדים, בני נוער ומשפחות בחיים ללא סוכר.

זוהי שיטה מפתיעה לסייע לילדים לפתח מערכת יחסים בריאה עם מזון ומעבר לאכילת חטיפים ומזונות בריאים יותר, במיוחד אם הם רגילים לאכול שפע מוצרים מעובדים וארוזים כגון ביסלי, במבה או עוגיות בין הארוחות.

מהם חטיפים?

חטיפים הם ארוחה קטנה המזינה את הגוף בעיתות רעב, ופינוק הוא פשוט פינוק, שלעיתים קרובות אינו מזין, אך מספק הנאה.

בתרבויות מערביות רבות, חטיפים נחשבים ל"פינוקים" או קינוחים. הם כוללים מאפים, עוגיות, חטיפי צ'יפס, קרקרים, ביסלי ובמבה, וכל החטיפים הטעימים הזמינים בקופסאות ובחבילות. כך שבמהלך ההחלטה על חיים ללא סוכר, והימנעות ממזונות מעובדים, עדיין קיים הצורך בנשנוש חטיפים, ואותו יש לספק באמצעות חטיפים בריאים ללא סוכר, גם אם הם אינם נשמעים כמו "פינוקים".

חטיפים נמוכים בסוכרים

ניתן לנשנש חטיפים ללא סוכר באמצעות אכילת סוגי אגוזים שונים, כגון אגוזי מלך, פיסטוקים ושקדים, ולשלב אותם עם תפוח או פרי אחר. כשמתרגלים לחיים ללא סוכר, מבינים שגם ארוחה קטנה של קערת מרק, סלט ירקות או ירקות חתוכים, מספקים כמו חטיפים.

אך ילדים אינם מתרשמים מירקות כשהם מבקשים חטיפים, ולכן אפשר להציע להם חטיפים כגון גרנולה עם רמות נמוכות של סוכר, אגוזים, תפוח אדמה אפוי, שתי קוביות שוקולד מריר ללא סוכר, או גלידת סורבה ללא סוכר.

כיצד לסייע לילדים לאהוב חטיפים בריאים?

אחד הדברים המפתיעים אותם מלמדים מומחים להתפתחות הילד, הוא שכשהם מקבלים חלופות טעימות לחטיפים מעובדים או מתוקים, הם מסופקים ומשתפים פעולה עם החיים ללא סוכר. כשמניחים להם להיות אחראים על בחירת המזונות הבריאים המועדפים עליהם, הם מתרגלים לבחור בחטיפים ללא סוכר.

אם רוצים שהילדים יפנימו את מערכת היחסים הבריאה עם מזון וילמדו לבחור מאכלים בריאים בעצמם גם בבגרותם, יש ליצור תרבות מזון חיובית המקשרת זיכרונות אוהבים של קשר, מגע, קרבה והנאה, עם אוכל בריא.

רעיונות לחטיפים בריאים

אז במקום לאכול חטיפים מתוקים או לבזבז שעות בקניות, קריאת תוויות, או ניסיונות למצוא חטיפים בריאים ללא סוכר, ניתן להכין בבית חטיפים ללא סוכר, אותם ניתן לנשנש כשרעבים. אלו הם מספר רעיונות:

סלט ענק עם ירקות – בתוספת חלבון כגון חזה עוף, גבינה אגוזים, תפוחים ורוטב ביתי של לימון ומעט שמן זית, נחשב כחטיף עשיר ועסיסי. כמובן שיש עוד רעיונות לסלטים נוספים ללא סוכר.

ירקות חתוכים – כגון גזר, עגבניות שרי, מלפפונים, פלפלים, קולורבי, וכל הירקות האהובים, כשמגישים אותם עם מטבל טבעי, כגון קרם קוקוס או טחינה ביתית, מהווים חטיף נפלא.

צלחת פרוסות גבינה – גבינות רזות כגון גבינה בולגרית או אפילו קוטג' 3-5%, יכולים להיות נשנוש טעים ומספק.

ממרחי ירקות – כגון ממרח אבוקדו, חומוס או עגבניות, על טוסט מלחם קל.

מנת פירות נמוכים בסוכרים – כגון תפוח, מנדרינות אפרסקים, או בננה, חתוכים לפרוסות.

יוגורט ללא סוכרים וטעמים – עם מעט שקדים או שיבולת שועל.

פריכיות אורז – עם מעט דבש, נחשבות לחטיף נפלא ללא סוכר, וגם הילדים לומדים לאהוב נשנוש זה.

אגוזים – כגון שקדים, קשיו ופיסטוקים, הם החטיפים המועדפים ללא סוכר, אך יש לדעת כיצד לאכול אותם במתינות.

מגש אנטיפסטי – המכיל זיתים, גבינת מוצרלה פרוסה, עגבניות וענבים.

טונה, סלמון או סלט עוף – סלמון עדיף על טונה מסיבות בריאותיות, אך שני סוגי דגים אלו אינם מכילים סוכרים וניתן לאכול אותם כחטיפים בתוך סלטים או כריכים מלחם קל, ללא ממרחים או מטבלים מתוקים.

ברוקולי מאודה עם תפוחי אדמה אפויים – עם טיפת חמאה, נחשבים לנשנוש מספק ומהנה.

ראו גם:

אמנם לא חטיף, אבל עוגת שוקולד שילדים אוהבים – ללא סוכר!

קבלו 2 מתכונים לקינוחים משובחים – ללא תוספת סוכר