התמודדות במהלך חיים ללא סוכר – גם אתם יכולים לעשות את זה בגדול!

תוכן עניינים

איך הלתמודד בהמלך האתגר? קראומחקרים מראים שדיאטות קיצוניות עלולות לגרום לכולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה, וסיכון מוגבר לסרטן, סוכרת ומחלות לב, שלא לדבר על עודף משקל. סוכרים טבעיים שנמצאים במגוון מזונות גולמיים, כגון פרוקטוז בפירות ולקטוז בחלב, הם סוכרים טבעיים בריאים לאכילה, המכילים חומרים מזינים כגון סיבים ונוגדי חמצון, שיש להם יתרונות מטבוליים.

לממתיקים המוספים למזונות לשיפור הטעם, אין יתרונות אלו, ואותם יש לבטל מהתזונה במהלך ההתמודדות עם אתגר ללא סוכר.

השאלה העיקרית המתעוררת במהלך האתגר היא איך להתמודד עם התשוקה לסוכר. אך כשמבינים את חשיבות ההדרגתיות במהלך ביצוע הצעדים, ניתן להתמיד עד לסיום התוכנית.

הכמיהה לסוכר הופכת לתזכורת בלבד

ראשית, יש להניח לכמיהה לסוכר להוות תזכורת לחשיבות האתגר ללא סוכר. כמעט כל אדם שמתחיל בתכנית, מבצע את האתגר מתוך רצון להשתחרר מהשליטה של הכמיהה לממתקים. והתהליך אינו צריך להיות כה קשה אם מתחילים עם שבוע ללא ממתיקים, או אפילו הימנעות מסוכר לבן וקמח לבן בלבד.

אך עדיין, האתגר עדיין קשה ביותר עבור רבים. חלק מהאנשים חווים כאב ראש בכל יום בו אינם אוכלים קינוח, ואחרים אינם מסוגלים להתנגד לממתקים. קשה לנצח את ההתמכרות לסוכר, אך הקושי מתרחש בימים הראשונים בלבד. לכן יש להניח לתשוקה לסוכר להזכיר לכם מדוע התחלתם את האתגר, ולהזכיר לעצמכם שתחושות אלו לא יישארו לנצח.

בהדרגה, ההתמודדות הופכת לקלה בהרבה

לאחר הסרה מוחלטת של הסוכר הלבן מהתזונה, ההתמודדות עם אתגר ללא סוכר הופכת לקלה הרבה יותר. וניתן להשפיע על כל בני המשפחה!

כשההורים משמשים דוגמא לילדים ונמנעים מסוכר, הילדים אינם נמשכים לממתקים ואוכלים אותם במתינות. עובדה זו נכונה במיוחד אם האם נמנעת מסוכרים בתקופת ההנקה.

מזונות ומשקאות ללא לקטוז

הימנעות ממשקאות ומזונות נטולי לקטוז מסייעת באופן משמעותי להתמודדות עם הכמיהה לסוכר. מזונות חמוצים מספקים תמיכה פרוביוטית הלוכדת ישירות את החיידקים בגוף שאוהבים סוכר.

כרוב כבוש תוצרת בית נהדר, יוגורט קוקוס או יוגורט ללא טעמים, הם מזונות שמסייעים בהתנגדות לשאיפה למשהו מתוק. ניתן למצוא מזונות אלו בחנויות מזון בריאות ומומלץ אף להכין ירקות כבושים מכל הסוגים.

חומצת אמינו

מסייעת בהתמודדות עם אתגר ללא סוכר, ומרסנת את התשוקה לסוכרים. מומלץ לקחת תוסף חומצת אמינו במהלך היום, במינון של 500-1500 מיליגרם לפני ארוחת הבוקר, באמצע הבוקר ובשעות הצהריים המאוחרות.

כמובן שיש להתייעץ עם הרופא טרם ההתנסות בתוסף, אך הוא מסייע עם התשוקה לסוכרים ואיזון רמות הסוכר בדם.

חומץ תפוחים – באותה שורה, נחשב למזון גולמי המועיל להתמודדות עם התשוקה לסוכר. במהלך האתגר, מומלץ לקחת שתי כפיות חומץ תפוחים גולמי עם כוס מים, בכל פעם בה מתעוררת התשוקה לסוכר.

תה חם – אך לעיתים אדם מבין שהכמיהה לסוכר נובעת מתשוקה למזון מנחם. אם זה המקרה, מומלץ לשתות חליטה עדינה של תה צמחים, אותו ניתן להמתיק עם מעט דבש או סטיביה, אך אם אפשר, מומלץ לשתות ללא תוספת סוכר. ניתן לחוות יותר סיפוק אם מוסיפים לתה מעט חלב או חלב קוקוס.

חטיפים שומנים טובים – כשרמות הסוכר בדם נמוכות מדי, מתעורר הצורך בחטיף מתוק כגון מאפה או עוגייה. במקרה זה, מומלץ לבחור מאכלים המכילים מעט סוכרים טבעיים, ושומנים בריאים, כגון פרי, אבוקדו או אגוזים.

שמירה על רמות הסוכר בדם – אך מומלץ שלא להגיע למצב של רעב מוגבר המוביל לפיתוי אכילת מזונות מתוקים. יש להקפיד שרמות הסוכר בדם יהיו מאוזנות, באמצעות אכילת ארוחות וחטיפים קבועים, המסייעים להימנע בקלות יותר מאכילת חטיפים המכילים סוכרים.

הנאה ממתקים טבעיים

טבעי שיתעורר הצורך במאכלים מתוקים בתזונה, אך התרבות של היום פשוט מגזימה בצריכתם. ניתן לספק את התשוקה למתוק עם ממתיקים טבעיים כגון דבש גולמי או עם פירות, למרות שגם אותם יש להגביל.

גם מספר דגנים מתוקים באופן טבעי אך אנשים פשוט אינם מבינים עובדות אלו היות והם שקועים עמוק בהתמכרות לעוגות ועוגיות.

אם מתחילים את תכנית האתגר ללא סוכר בהדרגה, מסירים בהדרגה את הקינוחים, משנים את התודעה לגבי מזונות מתוקים ומחליפים אותם בממתיקים טבעיים, ניתן להתמודד בהצלחה עם האתגר, ולהמשיך לחיות ללא ממתיקים מרוכזים. לפני ששמים לב, טעם הפירות הופך להיות מתוק יותר.