גמילה מסוכר – מאיפה מתחילים? 7 טיפים שיעזרו לכם בתהליך

תוכן עניינים

גמילה מסוכר - אפשרי בהחלט!הוא קיבל כבר את התואר המפוקפק "הסם הלבן". תחת מעטה תמים של צבעים וטעם שכיף לכולנו לאכול, עושה הסוכר נזקים רבים לגוף, בטווח הקצר ובטווח הארוך.

רבים מתבלבלים וחושבים שסוכרים הם חומרים שהגוף צריך לייצור אנרגיה. הדבר נכון, אך אלה סוכרים אחרים הנמצאים בבטטה, אורז ובחלק מן הלחמים והפסטות, לא הסוכר הלבן.

את הסוכר הלבן מומלץ להוציא לחלוטין מן התפריט שלנו, באמצעות הורדת הסבילות למתוק. איך עושים את זה ממה מתחילים? הנה שבע עצות מועילות:

  1. שנו את הקול בראש

הרצון שלנו למתוק מגיע ממניפולציות של המוח ולא בגלל צורך אמיתי של הגוף. לכן, על מנת לגמול את הגוף מסוכר יש קודם כל לגייס את המוח, "לשכנע אותו" שהדבר כדאי. חשוב שתבינו היטב מדוע כדאי להפחית בסוכר, מהם הנזקים שהוא גורם בטווח הארוך והקצר (מוזמנים לקרוא מאמרים נוספים באתר העוסקים בכך). ככל שתגייסו את ההגיון והמודעות כך יגדל כוח הרצון שלכם (ורצון הוא כוח עצום) ויהיה לכם קל יותר.

  1. התחילו בקטן

כל שינוי גדול כדאי להתחיל בקטן. התחילו בהפחתה קטנה ברמת הסוכר. במקום שתי כפיות בקפה עברו לכפית אחת (כבר הפחתתם 20 קלוריות), במקום שני חטיפים מתוקים ביום עברו לאחד. בגלל שהסוכר עובד כמו סם, הפחתה הדרגתית ולא דרמטית תביא אתכם למטרה הסופית.

  1. עצרו את הטייס האוטומטי

חיפוש המתוק הופך עם הזמן לפעולה אוטומטית שאנו לא ממש יודעים למה אנו עושים אותה. עצרו את הטייס האוטומטי הלוקח אתכם הישר לכיוון המתוקים. עצירה, אפילו לשניה, יכולה למנוע מכם לקחת את החטיף הבא ולהבין שהתאווררות קלה מספיקה לכם.

  1. מצאו תחליפים

ראיתם כי העצירה לשניה אינה מספיקה ואתם בכל זאת צריכים משהו? זה הזמן להבין את עצמכם ולגלות מה בעצם אתם רוצים. כפי שהטעם המתוק הוא טעם משתלט המאפיל על כל טעם אחר, כך גם הרצון למתוק מאפיל על רצונות אחרים, גם אם אינו הרצון האמיתי.

אולי בכלל מתחשק לכם פינוק מסוג אחר כמו מקלחת? אולי כמה סיבובי ידיים ומתיחת גוף קלה תספיק? אולי אתם בכלל צמאים? (פעמים רבות יש בלבול בין רעב לצמא) ואם אתם רעבים, המתוק לא יספק את הצורך. לכו על אוכל אמיתי או פרי שיותיר אתכם שבעים יותר ויספק גם נוזלים וירענן.

  1. צרו לכם סביבה תומכת

קשה להגמל ממשהו כשהוא צץ לכם מכל פינה. עשו לכם את החיים קלים ככל האפשר וצרו לכם סביבה ידידותית שתתמוך במטרה שלכם. הוציאו מן הבית את הפיתויים שיפריעו לכם בהשגת המטרה. עוגות, עוגיות, שוקולדים, שתיה ממותקת וחטיפים- השתדלו שלא לקנות בכלל.

ניתן לקנות לפחות בתור התחלה, מתוקים בריאים כמו חלבה או פירות יבשים ונשנושים בריאים כמו אגוזים למיניהם ושקדים.

  1. תחליפי סוכר הם לא פתרון

גמילה אמיתית מסוכר משמעה הורדת סף המתיקות שלנו, הורדת הרצון למתוק ואת הסבילות למתוק. שימוש בתחליפי סוכר למיניהם לא יעזרו לכם להשיג את המטרה הזו. לכן, אל תחפשו דרכי קיצור או דרכי עקיפה. לכו עם המטרה האמיתית- הוצאת הטעם המתוק ככל שניתן.

  1. לגלות סוכר נסתר

מעבר לכך שישנו סוכר בממתקים או שתיה ממותקת, הוא נמצא במקומות רבים נוספים בהם אנו לא מצפים למצוא אותו: שניצל מוכן, לחם (סוכר לבן מלבד הסוכרים שבלחם עצמו), רטבים למיניהם, סלטים ועוד – ברבים מהם מסתתר סוכר (לעיתים תחת השם פרוקטוז או סירופ תירס שזהו סוכר לכל דבר).

קראו את רכיבי המוצרים שאתם קונים ובחרו באלה בהם אין סוכר או שהוא אינו מהווה את העיקר (ככל שהסוכר רשום בתחילת רשימת הרכיבים כך הוא מהווה חלק משמעותי יותר במוצר).

מתכונים מעניינים ללא סוכר:

עוגת שוקולד שילדים אוהבים – ללא סוכר!

אפיית לחם ללא סוכר