להוריד סוכר – אפליקציות שמסייעות להימנע מסוכר ולהתמודד עם סוכרת

תוכן עניינים

אפליקציות להתמודדות עם סוכרת וגמילה מסוכרמחלת הסוכר נחשבת למגיפה של המאה ה-21. בכל העולם, ובמיוחד בעולם המערבי ניכרת עליה חדה בקרב חולי סוכרת ואלה שנמצאים במצב טרום סוכרתי. מחלת הסוכרת היא מחלה שחייבים להיות בה ערניים כל הזמן על מנת לשמור על איזון ברמת הסוכר.

נזקי חוסר איזון ברמת הסוכר רבים ויכולים להגיע לסיבוכים כמו התקף לב, שבץ מוחי, עיוורון, בעיות עצביות ועוד. הסוכרת דורשת מעקב תמידי ותיעוד קפדני של רמות הסוכר. היום, פיתוחים טכנולוגיים כמו אפליקציות לסמארטפון נחלצות לעזרת החולים ומאפשרות להם לחיות חיים נוחים יותר עם המחלה.

Fooducate

נמצאים בסופר ומתלבטים האם מוצר כלשהו מתאים לתזונה הייחודית שלכם? האם רמות הסוכר במוצר מתאימות? ממש כפי שהקופאי בקופה יודע את מחיר המוצר באמצעות הברקוד, כך גם אתם יכולים לדעת באמצעות סריקת ברקוד את הערכים התזונתיים שלו ואף לקבל התראה האם מוצר זה מתאים לכם או לא.

אין ספק שסריקת ברקוד וקבלה מהירה של הנתונים כולל שורה תחתונה- האם המוצר מתאים או לא נוחה ומקלה. האפליקציה יעילה עוד יותר בחו"ל, כשאתם עומדים מול מוצרים שאינם מוכרים לכם.

SuCare

אפליקציה זו היא מהאפליקציות הראשונות בעברית שמסייעות לחולי הסוכרת. גם אפליקציה זו נועדה לעזור לכם לנהל נכון את עצמכם ואת המחלה ולתעד בה תוצאות מדידת רמת סוכר בצום, לפני או אחרי ארוחה. ניתן לרשום בה תזכורות למדידת רמת הסוכר או תזכורת לקחת תרופות.

קיימת אפשרות לתעד ואף לצלם את הארוחות שלכם, לעקוב אחר נתונים לאורך זמן ואף לראותם בצורה נוחה יותר כטבלאות או גרפים. ניתן גם לשלוח את הנתונים הישר מהאפליקציה אל הרופא המטפל.

ספונטני

אפליקציה בעברית ובאה לסייע לכם במקום שבו השליטה שלכם על המזון הנכנס לפיכם היא הנמוכה ביותר- במסעדה. סוכרתיים רבים מוותרים על ארוחה במסעדה בגלל חוסר הביטחון וחוסר הידיעה מהם המאכלים המתאימים. אפליקציה זו מציגה את התפריט של מסעדות רבות בארץ כשלכל מנה בתפריט מוצגת רמת הפחמימות והסוכרים.

ניתן לחשב את מדד הפחמימות לכל ארוחה שתרצו לאכול. ישנה אפשרות לשתף בארוחה שאכלתם. השיתוף הופך את הנתונים למדויקים יותר. הוא  נעשה באמצעות דיווח  של המשתמש על רמת הגלוקוז לפני הארוחה ואחריה והאפליקציה מכניסה גם פקטורים אלה לחישוב רמת הפחמימות. שיתוף במידע זה אף יכול לזכות בהנחה.

WellDoc DiabetesManager: אפליקציה זו היא מערכת שלמה לניהול כל הפרמטרים הקשורים לסוכרת. באפליקציה ניתן לתעד ולשמור את בדיקות רמת הסוכר בדם, בדיקות של רמות תרופה בדם ועוד.

 

Carbs &Cal: גם אפליקציה זו עוזרת לדעת מה מכיל המזון שנכנס לפיכם. האפליקציה כוללת אלפי תמונות של מוצרים שונים: דברי מזון ומשקאות. בלחיצה על התמונה של אותו מוצר תקבלו את הרכבו התזונתי, כשהדגש הוא רמת הפחמימות שבו והסוכרים השונים, קלוריות, וגם שומנים וחלבונים.

Diabetes Pilot: אפליקציה שנוצרה על ידי חולי סוכרת ולכן היא גמישה ונוחה במיוחד. ההיכרות של מתכנני האפליקציה ממקור ראשון עם המחלה  הביאה לכך שהיא כוללת בתוכה את הפרמטרים החשובים ביותר לניהול המחלה בצורה טובה ויעילה כמו רמות גלוקוז בדם, תיעוד פעילות גופנית ועוד.

לסיכום, הסוכרת היא מחלה שדורשת מעקב ומתן תשומת לב לכל פרט. עם זאת, האפליקציות השונות מורידות מהמוטל על כתפיהם של החולים (או קרוביהם) ונותנות אפשרות לנשום לרווחה  באמצעות היכולת לבדוק הרכב תזונתי של מזון לפני אכילתו , לתעד באופן  מדוייק נתונים ולבצע מעקב לאורך שנים.