האם העולם עובר לבנקאות פתוחה?

תוכן עניינים

כאשר מדברים על בנקאות פתוחה, מתכוונים לפיתוחים טכנולוגיים, אשר מספקים לכל לקוח או לקוחה ממוצעים חוויות דיגיטליות חכמות ומשמעותיות יותר. בנקאות פתוחה מציבה את הצרכנים במרכז, ועושה שימוש בנתונים האישיים שלהם, כדי לספק בצורה יעילה יותר את השירותים שהם רוצים וצריכים.

חברות פינטק ובנקים משתמשים בנתונים אלה בשביל להעניק גישה קלה ומכילה יותר לאשראי, ניהול פיננסי אישי, ארנקים דיגיטליים ושירותי תשלומים, אך האם הלקוחות מרוצים? על פי סקר של חברת מאסטרקארד העולמית, בהחלט אפשר לומר שכן.

מעבר מואץ לדיגיטל

בנקאות פתוחה כבר מוטמעת במספר תחומים בחיי היומיום שלנו, לרבות כלי ניהול פיננסי אישי, שליטה בחשבונות פיננסיים ופתיחת חשבונות. על פי הסקר, תשעה מתוך עשרה צרכנים בארה"ב ובקנדה משתמשים ביישומים פיננסיים מקוונים וניידים כדי לנהל את הכסף שלהם. אלה הפעולות הדיגיטליות הנפוצות ביותר:

  • שליחת כסף לחברים, משפחה או לבתי עסק – 59% מהמשתתפים בסקר משתמשים באפליקציות, מוצרים ו/או שירותים דיגיטליים לשם כך, הרבה מהם ציינו שהחלו לעשות את זה בשנה האחרונה.
  • לקיחת הלוואה או מוצר אשראי אחר – 28% מהנשאלים.
  • פעולות הנוגעות בתחומים יחסית חדשים, שנמצאים במגמת עלייה, כמו קנייה ומכירה של מטבעות קריפטוגרפיים ומימון המונים

בנקאות פתוחה היא הבסיס של רבים מהיישומים הללו, שבהם חברות פינטק, בנקים ומוסדות פיננסיים אוספים נתונים פיננסיים בצורה מאובטחת, כדי לאפשר מגוון רחב של מוצרים ושירותים פיננסיים.

ניהול באמצעות אפליקציות

מרבית הפעולות בדיגיטל, תלויות ביכולתם של לקוחות לקשר בצורה מאובטחת את חשבונות הבנק או האשראי שלהם, ולאשר שימוש בנתונים הפיננסיים שלהם ביישומים פיננסיים מקוונים. על פי הסקר:

  • 74% מהצרכנים בארה"ב (65% מהקנדים) מוכנים לשקול את חיבור חשבונות הבנק שלהם לאפליקציות ושירותים פיננסיים, כדי להפוך פעולות פיננסיות לאוטומטיות.
  • 68% בארה"ב (69% מהקנדים) היו עושים זאת כדי לשלוח כסף בקלות.

אמון בפינטק

מה גורם לצרכנים לסמוך על חברות הפינטק, על האפליקציות הבנקאיות ושאר השירותים הדיגיטליים של הגופים הפיננסיים?

  • 59% מהמשיבים בארה"ב (55% מהקנדים) מרגישים בטוחים מאוד בשימוש בטכנולוגיה למטרת ניהול כספים.
  • נוחות היא המניע העיקרי לשימוש בטכנולוגיה פיננסית, כאשר 59% מהצרכנים בקנדה ובארה"ב אומרים שפינטק חוסך להם זמן ומאמצים.

הצבת הצרכנים במרכז, והאופן שבו נעשה שימוש בנתונים הפיננסיים שלכם, מבטיחה שקיפות רבה יותר ומסייעת בתורה לחברות פינטק, בנקים ומוסדות פיננסיים לאסוף משוב, להתרחב מהר יותר וליצור מוצרים ושירותים פיננסיים חדשים ביעילות רבה יותר.

גופים אלה מוכרחים לספק את הרמות הגבוהות ביותר של אבטחה והגנה בכל אינטראקציה והעברת נתונים, תוך הקפדה על עקרונות ותקנים למען הגנה על הנתונים שלהם. בנוסף, עליהם להבין: הצרכנים הם הבעלים של הנתונים שהם מייצרים מדי יום – ויש להם את הזכות להבין ולשלוט באופן בו משתמשים בנתונים אלה.