נשירת שיער אצל נשים – איך התזונה שלך משפיעה

תוכן עניינים

לא מעט נשים מגלות במהלך חייהן כי הן סובלות מנשירה. בין אם את מגלה לא מעט שיערות על המסרק לאחר סירוק, בין אם הכרית שלך מכוסה שיערות כאשר את קמה בבוקר ובין אם חור הניקוז במקלחת שלך מלא בשיער אחרי כל מקלחת, ככל הנראה את סובלת מנשירת שיער ומדובר על סימנים שמעידים על הנשירה המדוברת. חשוב שתדעי כי לנשירת שיער אצל נשים יכולות להיות סיבות שונות וחשוב להכיר את הסיבות על מנת להבין מהי הסיבה שבגינה את סובלת מנשירת שיער ובהתאם לכך, כיצד לטפל. במאמר הבא תקבלו מידע אודות כל מה שרציתם לדעת על נשירת שיער נשים.

מהם הגורמים לנשירת שיער אצל נשים?

אחד הגורמים הדומיננטיים ביותר לנשירת שיער אצל נשים הוא חוסר תזונתי ובפרט בחלבון ספציפי בשם קרטין. קרטין מהווה גם את המרכיב של העור ושל הציפורניים שלנו. בכדי לוודא שהשיער יהיה חזק ובכדי שלא ינשור, יש צורך לצרוך בכמות מספקת את החלבון המדובר. כמו כן, בכל מקרה שבו אישה איננה מקפידה על תזונה בריאה הכוללת את כל אבות המזון ומחסירה מגופה אבות מזון חיוניים וזאת בשל העובדה שהיא לא אוכלת מספיק בריא או מגוון או רוצה להפחית עד כמה שניתן במזון בכדי לרדת במשקל, הרי שהדבר יבוא לידי ביטוי בין היתר בנשירת שיער. על כן, חשוב מאוד לצרוך תפריט מאוזן המכיל את כל אבות המזון וזאת בכדי שלא לגרום לנשירת שיער. במקרה שכבר קיימת נשירת שיער, חשוב מאוד לבחון את התזונה ובמידה וקיים חוסר כלשהו או אי הקפדה על מזונות איכותיים ובריאים, לשנות את המצב.

כמו כן, חשוב מאוד לצרוך מינרלים וויטמינים במסגרת התזונה אשר חיוניים מאוד לבריאות השיער לרבות: קולגן, סידן, ויטמין סי, אבץ, ברזל ועוד.

סיבות נוספות לנשירת שיער אצל נשים

מעבר לעובדה שסיבה מהותית מאוד לנשירת שיער אצל נשים היא חוסרים תזונתיים, הרי שישנן סיבות נוספות שעלולות לגרום לנשירת שיער, בין היתר: נשים אשר סובלות מסטרס, עלולות לגרום למצב דלקתי בגוף. הגוף אשר מזהה כי הגוף במצב חירום מתעל את כל המשאבים וכן האנרגיה שעומדים לרשותו לרבות החלבונים וכן חומרים מזינים נוספים לצורך כיבוי השריפה של הדלקת. על כן, במצב של סטרס ולחץ נפשי, ישנו חוסר בחלבון הנדרש לחיזוק השיער ובהתאם לכך, ישנה נשירת שיער.

סיבה נוספת היא חוסר איזון הורמונלי, כאשר רמות גבוהות מדי של אסטרוגן שהוא הורמון נשי עלולות לפגוע במערכת החיסונית, להפריע לפעילות של בלוטת התריס ואף להביא למצב של נשירת שיער. על כן, חשוב מאוד להוריד את רמות האסטרוגן המדובר במידה והן גבוהות.

איזה מזונות כדי לצרוך בכדי לשמור על בריאות השיער?

בכדי לשמור על בריאות השיער כדאי מאוד לצרוך מזונות שונים לרבות: מזונות לא מעובדים אשר יש בהם לא מעט ערכים תזונתיים, מינרלים וויטמינים, חלבונים באיכות טובה מהחי ומהצומח, ירקות שעשירים בברזל ועוד. חשוב מאוד לצרוך עד שתי פירות ביום וזאת בכדי לסייע בספיגה של ברזל אשר נלחם בנשירת שיער.

באתר המקצועניות של icosmetics תקבלו עוד מידע חשוב רב אודות נשירת שיער אצל נשים, הגורמים ודרכי חיזוק וטיפול.