הכירו את שיטת אלכסנדר והיתרונות הרבים של השיטה

תוכן עניינים

לכל אדם יש את ההרגלי התנועה שאותם הוא רכש מגיל קטן. חלק מהתנועות שרכשנו עם הזמן אינן יהיו מסונכרנות עם נורמה הנדרשת. הגוף שלנו ידרוש משהו אחד, בעוד אתם תבצעו משהו אחר לחלוטין. אף אחד לא בא להאשים אתכם במציאות הזאת, מדובר על מצב קיים שחובה להכיר. עם זאת כן תוכלו לנסות לשנות את ההרגלים הללו, לנסות להתאימם לגוף. זה בדיוק מה שעומד מאחורי שיטת אלכסנדר, שיטה שנועדה להעלים את הכאבים השונים. השיטה תלמד אתכם סוף כל סוף איך אתם צריכים להתנועע עם הגוף מבלי ליצור בעיות. חלק גדול מהכאבים שפוקדים אותנו נוצרים מתנועות לא טבעיות שאותן אנו עושים באופן לא מודע.

 

מה קורה במהלך הטיפול עצמו?

הטיפול הוא במפגש אחד על אחד של המטופל אל מול המטפל המנוסה. ישנה חשיבות לפגישה אחד על אחד מכיוון שחשוב להתאים את הטיפול לכל מטופל באופן אישי. במהלך הטיפול המטפל מלמד את המטופל הרגלי תנועה חדשים מאפס. השאיפה תהיה שהמטופל יצליח לשכוח את כל הרגלי התנועה שגרמו לו לכאבים ולמצב של חוסר נעימות. בטיפול עצמו המטופל מתרגל את כל התנועות החדשות ובנוסף הוא מקבל דף הנחיות לבית. ישנה חשיבות גבוהה לתרגל את התנועות גם בבית כדי לזכור אותן ביתר שאת.

 

כמה זמן נמשך טיפול בשיטת אלכסנדר?

חשוב שתגיעו מוכנים לטיפול כדי שתוכלו להוציא ממנו את מירב התועלת. הטיפול בשיטת אלכסנדר נמשך בין חצי שעה עד שעה בהתאם למדיניות אצל כל מטופל. יש כאלה שמבצעים טיפולים ממוקדים קצרי מועד, אחרים מעדיפים לפרוס את הטיפול בלי שתהיה בעיה. מראש תוכלו לבחון את משך הטיפול אצל המטפל שאצלו תעשו את הטיפול. במרבית המקרים נדרשים בין עשרה עד עשרים טיפולים כדי להגיע אל התוצאה הרצויה. עם זאת נזכור כי לכל מטופל יש את יכולת התפיסה שלו, לכן זה עשוי להשתנות באופן מהותי. אל תגבילו את עצמכם מבחינת כמות הטיפולים שאותם תוכלו לעשות.

 

איך מתכוננים לטיפול עצמו?

טיפול בשיטת אלכסנדר נועד על מנת לפתור את המציאות שאותה הכרתם עד כה. כדי שיהיה אפשר להוציא את מירב התועלת ישנו צורך שתכינו בצורה מסודרת את התלונות שלכם. כך תוכלו להסביר אותן מראש למטפל שאמור לבצע את הטיפול עצמו. אם המטפל לא יבין מראש מה מפריע לכם, כיצד הוא יהיה מסוגל לעזור לכם? עם ההבנה המעמיקה יהיה אפשר לבצע את הטיפול בדיוק לפי כל הכללים. בין אם מדובר על כאבים זמניים או קבועים חשוב שתציבו אותם בפני המטפל כבר בפגישה הראשונה. בזכות העניין הזה הטיפול יהיה טיפול שיביא איתו תוצאות רצויות.

 

מהם היתרונות של שיטת אלכסנדר?

השיטה היא לא שיטה פולשנית, לכן הטיפול הזה יכול להיות מתאים לאנשים רבים. אפילו אנשים שסובלים מחרדה או מחשש לבקר אצל הרופא יכולים לבצע את הטיפול הזה. לא תמצאו את עצמכם מתמודדים עם שיטות סבוכות שעלולות ליצור אצלכם פחד. יכול להיות שזה הפתרון היחיד שימנע מכם טיפול כירורגי.

בשונה משיטות אחרות שמבטיחות הבטחות לשווא, כאן מדובר על שיטה עם קבלות מוכחות. מה שאומר שעם קצת סבלנות תמצאו את עצמכם מעלימים את הכאבים אחת ולתמיד. כמובן שתצטרכו לבחור את המטפל הנכון שיעביר לכם את הטיפול לפי כל הכללים. ברגע שכל הדברים מתחברים להם ביחד השמיים הם הגבול מבחינת היכולות. תמצאו את עצמכם משיגים את התוצאה שחלמתם להשיג אותה.

הפתרון שאותו מספקת שיטת אלכסנדר הוא פתרון לטווח הרחוק, לא כזה שנותן מענה נקודתי. המטרה תהיה שלא תמצאו את עצמכם חוזרים שוב לאותה הנקודה שבה אתם נמצאים כרגע. מהסיבה הזאת המון אנשים מבינים כי מדובר על שיטה שמביאה איתה בשורה אמיתית. אין סיבה שתתקעו במצב שבו הכאבים חוזרים פעם אחר פעם בלי סוף.