תואר ראשון במשפטים או תואר ראשון במנהל עסקים?

תוכן עניינים

הגיע הרגע לבחור באיזה מקצוע תלמדו את התואר הראשון שלכם. המקצוע אותו תבחרו ילווה אתכם בשמות הלימוד הקרובות וגם ישפע על התחום המקצועי בו תתעסקו. אם אתם מתלבטים בין לימודי משפטים ללימודי מנהל עסקים, במאמר זה נרחיב קצת המידע על שניהם על מנת להקל על הבחירה.

 

תואר במשפטים

מי חולם להיות עורך דין? תואר ראשון במשפטים לרוב אורך כארבע שנים ועוסק בתחומי הסדר והמשפט, החוק והצורה בה הוא נאכף בישראל ובעולם.

 

תחומי למידה במשפטים

במהלך לימודי משפטים ניתן להתעמק ולהתמקצע בתחומי משפט מסוגים מסוימים. למשל – התמחות בתחום המשפט המסחרי, משפט פלילי ותחומי הקרימינולוגיה (חקירות פשעים), התמחות במשפטי זכויות אדם, דיני משפחה, דיני נזיקין, דיני מקרקעין, התמחות בדיני הייטק והון סיכון.

 

תחומי תעסוקה במשפטים

נהוג לחשוב שתואר במשפטים משמעו באופן חד משמעי הוא שבוגריו יהיו עורכי דין, ולא כך הדבר. תואר במשפטים היום פותח אפשריות תעסוקה רבות, הן במקצוע עריכת הדין על כל גווניו והן בתחומים נוספים כמו מגשרים לפתרון סכסוכים, יועצים משפטיים בחברות ואגודות, תפקידים שונים בתוך מערכת המשפט וכדומה.

 

תנאי קבלה ללימודי תואר ראשון במשפטים

בכל מוסד לימודי אקדמי הדרישה תהיה מעט שונה. אך במרבית המוסדות תידרש תעודת בגרות מלאה או חלקית מעל ממוצע מסוים יחד עם ציון במבחן פסיכומטרי מעל רף מסוים שהמוסד האקדמי הקציב. לדוגמא – באוניברסיטת תל אביב התנאים הם – ממוצע בגרות של מעל ל – 85, ציון פסיכומטרי של מעל 600 ורמת אנגלית מתקדמים ב'.

 

תואר במנהל עסקים

תואר ראשון במנהל עסקים הינו תואר מבוקש ומגוון מאוד, אורך לרוב כשלוש שנים ופותח בפני בוגריו אפשריות תעסוקה רבות ומגוונות במשק.

 

תחומי למידה במנהל עסקים

בלימודי מנהל עסקים עוברים הסטודנטים קורסים שונים והתמחויות בתחומים כמו שוק ההון, מימון, כלכלה וסטטיסטיקה, ייעוץ, שיווק, תחום המשפטים, פרסום ועוד. יכולות מגוונות אלה נדרשות עבור האנשים שעתידים לנהל את המשק בשנים הקרובות עקב התפתחותו המהירה בצורה היעילה והממוקסמת ביותר ברמת היכולות.

 

תחומי תעסוקה במנהל עסקים

מכוון שהתכנים שנלמדים בתואר מנהל עסקים עוסקים בעולם העסקים הן המקומי והן הגלובלי, הם פותחים דלתות לאפשרויות תעסוקה בכמעט כל מקום תחום או ארגון בו יש צורך ניהולי. מסלול הלימודים הייחודי של תואר ראשון במנהל עסקים מכוון לעשייה מיועדת ייחודית ונכונה לאילו המעוניינים לפרוץ קדימה בתפקידי מפתח ועמדות ניהוליות בארגונים וחברות שונות ולאלו השואפים ללמוד, להתקדם ולהתפתח בתחום הניהול העסקי.

 

תנאי קבלה ללימודי תואר ראשון במנהל עסקים

כמו בתואר ראשון במשפטים, גם במנהל עסקים תהיה דרישה של שכלול בין ציון בגרות לפסיכומטרי. לדוגמא – באוניברסיטת בן – גוריון בנגב על מנת להתקבל למסלול תואר ראשון במנהל עסקים נדרשת – בגרות מלאה, ציון של מעל 75 במסלול 4 יחידות מתמטיקה, ציון פסיכומטרי של מעל מ600 או ממוצע בגרות של מעל 106 יחד עם 5 יחידות לימוד מתמטיקה עם ציון של מעל 85.