שמירה על המשקל במהלך ההריון

תוכן עניינים

האם אישה יכולה לשמור על משקל גופה הסטנדרטי במהלך ההריון? זוהי ככל הנראה אחת מהשאלות השכיחות ביותר של כל אישה שמתחילה הריון. התשובות יכולות להיות חלוקות לכאן או לכאן, אך המציאות קובעת שניתן לשמור על המשקל. כל אישה תעלה במשקל בתקופת ההריון, אך ניתן למתן את העלייה עד למינימום האפשרי. כך לא תמצאי את עצמך במציאות בה תתבאסי בכל פעם שתסתכלי במראה. הכנו לך כמה טיפים שיאפשרו לך לשמור על המשקל למרות שאת נמצאת בעיצומו של הריון. גם אם כבר עלית במשקל בהריון הנוכחי, תדעי שיש מה לעשות כדי להחזיר את המצב לקדמותו. אל תיתני למשקל להיות האויב הגדול ביותר שלך בתקופה הזו. גם ככה לאחר הלידה תמצאי את עצמך מתעסקת לא מעט עם העניין המטריד הזה. כל אישה צריכה להנות מההריון שלה, גם אם היא עולה במשקל אך רצוי כמה שפחות. 

 

הכיני לעצמך ארוחות מסודרות

הבעיה העיקרית של נשים בהריון היא שהן מתקשות לאכול בצורה מסודרת. זה שיש לך חשקים לא מוסברים, אין זה אומר שיהיה עלייך לאכול כל מה שבא לך. מותר לך להתפנק פה ושם, אך צריך לבצע את זה בצורה מתונה ולא מופרזת. ברגע שתהיי עם האצבע על הדופק יהיה לך קל לשמור על המשקל בתקופת ההריון. הטיפ שלנו אלייך יהיה שתכיני לעצמך ארוחות מסודרות שיאפשרו לך לפקח על המשקל. ברגע שאת אוכלת בצורה מסודרת, אין סיבה שתגיעי למצב בו תאכלי כל מה שבא לך. אפילו אם תאכלי יותר מבדרך כלל, עדיין מדובר על ארוחה מסודרת אותה הכנת לעצמך מראש.

 

תדאגי לעשות פעילות גופנית

יש נשים שיוצאות מנקודת הנחה כי אי אפשר לבצע פעילות גופנית בזמן ההריון. בחודשים הראשונים של ההריון את יכולה לבצע את כל הפעילות הגופנית שהיית עושה קודם לכן. בחודשים המתקדמים תוכלי לבצע פעילות גופנית מתונה, כזאת שתביא איתה ירידה במשקל. נשים שמבצעות פעילות גופנית לצד בדיקות כמו דיקור מי שפיר מצליחות להשיג את מטרתן. הן מאפשרות לעצמן לסיים את ההריון במצב בו הן לא עלו עשרות ק"ג ללא שום בקרה. הפעילות הגופנית כמו בדרך כלל מסייעת רבות לירידה במשקל ולמניעת עלייה בלתי מבוקרת.

 

עלייה במשקל אינה השמנה

אם ביום יום בכל פעם שהיית עולה במשקל היית מבינה שמדובר על השמנה, בהריון המציאות היא אחרת. מי שתבין את המצב הזה תוכל לראות כי הסיטואציה בה היא נמצאת טובה בהרבה. עלייה במשקל בהריון היא דבר טבעי, בכל זאת יש עובר שמתפתח וגודל בתוך הרחם. כל עוד מדובר על עלייה מתונה מדובר על עלייה שמגיעה באופן טבעי בזמן ההריון. אל תכניסי את עצמך למשטר של דיאטה בכל פעם שתהיה עלייה במשקל בהיריון. תסתכלי תמיד על הדברים הטובים, ותזכרי כי יש את היום שאחרי ההריון עצמו.

 

ירידה במשקל לאחר ההריון

בהריון מוטב שלא תמנעי מעצמך כלום, בכל זאת מדובר על תקופה לא כל כך קלה. ברגע שאת תרשי לעצמך להתפנק פה ושם, תוכלי להשיג בדיוק את התוצאה הרצויה. ההמלצה שלנו אלייך תהיה להתחיל להתעסק עם כל העניינים של המשקל לאחר הלידה עצמה. ניתן בקלות להוריד את המשקל שאותו העלית בתקופת ההריון על ידי ספורט ותזונה מפוקחת ונכונה. ככל שתשמרי על המשקל בזמן ההריון, כך מן הסתם תהיה פחות עבודה ביום שאחרי. רוצה לקבל עוד מידע על ההריון ועל התהליכים הכרוכים בו? היכנסי לאתר הבא: https://tlvmedical.com/.