עושים פעילות אירובית בשביל לרדת במשקל? כך תמנעו בעיות ברכיים

תוכן עניינים

פעילות אירובית פופולארית מאוד ויש מגוון דרכים לבצע אותה בין אם בשחייה, רכיבה על אופניים, אימון במכון כושר, ספינינג ועוד.
אימון אירובי יכול לתרום לחיזוק השרירים, שיפור היציבות והאיזון, הורדה במשקל ושמירה על משקל מאוזן, הגברת הסיבולת והכוח וחיזוק התגובה החיסונית ואף העלאת מצב הרוח.

התמדה היא שם המשחק וגם שמירה על דיוק בביצוע התרגילים, כיוון שתרגילי אירובי עשויים לפגוע בברכיים שלנו אם לא נקפיד על ביצוע התרגילים.
פגיעה ממושכת בברכיים עשויה לגרום לכאבים עזים ובעיות בתפקוד כולל בכיפוף ויישור, הליכה, עמידה, ירידה ועלייה ואף להוביל בסופו של דבר לצורך בפעולה כירורגית של החלפת מפרק הברך.
כיצד תוכלו לשמור על הברכיים שלכם בעת פעילות אירובית למען הירידה המבוקשת במשקל וחיטוב הגוף? 

לא מתחילים לפני שמתחממים

חימום קריטי להכנת הגוף לקראת פעילות מאומצת ויכול להפחית את הסיכוי לפגיעה. התחילו את האימון רק לאחר ביצוע מתיחות וחימום דינאמי של הגוף וסיימו תמיד במתיחות להרפיה ושחרור. שימו לב שלא למתוח יתר על המידה ולא להתאמן מעבר ליכולתכם. דעו את הגבולות והמגבלות שלכם ונסו לפנות למומחים, כדי שייבנו עבורכם תוכנית אימונים בהתאמה אישית.
לאורך האימון וודאו שאתם אכן מבצעים את התרגילים לפי ההנחיות, כדי להימנע מפציעות או כיפוף מאולץ. הקפידו בעיקר על היציבה ועבדו על כל קבוצות השרירים לחיזוק מקסימלי וחלוקה שווה של העומס.

לכו על זה – להתאמן בנעליים הנכונות

הירידה במשקל מחכה לכם, אבל כדי למנוע כאבי ברכיים זמניים או כרוניים יש להצטייד נעליים מותאמות שיפחיתו את מידת הלחץ ולא יגבילו גם את מרחב התנועה ויעניקו את התמיכה המבוקשת.
שימו לב למערכת בלימת זעזועים ושקלו את האופציה של הוספת מדרסים בהתאמה אישית.
אל תמשיכו להתאמן עם נעליים בלויות ואינן מספקות את ההגנה הנדרשת בעת אימון.
ישנם עזרים ואביזרים שיכולים לתמוך בעת אימון או אחריו כמו רצועת תמיכה טיפולית בברך, מדבקות להקלה על כאבים, קומפרסים קרים על האזור הכואב ועוד.

בחרו את שיטת האימון הטובה עבורכם

ישנן אופציות רבות לאימון גופני לירידה במשקל שאפשר לשלב עם דיאטה אפקטיבית.
התייעצו עם כירופרקט או אורתופד מהי הפעילות הגופנית שתתאים לכם יותר. למשל, ריצה מקשה יותר על הברכיים מאשר הליכה או שחייה. התייחסו גם למשטח עליו אתם מתאמנים שאכן מותאם לאימון וכדאי תמיד לגוון גם באימונים על משטחים לא יציבים לשיפור האיזון. 

עצרו אם יש תסמינים לדלקת

אל תוסיפו ותמשיכו להתאמן אם מופיעים תסמינים שעשויים לבשר על הופעתה של דלקת כמו למשל, עיוות המפרק, נפיחות, נוקשות באזור המפרק, אדמומיות או חום וכאבים בעת כיפוף או יישור. כאבי ברכיים עקב בעיות מפרקים עשויים להופיע גם בעת מנוחה ולאחר האימון. לעיתים יעלה צורך בתרגילי פיזיותרפיה בשילוב אימוני אירובי. 

דיאטה מותאמת

שמירה על המשקל חיונית לשמירה על הברכיים כי משקל עודף מעמיס על הגוף ויכול להוביל לשחיקת סחוס ולהיווצרות דלקת מפרקים. ישנה תזונה שיכולה אף היא לסייע במידה ואתם מתמודדים עם כאבי מפרקים וכאבי ברכיים כמו מזונות המכילים רכיבים אנטי דלקתיים דוגמת דגים המכילים אומגה 3, ג'ינג'ר, סויה ועוד שאפשר לשלב בתפריט המותאם גם לצורך ירידה במשקל. 

משלבים סוכרים ופחמימות בחיינו