מתכונים למרקים הטובים ביותר לעונת החורף

תוכן עניינים

עונת החורף היא עונה גשומה וסוערת שבה כל אדם מעוניין להתכנס בביתו החמים והנעים כמה שיותר, לשתות תה חם, לצפות בסדרה אהובה ולהכין מרק טעים שישביע אותו ויחמם אותו. ניתן למצוא מגוון רחב של מתכונים למרקים ברשת, אך אין ספק שחשוב מאוד להכין מרקים שבאמת אוהבים. ישנם מרקים קלאסיים יותר וקלאסיים פחות, ישנם מרקים שחלק מבני המשפחה אוהבים ואילו חלק מהם לא וישנם מרקים שאף אחד לא יכול לסרב להם. במאמר הבא תקבלו כמה מתכונים טובים למרקים טעימים לחורף חם ונעים.

מתכון למרק כתום

מרק כתום הוא ללא ספק אחד המרקים שכל אדם יכול להנות ממנו. בין אם מדובר על פעוטות, ילדים קטנים, בני נוער ומבוגרים, הרי שכולם יכולים לאהוב את המרק המדובר. מדובר על מרק קסום וטעים, שמכיל ירקות כתומים וטובים, אך לא רק. הוא מגיע לרוב בגרסה טחונה והוא מעניק לכל אדם שטועם אותו חוויה קולינרית עשירה ומיוחדת. הנה מתכון למרק כתום שלא תוכלו להפסיק לאכול ממנו:

המצרכים הנדרשים:

3 בטטות גדולות

4 גזרים

בצל אחד

2 שיני שום

2 תפוחי אדמה

חצי דלעת

פלפל שחור גרוס

מלח

2 כפות של שמן זית

ניתן להוסיף למרק גם שמנת לבישול או שמנת מתוקה לאחר שהוא מוכן.

כיצד מכינים?

בשלב הראשון מקלפים את כל הירקות, שוטפים היטב וקוצצים אותם לחתיכות גסות. אתם בהחלט לא חייבים להשקיע ולחתוך את הירקות לחתיכות קטנות שכן, בסופו של תהליך הבישול טוחנים את הירקות למרק סמיך, אחיד ועשיר.

בשלב השני, מכניסים את כל הירקות החתוכים לסיר גדול, מכסים אותם במים ונותנים להם להתבשל. המטרה היא שהירקות יתרככו כמה שיותר ועל כן ניתן לבשל על אש גבוהה. הירקות מוכנים כאשר ניתן להכניס אליהם מזלג בצורה קלה.

בשלב השלישי כאשר הירקות מבושלים, שופעים את רוב המים מהסיר ומשאירים בו ממש מעט. אם אתם אוהבים שהמרק שלכם דליל השאירו יותר מים בסיר, אם אתם אוהבים שהמרק שלכם סמיך השאירו פחות מים בסיר.

בשלב הרביעי יש לטחון את כל הירקות בתוך הסיר באמצעות בלנדר מוט. מדובר על השיטה היעילה, הקלה והנוחה ביותר לטחון את כל הירקות בלי להוציא אותם מהסיר. חשוב מאוד להגיע למצב שבו המרק טחון כולו ללא חתיכות של ירקות.

מוסיפים את התבלינים, מערבבים וניתן להוסיף גם שמנת לבישול או שמנת מתוקה לתערובת ולבשל מעט על אש קטנה

כדאי להגיש עם שמנת חמוצה, גבינה בולגרית, שקדי מרק, קרוטונים וכל תוספת אחרת שאתם אוהבים

מתכון למרק ירקות

מרק ירקות ללא ספק מהווה את המרק הקלאסי והנפוץ ביותר בכל בית בעונת החורף. למרק ירקות כמובן שניתן למצוא גרסאות שונות והמטרה היא שכל אדם ימצא את הגרסה המתאימה ביותר עבורו ועבור בני ביתו מבחינת מה שהמרק מכיל, מבחינת הטעמים שלו ועוד. אם אתם מחפשים מתכון למרק ירקות טוב, הנה אחד לפניכם:

המצרכים הנדרשים:

2 תפוחי אדמה

3 קישואים

2 גזרים

חצי דלעת

2 בצלים

חופן פטרוזיליה קצוצה

חופן כוסברה קצוצה

2 כוסות של אטריות דקות מבושלות

פלפל שחור גרוס

מעט כורכום

מלח

2 כפות שמן

ניתן להוסיף למרק המדובר כל ירק אחר שאתם אוהבים

אופן ההכנה:

בשלב הראשון חותכים את כל הירקות. כדאי מאוד שלא לחתוך אותם בצורה גסה כי אם לחתיכות קטנות שכן, נעים יותר לאכול מרק ירקות המכיל חתיכות קטנות של ירקות ולא חתיכות גדולות. כמובן שאם אתם אוהבים דווקא חתיכות גדולות, ניתן לחתוך כך.

בשלב השני מכניסים את כל הירקות לסיר ומכסים את כולם במים. מתבלים עם התבלינים ומכסים עם המכסה.

מבשלים על אש גבוהה עד שהמרק מבעבע ולאחר מכן מורידים את האש ומניחים למרק להתבשל

כאשר הירקות רכים, מכניסים את 2 כוסות האטריות המבושלות למרק ומניחים להן להמשיך להתבשל במרק על מנת לספוק את הטעמים.

לאחר 10 דקות ניתן לסגור את המרק.

מדובר ללא ספק על מרק עשיר וטעים שיכול לשדרג לכם לחלוטין את עונת החורף. מעבר לעובדה שהוא טעים, משביע ומחמם, הוא גם בריא מאוד.