מחפשים מתנה לשף? מידע שחשוב לקחת בחשבון

תוכן עניינים

עם תוכניות כמו מאסטר שף ומשחקי השף, וכשעוד ועוד שפים הופכים לסלבריטאים, אין פלא שיותר ויותר ישראלים וישראליות בוחרים להיכנס לתחום הקולינרי. בחלק מהמקרים מדובר במסלול שמוביל את האדם להיות שף מקצועי ומוערך, במקרים אחרים זהו "רק" תחביב אבל בהוויה שלו האדם הוא שף לכל דבר. בהתאם יש גם מתנות שונות שמיועדות לשפים המקצועיים והחובבנים, וכאן בעמוד תמצאו המלצות שיעזרו לכם לבחור נכון מתנה ליום הולדת, לדירה חדשה, לג'וב מלהיב שהאדם הצליח להתקבל אליו, לעוקב ה-100,000 אחרי בלוג האוכל או לכל אירוע אחר.

 

מתנות לשפים חובבים

במקרה של אדם שהפך את המטבח הביתי שלו לזירת ניסויים והתנסויות שבה הוא מפיק שלל מטעמים מסוגים שונים, מתנה מוצלחת היא כזו שתשדרג עוד יותר את ארגז הכלים הקולינרי. דוגמה אחת של מתנה לשף חובב היא סט סכינים מקצועיות, ועוד אופציה שתמיד כדאי לשקול היא בוצ'ר איכותי. אפשרויות נוספות הן סינר משעשע, מתלה מקורי לתבלינים, ספר בישול מעניין, משקל למטבח וכשנרכשת מתנה יקרה – למשל לקראת חנוכת בית או יום הולדת עגול, או כשגבר רוצה לפרגן לאשתו השפית המתחילה ציוד איכותי – גם טאבון, מיקסר או סט מחבתות וסירים.

 

מתנה לשף מקצועי

כשהמטרה היא מתנה לשף מקצועי, זוהי באופן טבעי משימה מורכבת יותר. במקרים אלה מן הסתם אין טעם לרכוש מתנה למטבח משום שהמטבח של המסעדה כבר מצויד בכל מה שצריך וקרוב לוודאי שגם בבית, אם אותו שף ממשיך בעשייה הקולינרית אחרי שעות העבודה, רמת האבזור גבוהה ואין צורך בתוספות. בהתאם ההמלצה היא לקנות מתנה אישית כמו למשל ארנק עם חריטה, עציץ יפה, חפץ לנוי וכו'.

 

מתנות עם ערך מוסף

המלצה כללית, גם לגבי מתנה לשף וגם לגבי מתנות אחרות, היא להוסיף תמיד מבע אישי כך למתנה יהיה ערך מוסף – לא "רק" הפריט עצמו, והתועלת שהוא מספק, אלא גם ערך רגשי. הדרך הפשוטה היא לצרף פתק או מכתב שמביעים את הרגשות כלפי האדם שמקבל את המתנה, בין אם מדובר על חיבה, הערכה, הכרת תודה או אהבה. דרך מעניינת יותר היא חריטה. כך למשל תוכלו לחרוט על סכין שף מסר תמציתי שייכנס ללב, וגם על בוצ'ר לבשר אפשר כמובן לחרוט משפט שמבטא את הרגשות האמיתיים.

 

על מה חשוב להקפיד כשקונים מתנות לשפים?

שפים הם אנשים קפדנים שרגילים לשים לב לכל פרט ופרט. בהתאם חשוב לבחור פריט איכותי – אם למשל נבחרת סכין שף, כדאי שהיא תהיה של יצרנית מובילה כמו ארקוסטיל. כמו כן גם החריטה חייבת להיות מדויקת ומרשימה. בחנות מתנות לגבר תוכלו למצוא מגוון רחב של אפשרויות ולהוסיף חריטה שתישמר לפרק זמן ארוך, וגם האסתטיות תהיה בסטנדרטים גבוהים מאוד כפי ששפים אוהבים.