מהי ארוחת הבוקר הבריאה עבורכם במהלך הדיאטה?

תוכן עניינים

ארוחת בוקר מהווה ארוחה חשובה מאוד. היא משפיעה על האופן שבו אנו מתחילים את היום ועל היום כולו. כמו כן, היא משפיעה על היכולת שלנו לשמור על תזונה בריאה לכל אורל היום, היא קשורה לוויסות של תחושת הרעב והיא מפחיתה את הצורך בנשנושים ומסייעת בשליטה על דחפים. אין ספק כי ארוחת בוקר טובה ואיכותית משפיעה באופן מהותי הן על הבריאות של הגוף והן על משקל גוף תקין ועל כן, כל אדם שמעוניין לעשות דיאטה על מנת לרדת במשקל, חייב לדאוג להכין לעצמו מדי בוקר, ארוחת בוקר בריאה וטעימה שתשביע אותו ותאפשר לו להמשיך להקפיד על תזונה בריאה וטובה במהלך היום, בלי צורך לנשנש עד ארוחת הצהריים ובכלל.

למה חשוב לאכול ארוחת בוקר?

בין אם אתם עושים דיאטה בכדי לרדת במשקל ובין אם לא, חשוב שתדעו כי ארוחת בוקר היא ארוחה חשובה מאוד. לא מעט אנשים נוטים לוותר עליה או לצרוך ארוחה לא מזינה, דלה במרכיבי תזונה חיוניים ועתירה בסוכרים ופחמימות. דילוג על ארוחת בוקר למעשה מאריך את זמן הצום משעות הלילה ומביא את הגוף למצב של הרעבה, בין אם תחושת הרעב מורגשת ובין אם אינה מורגשת, מה שמביא להאטה בחילוף החומרים ואגירת שומן מוגברת וכן לפגיעה ישירה במימוש פוטנציאל קוגניטיבי ופיזי. כמו כן, היא יכולה לגרום לפגיעה במערכת היחסים עם האוכל, אכילה בולמוסית שהיא צריכה קלורית גבוהה בזמן קצר, אכילה מהירה ולרוב של סוכרים ומטוגנים כפיצוי של הגוף על הרעב המצטבר ועוד. אין ספק שאם אתם עושים דיאטה והמטרה שלכם היא לרדת במשקל בצורה בריאה, לא רק שאסור לכם לדלג על ארוחת בוקר, אלא גם חשוב להקפיד על ארוחת בוקר מפנקת ומזינה.

מהם המרכיבים של ארוחת בוקר בריאה?

ארוחת בוקר בריאה היא ארוחה המכילה חלבון כביצים או דגים, בשילוב של פחמימות מורכבות וירקות. ארוחה זאת תהיה מופחתת בסוכרים וזאת בכדי שהיא תביא לתחושה של שובע, לאכילה מבוקרת ולירידה משמעותית בצריכת סוכרים וממתקים לאורך כל שעות היום לרבות שעות הערב. כמו כן, היא תהיה בעלת השפעה חיובית על התפקוד הקוגניטיבי של האדם והרגשת המסוגלות שלו וההערכה העצמית שלו. ניתן למצוא כיום לא מעט מתכונים לארוחת בוקר בריאה וקלה, המכילה את כל אבות המזון שיסייעו לכם לרדת במשקל, להיות שבעים ולהימנע מנשנושים עד ארוחת הצהריים. כך לדוגמא: ניתן לאכול ביצה קשה, עין או חביתה עם פרוסת לחם משיפון מלא או קמח כוסמין מלא, עם אבוקדו או טחינה וכן סלט ירקות בצד. ניתן למצוא כיום עוד מגוון רחב של מתכונים קלים לארוחת בוקר שיכולים להעניק לכם חוויה קולינרית בריאה וטובה בכל בוקר מחדש.

מהו פרק הזמן שמגדיר את ארוחת הבוקר?

עם הקימה בבוקר, זה הזמן החשוב ביותר וכן דרישות הגוף, המוח והשרירים הגבוהות ביותר. ארוחת בוקר מוגדרת עד שעתיים מהקימה וכמה שיותר מוקדם יהיה יותר טוב. אם אינכם אוכלים ארוחת בוקר כי אתם חשים שאינכם רעבים או בשל העובדה שאתם מעוניינים לוותר על הערך הקלורי של ארוחה זאת ולאכול יותר בצהריים, חשוב שתדעו כי מדובר על ארוחה חשובה מאוד שיכולה להשפיע לכם באופן מהותי על היום כולו, על התזונה שלכם ועל תהליך הירידה במשקל שלכם ועל כן, לא רק שאסור לוותר עליה, אלא שחשוב להכין אותה ממרכיבים בריאים ולגוון כמה שיותר, כך שגם תהנו מהאוכל וגם הוא יעניק לכם את הערך התזונתי הרלוונטי.