מדעי המדינה או מדעי ההתנהגות

תוכן עניינים

אז הגיע הזמן להחליט איזה תואר ללמוד, ומסתבר שמדובר בהחלטה הרבה יותר מורכבת ממה שהיא אי פעם הייתה כשחשבת עלייה בעבר. אנשים רבים מתקשים להחליט מה ללמוד ובצדק – בחברה שלנו מקצוע הוא כבר מזמן לא רק דרך להרוויח כסף, אלא חלק בלתי נפרד מהאישיות שלנו ומהדרך בה אנחנו חיים את חיינו. במאמר זה תוכלו לקרוא עצות על איך להחליט, והסבר על שני תארים שיש מי שמתלבט ביניהם.

 

מה אמור להנחות אותי בבחירת תואר?

מדובר בשאלה מאוד מורכבת, שהתשובה אליה בפועל שונה מאוד מאדם לאדם. אנחנו ממליצים לכל אחד להבין עם עצמו מה חשוב לו במקצוע עתידי – יש אנשים שכסף מהווה שיקול משמעותי בעיניהם, בעוד שיש אנשים אחרים שמוכנים להקריב שכר טוב בשביל עבודה מספקת. יש אנשים שרוצים לעבוד עם אנשים ויש אנשים שמתעניינים במכונות (או בכל גורם אחר שאינו אנושי).

חשוב מאוד לשבת עם עצמכם ולהבין – מה חשוב לי? מה התרומה שאני רוצה לתרום לעולם? האם אני מעוניין בעבודה עם שעות נוחות? ועוד.

 

מה לומדים במדעי המדינה?

תואר במדעי המדינה עוסק בהבנה וניתוח של העולם המדיני – המבנים והמוסדות שמרכיבים את הישות שאנחנו קוראים לה "מדינה", והתהליכים הפוליטיים שמתרחשים במדינה ובעולם. הנושאים הכלולים בתואר הם מגוונים וכוללים בתוכם תיאוריות לגבי השלטון, מחשבה מדינית, מנהל ומדיניות ציבורית, יחסים בין מדינות ועוד.

 

מה לומדים במדעי ההתנהגות?

תואר במדעי ההתנהגות הוא תואר אחר לגמרי, בו עוזבים את המאקרו שהוא המדינה ונכנסים למיקרו – האדם עצמו. בתואר זה תלמדו על הדברים שמנחים את התנהגות האדם – גורמי מוטיבציה, פסיכולוגיה התפתחותית וחברתית ועוד. בנוסף תלמדו על משאבי אנוש, שימור והעשרה של כוח אדם ופסיכולוגיה ארגונית.

 

איך נראה המקצוע העתידי בכל אחד מהתחומים?

 

מקצוע במדעי המדינה

תואר במדעי המדינה משמש את בוגריו בכדי להתברג לאחר מכן בשירות הציבורי ובמכוני המחקר המדיני. טווח התפקידים בתוך התחומים הללו הוא מאוד רחב – וכולל בתוכו ייעוץ פרלמנטרי, מחקר לגבי תמורות ושינויים בחברה הישראלית ואפילו עבודה בתור חבר כנסת.

 

מקצוע במדעי ההתנהגות

מי שלומד מדעי ההתנהגות יוכל לאחר הלימודים להתברג בעיקר בעולם העסקי. עסקים רבים מחפשים אנשים איכותיים ובעלי השכלה לנהל את משאבי האנוש שלהם, כאשר מי שלמד מדעי ההתנהגות נחשב בעל הכשרה איכותית לניהול תהליכי גיוס, שימור ושיפור של עובדים בארגון. תואר זה מאפשר גם להשתלב במשרות טיפול, ייעוץ והדרכה, ובמשרות מגוונות בתחום השיווק והפרסום – שם הבוגרים נחשבים כנכס משמעותי בשל היכרותם עם גורמי ההנעה האנושיים.

 

לסיכום,

כפי שראיתם במאמר, בחירת תואר היא עניין מאוד אישי, שתלוי בסדר העדיפויות של מקבל ההחלטה. אנחנו ממליצים לנסות להבין כמה שיותר מה לומדים בכל תואר שאתם חושבים ללמוד, מה ניתן לעשות אתו לאחר מכן, ואם אתם רואים את עצמכם לומדים ועובדים בתחום.