מאכלים המזיקים לחניכיים

תוכן עניינים

כל אחד אמור לדעת כי מה שהוא אוכל משפיע בין היתר על בריאות החניכיים. אנשים שסובלים מבעיות רבות בחניכיים צריכים לבחון היטב את האוכל שהם אוכלים. ישנם מאכלים שידועים ככאלה שמזיקים לחניכיים, כך שהנזק שהם עושים קריטי למדי. מבחינתכם מוטב יהיה שלא לאכול את אותם מאכלים או לכל הפחות לנסות להימנע מהם. ככל שתאכלו את המאכלים הללו פחות, כך מן הסתם החניכיים יהיו יותר בריאות. נדגיש כי למעט הימנעות ממאכלים מזיקים, יהיה עליכם לשמור על בריאות החניכיים על ידי צחצוח. גם אם אכלתם משהו שרצוי להימנע ממנו, תזכרו כי צחצוח אחרי האוכל יכול לעזור. רוצים לשמוע עוד טיפים לשמירה על בריאות החניכיים? היכנסו לאתר: https://savion-c.co.il/

 

סוכריות גומי וממתקים

בראש הרשימה לא יפתיע אתכם למצוא את סוכריות הגומי יחד עם הממתקים. מדובר על שילוב קטלני שעלול להזיק מאוד לחניכיים, ובכלל לשיניים שלכם. הממתקים יחד עם הסוכריות נדבקים לשיניים, קשה מאוד להסיר אותם גם על ידי צחצוח. השילוב של הסוכרים יחד עם עוד אלמנטים אחרים יוצר קרקע פורייה עבור החיידקים. אותם חיידקים מגיעים לחניכיים ויוצרים איתם כל מיני בעיות שחובה להתמודד איתם. אף אחד לא מצפה מכם לא לאכול ממתקים, אך כן מוטב להימנע מזה כמה שרק אפשר. ניתן למצוא חלופות בריאות יותר שלא אמורות לפגוע בבריאות השיניים שלכם.

 

אלכוהול ומשקאות תוססים

אחרי שדיברנו על ממתקים וסוכריות גומי, הגיע הזמן לדבר על אלכוהול ומשקאות תוססים. האלכוהול מייבש את הפה, לכן הוא גורם לחיידקים להתפשט בקלות באזור הפה. הרוק הוא זה שגורם לחיידקים להיעלם מחלל הפה, גם אם הם מנסים להתפשט. בו בזמן למשקאות תוססים ישנה השפעה נוראית על בריאות החניכיים. במרבית המשקאות התוססים ישנה כמות עצומה של סוכרים שרק פוגעים בשיניים. הימנעות משתיית אלכוהול או משתייה תוססת יכולה לסייע רבות לשמירה על בריאות הפה. יצא לכם לשתות אלכוהול או לשתות משקאות תוססים? תוכלו לצחצח את השיניים מיד עם סיום הפעולה ולדאוג לבריאות החניכיים.

 

פירות יבשים

יצא לכם לשמוע כי אכילת פירות מסייעת לבריאות? זוהי לא הכוונה כאשר מדובר על פירות יבשים. פירות יבשים מכילים כמות אדירה של סוכר, מה שעלול לגרום לבעיות בחניכיים. בדומה לממתקים ולסוכריות גומי, הפירות היבשים נתקעים בשיניים ועלולים לעשות צרות. עם זאת ישנם חודשים מסוימים במהלך השנה בהם חובה לאכול פירות יבשים. אנו מציעים לכם פשוט לנסות למתן את כמות הפירות היבשים שאותם תאכלו. אין סיבה לצאת מגדרכם בהקשר הזה, אך אין סיבה גם להימנע מהם. נדגיש כי ישנם פירות יבשים שהנזק שהם גורמים לחניכיים יהיה מופחת לעומת אחרים. לכן תוכלו לשקול עם עצמכם אילו פירות יבשים לאכול ובאיזה תדירות לעשות זאת.

 

לעיסת קרח

אתם מאלה שמעדיפים להעביר את הזמן שלכם בלעיסת קרח במקום באכילת מאכלים משמינים? כמובן שזוהי דרך מעולה לרדת במשקל ולהימנע מכל מיני בעיות בהמשך. עם זאת תיקחו בחשבון כי לעיסת קרח באופן קבוע עשויה להביא איתה נזק משמעותי. הלעיסה של הקרח פוגעת בכמות העמילנים בחניכיים, דבר שעשוי ליצור בעיות רבות. בו בזמן שלא נדבר על כך כי הפעולה הזו עלולה לגרום לשבירת שיניים ולבעיות נוספות. כך שאין סיבה לעשות זאת, יכולות להיות חלופות אחרות שהן קצת יותר בריאות. אנו מדגישים כי לעיסה של קרח מדי פעם לא בהכרח תביא איתה בעיות. אם כבר אתם רוצים להתעסק עם קרח מוטב לעשות זאת על ידי מציצתו.