מאכלים המזיקים לחניכיים

תוכן עניינים

האם אתם יודעים כי המאכלים אותם אתם אוכלים עלולים להזיק לחניכיים? לעיתים אנו אוכלים כל מה שמתחשק לנו, מבלי לחשוב על ההשלכות ביום שאחרי. כל אחד מאיתנו אמור לחשוב מה יהיו ההשלכות לאחר האכילה, בסוף זה פוגע בבריאותנו. אף אחד לא אומר לכם שלא לאכול מאכלים לא בריאים, אך בהחלט כדאי למתן את היקף האכילה. ככל שתאכלו יותר מאכלים לא בריאים, כך הסיכוי לחלות במחלות חניכיים ילך ויגדל. הביאו את עצמכם למצב בו אתם שולטים בבריאות החניכיים, ומונעים את המטרד הבא. אין ספק כי ביכולתכם לעצור את החמרת המצב, רק תדאגו לפעול נכון. אילו מאכלים הם המאכלים הכי פחות בריאים לחניכיים שלכם? הינה רשימה חלקית של מאכלים המזיקים לחניכיים. 

 

ממתקים וסוכריות גומי

גם צעירים וגם מבוגרים עשויים לאכול ממתקים וסוכריות להנאתם. אומנם המאכלים הללו מאוד טעימים, יש כאלה שיגידו שהם מאוד מנחמים – אך הם גם מאוד מזיקים. השילוב של סוכריות גומי יחד עם ממתקים עשוי להיות קטלני לבריאות החניכיים. הממתקים והסוכריות עשויים להידבק לחניכיים, כתוצאה מכך יהיה קשה להסירם. משמעות הדבר היא שהחיידקים והמזיקים ימצאו קרקע פורייה להתפתחות והצטברות. אתם מבחינתכם תחשבו כי השיניים נקיות ובריאות, אך המציאות האמיתית תהיה שונה בתכלית. עליכם לדעת כי אתם עושים את מירב המאמצים למנוע את הבעיה הבאה. על ידי אכילת ממתקים וסוכריות גומי בתדירות נמוכה, בהחלט תגיעו להשגת היעד. 

 

משקאות ממותקים ואלכוהוליים 

אין דבר יותר משמח מאשר לפתוח בקבוק של שתייה ממותקת או בקבוק אלכוהולי כזה או אחר. אם אתם עושים זאת פעם אחת בשבוע, זה בהחלט יכולה להיות הפוגה מצוינת. אך ברגע שמדובר על משהו קבוע, עליכם לדעת כי השיניים והחניכיים עשויים להיפגע. בשתייה ממותקת ואלכוהולית יש המון חיידקים ומזיקים שעשויים לעשות לכם צרות. מבחינתכם מוטב להימנע ככל האפשר משתייה שהיא לא מים או כל שתייה בריאה אחרת. נדגיש כי גם שתיית משקאות חמים עשויה להוביל להתמודד עם בעיות רבות בחלל הפה. לפיכך תנסו לשתות רק שתייה רגילה, כזו שאתם יודעים בבירור שלא תסכן את בריאות החניכיים. 

 

שוקולדים ומאכלים מתוקים

אפשר להגיד בפה מלא כי הדבר הכי מנחם שיש זה לאכול שוקולדים או מאכלים מתוקים בסוף כל יום. לצד הרצון להכניס אנרגיה לגוף, יהיה עליכם להסתכל על המכלול כולו. אכילת שוקולדים ומאכלים מתוקים עשויה להוביל למציאות בה תסבלו מבעיות חניכיים. כל המאכלים המתוקים נדבקים בקלות בשיניים והחיידקים מגיעים היישר לחניכיים. במציאות שכזו זה רק עניין של זמן עד שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם בעיות שונות. מה שאנו מציעים לכם לעשות כמו בכל אחד מהמקרים האחרים זה לשמור על מינון מומלץ. אפילו לקבוע בדיקה תקופתית אצל רופא השיניים כדי לראות שהכול בסדר, הזמינו תור כבר עכשיו: http://www.mamraev.co.il/

 

פירות יבשים

נהוג לאכול פירות יבשים בעיקר בטו בשבט,  אך יש כאלה שאוכלים אותם בכל ימות השנה. הפירות היבשים גם הם מכילים כמות לא הגיונית של סוכרים ושל אלמנטים ממתיקים. אם אתם אוכלים אותם רק כאשר מגיעים אורחים, זה לא יזיק לשיניים שלכם. כן מומלץ מאוד לצחצח את השיניים מיד לאחר השימוש כדי למנוע מהבעיות להצטבר. עם זאת, מי שאוכל פירות יבשים כמעט בכל יום עליו לנסות להוריד את המינון. הפירות היבשים נחשבים לבריאים באופן יחסי, אך הנזק לשיניים הוא אדיר. כזה שייקח לכם הרבה מאוד זמן על מנת להשיב את המצב על כנו.