למי מתאים טיפול תרופתי בהשמנה?

תוכן עניינים

אתם שומעים מכל עבר על אנשים שרזו בזכות טיפול תרופתי בהשמנה. החל מסלבס ידועים ברחבי העולם שמתייגים באינסטגרם זריקות להרזיה ועד השכנה ממול שממליצה על הכדורים להרזיה שהיא לוקחת – תרופות להורדה במשקל מככבות בשיח בכל מקום ומחוללות מהפכה של ממש בתחום המלחמה בהשמנה. אנשים מצליחים לרדת קילוגרמים רבים במשקל, מבטלים ניתוחים מתוכננים לקיצור קיבה, מחליפים מלתחה ומדווחים על שיפור ניכר בתוצאות בדיקות הדם ועל איכות חיים משופרת, ואתם רוצים גם. אז האם אתם מתאימים לקבל טיפול תרופתי בהשמנה?

 

טיפול תרופתי בהשמנה באישור מיוחד

נתחיל מכך שכמו כל תרופה, גם תרופות להורדה במשקל מחויבות במרשם רופא הניתן בצורה מסודרת ותחת התוויה מתאימה. מרבית תרופות ההרזיה משמשות בישראל לטובת טיפול בחולי סוכרת, אבל עם אישור מיוחד של משרד הבריאות, ניתן לרשום אותם גם לאנשים עם BMI 30 ומעלה או BMI 27 ומעלה עם גורם סיכון נוסף הקשור בהשמנת יתר. כלומר – אם יש לכם BMI 28 ואתם סובלים מיתר לחץ דם – תוכלו לקבל טיפול תרופתי בהשמנה מרופא שמתמחה בכך. במרכז הרפואי ד"ר רז מטפלים כבר מספר שנים באמצעות טיפול תרופתי בהשמנה, ומצליחים להביא לתוצאות מרשימות ביותר בשיעורי ההרזיה של מטופלים. בישראל ישנן מספר תרופות הניתנות במסגרת טיפול תרופתי בהשמנה, ומדובר בגישת טיפול יעילה שיכולה לחסוך סבל גופני ונפשי מאנשים עם השמנת יתר. מחיר אוזמפיק בישראל נע סביב כמה מאות שקלים בחודש, אבל כדאי לקחת בחשבון כי הנזקים אשר נילווים להשמנת יתר עלולים לגרום להוצאות כספיות גבוהות בהרבה, וכמובן לנזק רפואי.

 

טיפול תרופתי בהשמנה – איך הוא פועל?

לרוב התרופות להורדה במשקל יש מכנה משותף – הן גורמות לדיכוי התיאבון ולתחושת שובע מוגברת לאחר ארוחות. התרופות משפיעות על הורמונים שונים בגוף שמווסתים את תחושות הרעב והשובע ובתום הארוחה תגלו שגם אכלתם הרבה פחות מאשר בדרך כלל וגם תחושת המלאות והשובע נמשכות זמן רב לאחר ארוחה. בדרך זו ניתן לאמץ תפריט מאוזן ומצומצם, אשר מאפשר הרזיה מבוקרת ויעילה. מחקרים שבדקו מגוון של תרופות הרזיה גילו כי ניתן להפחית מעל 10% מהמשקל במשך מספר חודשים, תוך אימוץ אורח חיים שתומך בתהליך הירידה במשקל.

 

איך ניתן לקבל טיפול תרופתי בהשמנה?

חשוב להבין כי טיפול תרופתי בהשמנה איננו קסם, אלא כלי נוסף במלחמה בהשמנה, אשר ניתן במסגרת טיפול מקיפה ותומכת, המאפשרת הרזיה לטווח ארוך. סקר של משרד הבריאות גילה כי מחצית מהאנשים אשר נטלו תרופות להרזיה הפסיקו את הטיפול לאחר 3 חודשים, ככל הנראה בהעדר מסגרת מתאימה וליווי רפואי. שיטת הטיפול האופטימלית הינה במרפאה המתמחה בטיפול בהשמנת יתר, כמו המרכז הרפואי ד"ר רז. שם ניתן לעבור הליך אבחון קפדני שבעקבותיו יותאם לכם פרוטוקול טיפול המשלב לעתים מספר תרופות להרזיה. שילוב התרופות מאפשר פעולה במנגנונים שונים, העצמת האפקטיביות והפחתה בתופעות הלוואי שלעתים מלוות את הטיפול. התהליך כולו מתקיים בליווי דיאטנית המבצעת התאמות תזונתיות ומדריכה את המטופלים והמטופלות לשינוי בהרגלי החיים, לטובת הרזיה יעילה ומהירה ושמירה על המשקל החדש לאורך זמן.