למה כדאי להזמין אוכל ביתי לצהריים בעבודה

תוכן עניינים

עבודה היא מרכיב מרכזי בחיים של רוב בני האדם. בהתאם נרצה לייצר לעצמנו סביבת עבודה נעימה ככל האפשר, וחלק בלתי נפרד מכך הוא הפן הקולינרי. ליתר דיוק, ארוחת הצהריים – הארוחה המרכזית של היום שאותה אנחנו בדרך כלל אוכלים במקום העבודה. אחת האופציות היא מאכלים ביתיים טעימים ומשמחים שמישהו אחר מכין עבורכם – וכאן בעמוד תמצאו פירוט של יתרונות האופציה הזו, כך שתוכלו לדעת אם היא מתאימה גם לכם.

 

תחושת בית

אנחנו שוהים במקום העבודה שעות רבות מדי יום. למעשה, כשבוחנים את הזמן שבו אנחנו ערים, סביר להניח שעל כל שעה שבה אנחנו בבית, יש שעה שבה אנחנו בעבודה. יש דרכים שונות ליצור תחושה ביתית נעימה במשרד או בכל מקום אחר שבו אנחנו עובדים: כל עובד או עובדת יכולים למשל להציב תמונות של הילדים במקום מתאים, והמעסיקים ישקיעו בעיצוב החלל כדי לייצר אנרגיות חיוביות. בהיבט הקולינרי, אוכל ביתי מוכן מספק את אותה תחושת בית רצויה, ועוזר לנו להרגיש טוב יותר לאורך יום העבודה.

 

שמירה על משקל תקין

מחקר שנערך לפני מספר שנים השווה בין מי שמזמינים אוכל ממסעדות ובתי קפה למקום העבודה לבין מי שמביאים איתם אוכל מהבית, מבחינת היכולת לשמור על משקל הגוף הרצוי. התוצאה הייתה פער משמעותי לטובת הקבוצה השנייה. כלומר, האוכל הביתי הצליח למנוע התווספות קילוגרמים מיותרים ואובדן שליטה על משקל הגוף. החוקרים לא התעמקו בגורמים לתוצאות, וכאמור מדובר על אוכל מהבית ולאו דווקא על אוכל ביתי שמישהו אחר הכין עבורכם – אבל גם כך במרבית המקרים האוכל הביתי יעזור לכם להקפיד על עקרונות התזונה הנכונה ולשמור על המשקל.

 

טעמים ביתיים

מסעדות אמונות כמובן על הכנת מנות איכותיות, אבל במקרים רבים יש להן טעמים תעשייתיים. בפרט כך הדבר כשהאוכל מגיע אליכם במשלוח. האוכל הביתי המוכן לעומת זאת מתאפיין בטעמים ביתיים, ומתוכנן מראש כך שתוכלו לקחת אותו אתכם לעבודה ולאכול אותו בכל מקום. זהו יתרון משמעותי, ועוד כדאי לקחת בחשבון את מגוון האפשרויות שמציעים מי שמספקים את האוכל הביתי המוכן.

 

שליטה מלאה על שעת הארוחה

כשאתם מזמינים ממסעדה, שעת הארוחה אינה בשליטתכם. ראשית, לפעמים נדרשת הזמנה משותפת של מספר עובדים ולכן תצטרכו להתאים את עצמכם לאחרים. שנית, מסעדות לא יכולות להתחייב על זמן הגעה מדויק, מה גם שלפעמים יש עיכובים בלתי נמנעים. לעומת זאת, כשאתם מביאים אתכם את האוכל הביתי המוכן, אתם ורק אתם מחליטים מתי לאכול – וכך אתם יכולים לתכנן את יום העבודה, וגם את השגרה הקולינרית, באופן מיטבי עבורכם.

בנוסף, במרבית המקרים האוכל הביתי המוכן יהיה גם זול יותר בהשוואה לעלות הזמנה ממסעדות, כך שליתרונות המשמעותיים הקודמים מתווסף גם חיסכון כספי.