כמה קולוריות יש באבוקדו

תוכן עניינים

אם גם אתם משתייכים לאוהבי האבוקדו אך מנסים להימנע ממנו וזאת משום ששמעתם שיש בו המון קלוריות ולכן הוא משמין, חשוב שתקראו מאמר זה בו נענה על כל השאלות החשובות אודות אבוקדו, כולל כמה קלוריות יש באבוקדו ומדוע מדובר על אחד הפירות המומלצים ביותר בתפריט התזונה של כל אחד מאיתנו. התחילו לקרוא.

אבוקדו – כרטיס ביקור

רוב האנשים סבורים שאבוקדו הינו ירק. כאן מדובר על סברה שגויה. אבוקדו הוא פרי ירוק. ישנם 15 סוגי זני אבוקדו בעולם. בישראל שולטים 6 זנים פופולאריים, ביניהם: אטינגר, נבאל, גליל, האס, פוארטה ופינקרטון. המוצא של האבוקדו הוא ממדינות מרכז אמריקה (קוסטה ריקה, גואטמלה, פנמה, הונדורוס ועוד מדינות מופלאות בחלק זה של אמריקה). ממדינות אמריקה האבוקדו עשה את דרכו לחלק הדרומי של יבשת אמריקה, לאחר מכן ליבשת אפריקה, אסיה ובתחילתה של המאה העשרים האבוקדו הגיע גם לארצות הברית. למדינתנו פרי אקוזטי ירקרק ובריא זה הגיע בשנות השישים של המאה העשרים. העצים הראשונים ניטעו בלטרון ולאחר מכן בביה"ס החקלאי 'מקווה ישראל'.

האבוקדו מלא ביתרונות תזונתיים ומשתמשים בו גם בתעשיית העור והשיער כשמפו וכקרם טבעי לעור הפנים

ערכים תזונתיים של אבוקדו

האבוקדו מלא ביתרונות תזונתיים ומשתמשים בו גם בתעשיית העור והשיער כשמפו וכקרם טבעי לעור הפנים וזאת משום אחוז השומן הגבוה בו. האבוקדו נקרא פעמים רבות "החמאה של הטבע" והוא מכיל פחמימות, חלבונים, סיבים, שומנים, ויטמינים רבים מקבוצת ה – B, ה- A, סידן, ברזל, אשלגן, חומצה פולית, אבץ, חומצות אלפא לינולאית, אומגה 9 ועוד הרבה דברים טובים. מה לגבי השאלה: 'כמה קלוריות יש באבוקדו? התשובה היא: 160 קלוריות לכל 100 גרם. כמובן חשוב גם לדעת שאבוקדו מכיל 14.66 גרם שומנים למאה גרם (כ- 15% שומן), ולכן רבים נזהרים בכמויות אבוקדו אותן הם צורכים ומספרים שמדובר על מאכל שמן אשר שווה ערך לשמן בו אנחנו משתמשים. האם זה נכון? לא בהכרח!

למה דווקא שמן אבוקדו על כל שאר השמנים?

חשוב לציין ששמן תירס או חמניות ושמן אבוקדו הם אינם אותו הדבר.  שמן אבוקדו נחשב לאחד מהשמנים הצמחיים הבריאים ביותר ולכןאבוקדו עוזר בהפחתת שומן בטני – יתרון זה של הפחתת השומן העמוק התת עורי נוגע בעיקר לנשים. תזונאים רבים ממליצים על צריכות על פני שמנים אחרים. שכן, הוא בריא ומכיל חומרים מזינים רבים. הפקת שמן האבוקדו היא מהפרי ולא מהגרעין שלו והוא מוכר ששמן אשר מכיל חומצה אלואית , כלומר שומן שאינו רווי ושיש בו חומצות שומן בריאות נוספות אשר יכולות לתרום להורדת הכולסטרול ושיפור תפקוד כלי הדם ומערכת הלב. בנוסף, בשמן האבוקדו יש CoQ10 אשר חיוני ללב, לכליות ולכליות.

אז מה היתרונות של שמן אבוקדו?

אמנם שמן הוא שמן ובאבוקדו יש לא מעט קלוריות ושומנים, אך יש לקחת בחשבון שמשויכים אליו כל כך הרבה יתרונות שרוב האנשים במדינת ישראל ומדינות נוספות בעולם לא מוותרים על אכילתו ושימושים שונים בשמן זה. היתרונות של שמן אבוקדו הם:

  • יעיל בהורדת לחץ דם – כיוון ששמן אבוקדו משפיע על חומצות השומן באיברים מרכזיים בגוף הוא יכול להיות מועיל גם לגבי שיפור תוצאות לחץ הדם.
  • כולסטרול טוב – הוא משפר במידה רבה את רמת הכולסטרול בגוף. כלומר, עוזר להעלות את הכולסטרול ה- HDL ולהוריד את הכולסטרול הרע LDL.
  • אידיאלי לבעיות עור – משתמשים בשמן אבוקדו למטרת טיפול בפסוריאזיס, שכן שימוש בשמן נטול תופעות לוואי. בנוסף, משתמשים בו רבות בתור קרם ידיים וזאת משום הויטמין B שבו וויטמינים נוספים. כמו כן, הוא עוזר לרפא דלקות ופצעים בעור וזאת משום החומצה האולאית שבו.
  • מקל על כאבים הנובעים מהפרקים – אידיאלי לדלקת פרקים ניוונית. משתמשים רבות בכל מיני תמציות אשר מכילות סויה ושמן אבוקדו להפחתת הנוקשות והכאבים.
  • שיפור מראה העור – אידיאלי לניקוי העור ולהוספת לחות לעור.
  • איזון סכרת – אחת ההמלצות התזונתיות של האגודה האמריקאית לסוכרת היא להעדיף את שמן האבוקדו וזאת משום שהוא מכיל שומן חד דלתי רווי ופעמים רבות עוזר באיזון הסוכרת. שימוש בשמן זה יכול לעזור בעת שימוש באינסולין והסדרת רמות הסוכר בדם.
  • מניעה של מחלות חניכיים – שמן מסוג זה יכול לעזור בחסימת אותו חלבון אשר גורם לדלקת בחניכיים.
  • חיסול רדיקלים חופשיים – אשר גורמים להרס של תאים בגוף והתוצאה היא נטייה להזדקנות וחולי. שמן אבוקדו הורג את הרדיקלים החופשיים ובכך עוזר לנו.
  • אידיאלי לטיפול בשיער – נוטים לשלב שמן אבוקדו ואבוקדו במסכות לשיער משום שהוא מכיל ויטמין E אשר חיוני לבריאות השיער. ניתן גם להוסיף שמן אבוקדו למרכך על בסיס קבוע.

לסיכום, ניתן לעשות שימושים רבים בשמן אבוקדו, אם באמצעות שילוב השמן במאכלים שונים, תמציות, מסכות ועוד. שמן זה מכיל כלורופיל, ויטמין E, חומצה פולית, אשלגן ופיטוסטרולים.

אבוקדו מכיל לא רק קלוריות אלה גם שמן המכיל כלורופיל, ויטמין E, חומצה פולית, אשלגן ופיטוסטרולים.

קלוריות הם לא המדד לבריאות טובה – אבוקדו כהוכחה

אמנם כל אחד מאיתנו מעוניין לדעת כמה אבוקדו רצוי לצרוך במקום שמן רגיל וזאת על מנת לא להשמין, אך אן זה העיקר. העיקר הואחשוב לדעת שיש לנו שני סוגי שומן באזור הבטן והאבוקדו עוזר להפחיתם לצרוך חומרים אשר מיטיבים עם הגוף שלנו. נכון להיום ההמלצה היא כף אבוקדו ביום לאנשים בעלי משקל תקין. הערך הקלורי של אבוקדו הוא 160 קלוריות ליחידה בינונית של אבוקדו. נתון חשוב נוסף אותו כדאי לדעת טרם קבלת החלטה האם לאכול אבוקדו או שמא לצרוך מזון אחר הוא שמחקר שהתנהל באחת מהאוניברסיטאות בארצות הברית הצביע על כך שנשים שאכלו בעקביות אבוקדו במשך שלושה חודשים נהנו מירידה בשומן הבטן העמוק, כלומר באותו שומן אשר מקיף את האיברים הפנימיים. (שומן קרביים).

נשים – אבוקדו עוזר להורדת שומן בבטן

חשוב לדעת שיש לנו שני סוגי שומן באזור הבטן. הראשון הוא אותו שומן עמוק אשר מקיף את האיברים הפנימיים שלנו בשומן והשומן החיצוני הוא שומן תת עורי. נשים עם שומן עמוק נוטים לפתח סכרת שכן השומן יכול להוביל לעמידות בפני אינסולין, מחלות מטבוליות שונות ודלקתיות בגוף. במחקר שנעשה, הגיעו לתוצאה שרוב הנשים שצרכו אבוקדו בקביעות נהנו מירידה בשומן הבטן. אז למרות שרוב האנשים מעוניינים לדעת מה קלוריות יש באבוקדו וזאת על מנת להחליט האם כדאי לאכול אותו, חשוב לעצור ולהבין שאבוקדו הוא לא רק קלוריות, אבוקדו הוא בריאות.

אז איך אכילה יומיומית של אבוקדו יכולה לתרום לכם?

אבוקדו שומר עלינו מפנים ומאגד יתרונות רבים, ביניהם:

  • הפחתת שומן בטני – יתרון זה של הפחתת השומן העמוק התת עורי נוגע בעיקר לנשים.
  • עושר תזונתי – פרי חשוב זה מכיל סיבים תזונתיים, חומצה פולית, ויטמינים חשובים, אומגה 3, אשלגן, מגנזיום ונוגדי חמצון אשר מגנים מפני תהליכים דלקתיים בגוף, נזק בתאי הגוף וסוגים שונים של סרטן.
  • מסייע בספיגה – פעמים רבות אנשים אוכלים את אותן פירות וירקות אשר טובים להם, אך הגוף שלהם אינו סופג את אותם ויטמינים ומינרלים חשובים ולכן הם מצויים בחסר או לא מצליחים העלות את הערכים השונים. אבוקדו מסייע בספיגת הערכים התזונתיים של הירקות אותם אנו אוכלים.
  • ללא כולסטרול – אמנם מדובר כאן על אחוזים גבוהים של שומן אך באבוקדו יש חומצת שומן אולאית אשר יכולה לסייע בהפחתת לחץ דם ומניעת שבץ ובנוסף, חשוב לזכור שמדובר על פרי ללא כולסטרול. למעשה, צריכת אבוקדו מובילה לעלייה ברמת הכולסטרול הטוב (HDL).

לסיכום, אמנם אבוקדו מכיל 160 קלוריות לכל מאה גרם וכ – 15% שומן, אך הוא כה בריא עד כי מומלץ לצרוך כמות מדודה של אבוקדו מדי יום. שכן, אבוקדו בריא לעיניים, מכיל כמות גדולה של חומצה פולית, עוזר באיזון הלחץ דם, הורדת הכולסטרול הרע, טוב ללב, מסייע בספיגה, עוזר בהפחתת סימני מתיחה והיתרונות עוד רבים. שיהיה בתיאבון.