כמה ניתן לרדת במשקל בעזרת הליכה של שעה ביום?

תוכן עניינים

כשמגיע השלב לקחת את הבריאות שלנו בידיים, עלינו להתייחס לכך ברצינות ולפעול בהתאם למצב. ביצוע פעולות ספורטיביות ותרגילי כושר יכולים לעזור לנו עד מאוד לתפקוד הבריאותי. אך אם לא מתחשק לפרוס מזרן יוגה בסלון ולהתחיל להתאמן לבד בקושי רב, יציאה להליכה יכולה לשמש כפתרון קסם קל שעובד עבור כולם. אל פתרון הפלא, מתלווה תמיד השאלה שמטילה בספק את כל העניין: "כמה ניתן לרדת במשקל בעזרת הליכה של שעה ביום?" לנו יש את התשובות

 

הליכה כפעילות ספורטיבית לשיפור החיים

להליכה בחיינו יכולה להיות השפעה גדולה. אם אנחנו קצת חשים ברע בריאותית או שהגוף שלנו הופך לכבד ולא נוח, ניתן לשנות את ההרגלים היום-יומיים שלנו ולהוסיף ללו"ז העמוס גם הליכה קצרה וכיפית שתוביל לשינוי בריאות משמעותי. החל מהפחתת הסיכונים למחלות לב שונות, ירידה בכולסטרול, ירידה בלחץ דם ועידוד מצב הרוח, הליכה הוא אקט ספורטיבי קל לביצוע והתמדה. הליכה של בין 30 ל-60 דקות ביום, באופן מתמיד, יכולה למנוע בעיות רפואיות ולשפר את ההרגשה הנפשית.

 

הליכה של שעה ביום הורדה במשקל

הליכה של שעה אחת ביום יכולה להוביל להורדה במשקל, זאת בהתאם לקצב ההליכה ולכמות הזמן והתדירות שאתם מקדישים לכך. מספר הקלוריות שנשרף בעת ההליכה תלוי בין היתר גם במשקל הגוף של האדם – ככל שמשקל הגוף כבד יותר, כך גם נשרפות יותר קלוריות. במחקרים שונים נמצא כי הליכה של כשעה ביום למשך חצי שנה הובילה לאיבוד של 10% ממשקל הנשים שהשתתפו. כמובן יש לקחת בחשבון כי גם גיל ומשתנים בריאותיים שונים משפיעים על התוצאה. שימו לב, בעת יציאה להליכה ארוכה של כ-60 דקות, רצוי לנעול נעליים עם מדרסים אורתופדיים שיקלו על ההליכה ויסייעו לכם ללכת בקלילות. מדרסים אורטופדיים ובהתאמה אישית ניתן למצוא בחנות אורלי אורתופדיה המתמחה בהנעלה והתאמה אישית של מדרסים.

 

מה הם הנתונים?

במשך שעה, בקצב הליכה ממוצע של 4.8 קמ"ש זה הכמות קלוריות שתורידו בהתאם למשקל שלכם:

  • 55 ק"ג = 193 קלוריות
  • 55 ק"ג = 193 קלוריות
  • 68 ק"ג = 238 קלוריות
  • 82 ק"ג = 287 קלוריות
  • 95 ק"ג = 333 קלוריות
  • 109 ק"ג = 382 קלוריות
  • 123 ק"ג = 431 קלוריות

 

תזונה משולבת יחד עם ההליכה

הליכה שבועית באופן תדיר ויומיומי מוביל לירידה יותר משמעותית במשקל כאשר מעורב בתהליך גם ירידה במאזן הקלורי. מה זאת אומרת? שיש סוגי דיאטה שניתן לשלב יחד עם ההליכה ולהגיע לתוצאות יותר טובות מבחינת הירידה במשקל. ניתן לשלב עם ההליכה גם מדריך דיאטה שיוכל ללוות אתכם בתהליך ולסייע לכם בבניית תפריט תזונה מותאם אישית. בניית תפריט חשובה על מנת להצליח להביא לירידה יותר טובה במשקל, וגם תוביל אותנו לצרוך סוגי מזון שהגוף שלנו זקוק לו על מנת להתחזק, ולא רק מה שאנו מעוניינים לאכול.