כך תרכיבו לעצמכם חדר כושר ביתי ללא צורך במיכשור מסורבל

תוכן עניינים

הרצון לשגרת אימונים קבועה מוביל ישראלים רבים להשקיע סכומי כסף משמעותיים במנוי לחדר כושר. הרצון מובן לחלוטין – ולמעשה מדובר בצורך, מפני שפעילות גופנית משפרת במידה ניכרת את איכות החיים בכל האספקטים – אבל יש דרך עוד יותר טובה ומשתלמת לחטב את הגוף ולהבטיח נפש בריאה בגוף בריא: חדר כושר ביתי.

חדר כושר ביתי חוסך לכם לא מעט כסף, ובפרט בטווח הארוך. חדר כושר ביתי חוסך גם לא מעט זמן שעלול להתבזבז בפקקים בדרך למכון וממנו. בנוסף, האופציה הביתית מתגלה במקרים רבים כנוחה יותר ליישום ומקלה על ההתמדה החיונית. בעמוד זה תמצאו פירוט של מספר מכשירים יעילים, מועילים ולא מסורבלים שיהוו את הבסיס לחדר הכושר הביתי.

מדרגה

פעילות אירובית היא מרכיב קריטי בכל שגרת אימונים. היא מחזקת את שריר הלב, מסייעת לשמור על לחץ דם תקין וזרימת דם מיטבית, משפרת את פעילות הריאות, תומכת במערכת החיסונית ומחטבת מאוד. בהתאם כשמרכיבים חדר כושר ביתי הפריט הראשון שכדאי להצטייד בו הוא מדרגה אירובית.

המדרגה האירובית לא תופסת שטח יקר (האורך שלה הוא 70-110 ס"מ והרוחב 25-40 ס"מ), היא קלת משקל ולכן אפשר לקחת אותה בקלות גם לאימון בפארק או בגינה מלבבת ליד הבית, אין צורך בהכנות מיוחדות כך שהמדרגה נגישה ומזמינה שימוש קבוע בה, ובעיקר היא משדרגת באופן משמעותי כל אימון. מעבר לכל היתרונות של הפעילות האירובית, המדרגה מחזקת קבוצות שרירים רבות בגוף ותורמת גם לקואורדינציה ולשיווי המשקל.

שימו לב – שימוש מושכל במדרגות אירוביות מחייב הקפדה על מספר כללי זהירות. יש להקפיד להניח את מלוא כף הרגל על המדרגה, להימנע מנעילה של מפרק הברך, לוודא שזווית הכפיפה של הברך לא עוברת את ה-90 מעלות, לעלות על המדרגה במתינות (ללא רקיעות כבדות), לרדת ממנה רק לאחור כשקודם מניחים את האצבעות ולאחר מכן כף הרגל מתגלגלת אל העקב, וכמובן – לבחור במדרגה איכותית ויציבה.

משקולות יד / קטלבלס

מרכיב נוסף של תוכנית אימונים בחדר כושר ביתי הוא זה האנארובי. עבורו כדאי להצטייד במשקולות יד, ועוד אופציה היא קטלבלס. קטלבלס הם אמצעי מעולה לאימונים פונקציונליים אפקטיביים להפליא – בזכות המבנה הייחודי של המשקולת, כלומר הא-סימטריות שלה והידית שמרחיקה אותה מגוף המתאמן או המתאמנת, כל פעולה הופכת לכזו שמערבת שרירים רבים בגוף. התוצאה היא אימון שעובד גם על הכוח, גם על הקואורדינציה, גם על סיבולת הלב והריאות, גם על הגמישות (לא פחות מיוגה!) וגם על התפישה המרחבית.

מומלץ לתרגל שימוש נכון בקטלבלס עם מאמן או מאמנת כושר בשלב ראשון, עד לרכישת המיומנות. לאחר מכן תוכלו להתאמן גם לבד, ולהפיק מכל אימון תועלת עצומה. באופן עקרוני התרגול כולל סדרת תנועות קבועות בסדר משתנה.

מוט מתח למשקוף

עוד אביזר פשוט שמאפשר ליצור חדר כושר ביתי איכותי גם בלי מכשירים מסורבלים הוא מוט מתח למשקוף. את המוט מחברים לכל דלת סטנדרטית, וניתן להשתמש בו לעליות מתח שמחזקות את פלג הגוף העליון וגם לכפיפות בטן (כשמחברים את המוט לחלק התחתון של הדלת). המוט הינו פריט בטיחותי ויציב, וכדאי לנצל אותו באופן יומיומי.

רצועות וגומיות התנגדות

ככל שמתמידים בשגרת האימונים והיכולות הפיזיות מתגברות, כדאי להעלות את רמת הקושי של התרגילים השונים. רצועות התנגדות הן דרך פרקטית מאוד לעשות זאת. כך למשל גומיות סביב הרגליים בעת ביצוע סקווטים מפעילות את שרירי הישבן בעוצמה רבה יותר, החזקת גומייה בידיים מאפשרת לחזק את שרירי החזה, ויש כמובן עוד דוגמאות רבות לתועלת של הרצועות והגומיות – שגם אותן, כמו את הפריטים הקודמים, ניתן לאחסן בקלות ובנוחות בכל בית.

למידע נוסף והצטרפות לתכנית של דיאטת לורן המפורסמת, היכנסו לקישור >>