זריקות וטיפולים להרזיה: האם זה מומלץ?

תוכן עניינים

ההתמודדות עם המשקל העודף יכולה להיות מעייפת מאוד לחלק מהאנשים. הרצון לרדת במשקל הוא רצון טבעי, כזה שאנשים רבים רואים בו כמטרה עבורם. עם זאת היכולת להפוך את הרצון למציאות הוא לא קל, יש כאלה שיגידו בלתי אפשרי. לצד סיפורי הצלחה של אנשים שהצליחו לרדת במשקל, ניתן למצוא המון סיפורים הפוכים. סיפורים על אנשים שמתקשים להשיג את המשקל שהם חולמים להגיע אליו, לא משנה כמה דיאטות הם ניסו. ישנם כאלה שכבר הגיעו למצב שבו הם מרימים ידיים רק בגלל שהם מרגישים כי עבורם זה סבל מתמשך. לאחרונה גברו הדיווחים על כך שיש זריקה שמאפשר לאנשים שסובלים ממשקל עודף לרדת במשקל. הגיע הזמן להבין עד כמה זריקה להרזיה אמינה ובטיחותית למי שמשתמש בה.

 

האם זריקה להרזיה באמת עוזרת?

הנתונים מראים כי זריקות וטיפולי הרזיה בהחלט מצליחים להביא לתוצאות מעולות. אנשים שהיו שנים עם משקל עודף הצליחו לרדת עשרות קילוגרמים ללא כל מאמץ. זוהי הסיבה שבגללה הזריקה הזאת הפכה להיות פופולארית בישראל ובכל העולם. המון אנשים שסובלים ממשקל עדיף מנסים להפעיל את הקשרים שלהם כדי לקבל את הזריקה. עם זאת חשוב להגיד כי הזריקה לא מיועדת לכל אחד, נזהרים מאוד מלתת אותה לכולם. רק מי שנמצא בקריטריונים השונים יהיה זכאי לקבל את הזריקה במרשם שרק הוא יכול לממש אותו. עם זאת אנו שומעים על אנשים שמצליחים לקבל את הזריקה בדרכים לא כשרות.

 

עד כמה מסוכן להשתמש בזריקה?

באופן עקרוני כל עוד מדובר על זריקה שנעשית בהמלצת הרופא, אין בכך סכנה אמיתית. כמו כל טיפול רפואי, גם כאן מדובר על טיפול שנעשה בהשגחה מלאה של רופא מוסמך. פורטל הבריאות מדיקו מציג מספר רב של אנשים שכבר עברו את הטיפול בהצלחה מרובה וללא תופעות לוואי. עם זאת מי שלוקח את הזריקה מבלי להיוועץ עם רופא מעמיד את עצמו בסכנה. ברגע שמבצעים טיפול מהסוג הזה ללא השגחה קבועה הסכנה עשויה להיות גדולה מאשר הרווח. אתם תמצאו את עצמכם במצב שבו יהיה עליכם להתמודד עם כל מיני בעיות לגמרי לבד.

 

מי יכול לקבל מרשם לזריקות הרזיה?

ישנם קריטריונים מחמירים מאוד בכל הקשור לקבלת מרשם לזריקות הרזיה. זריקת הרזיה חייבת להיעשות תוך ביצוע בדיקות שוטפות וביקורים תכופים אצל הרופא. המשמעות היא שלא כל מי שירצה לרדת במשקל יהיה זכאי לקבל את המרשם. הזריקה כזריקת הרזיה ניתנת לאנשים שסובלים מעודף משקל רציני, כזה שלא ניתן לפתור בדרך אחרת. המטרה היא להשיג את האיזון יחד עם זריקות ההרזיה, לאחר מכן לבצע טיפולים אחרים. מעבר לכך זריקות הרזיה ניתנות כזריקות לטיפול בסוכרת, כך שהם במקרה הזה הם מסייעים לירידה במשקל במידת הצורך. תוכלו לבדוק עם הרופא שלכם האם אתם זכאים לקבל מרשם לזריקת הרזיה.

 

תוך כמה זמן ניתן לראות השפעה?

ההשפעה של זריקות הרזיה משתנות בין המטופלים השונים, בדיוק כמו בדיקות רפואיות אחרות. עם זאת תוך מספר מועט של שבועות אמורים כבר להתחיל לראות תוצאות. אם תוך מספר שבועות לא משיגים ירידה של 5 אחוז ממשקל הגוף, אסור יהיה להמשיך עם הזריקות. זוהי הסיבה שבגללה הטיפול כולו מתבצע יחד עם רופא מוסמך. הוא אמור להיות עם האצבע על הדופק כדי לוודא שקצב הירידה תקין ולא חורג מהנורמה. אם תהיה סטייה לחיוב או לשלילה, הרופא אמור להיות זה שיפסיק את הטיפול כדי לא להחמיר את המצב.