זני קנאביס המתאימים לטיפול בכאב: מהם ההבדלים והתכונות שלהם?

תוכן עניינים

כאשר אנו אומרים את השם קנאביס ככל הנראה עולה לכם לראש רק אפשרות אחת. אך למען האמת השם הזה כולל בתוכו מספר זנים שונים של צמחים שלכל אחד תכונות משלו. ישנם מספרי זני קנאביס המתאימים לטיפול בכאב, אך לכל אחד מהם פלוסים שונים. כדי שתוכלו לבחור את הזן המתאים יהיה עליכם להכיר את היתרונות והחסרונות של האפשרויות. כך תביאו את עצמכם למצב בו אתם מוציאים את המירב מהבחירה אותה החלטתם לעשות. מהסיבה הזו החלטנו להרים את הכפפה ולהציג בפניכם את שלושת הזנים הכי מוכרים. יכול להיות שיצא לכם לשמוע עליהם, אך כעת תוכלו להכיר אותם בצורה מיטבית.

 

סאטיבה

מדובר על אחד מהזנים הפופולאריים ביותר של צמח הקנאביס. חלק גדול מהמטופלים צורכים את הזן הזה בשל יתרונותיו הרבים בהשוואה לזנים האחרים. בהקשר של זני קנאביס לכאבים, ניתן לראות את הזן הזה בראש הרשימה. התחושה הנעימה שהוא משרה על הגוף מונעת את התגברות הכאב ואת הפיכתו לבלתי נסבל. בו בזמן הוא גורם למטופל לשכוח מהכאב, ולהתעסק בכל מיני עניינים נוספים. ברגע שצורכים את הזמן הזה יהיה ניתן להמשיך בשגרת החיים למרות הכאבים. כמובן שעם ירידת ההשפעה של הקנאביס תמצאו את עצמכם חוזרים לנקודת ההתחלה. לא מדובר על פתרון לטווח הרחוק, אך בהחלט הבחירה הזו מקלה על הכאב באופן מהותי.

 

אינדיקה

ההבדל בין האינדיקה לבין הסאטיבה בא לידי ביטוי קודם כל מבחינת הויזואליות. קשה שלא לשים לב להבדלים בין הצמחים שאחד צומח לגובה והשני נראה כמו שיח קטן. בהקשר של התמודדות עם כאבים, אינדיקה הוא הזן המועדף מבין כל האפשרויות הנמצאות על הפרק. הוא מביא להקלה מיידית בכאב, כזאת שנפרסת על פני תקופת זמן ארוכה. בחלק מהמקרים הוא גם מונע מהכאב להמשיך להתגבר כאשר מסתכלים על ההמשך. אינדיקה יעיל לסייע בהתמודדות עם כאבים כרוניים, כאלה שקשה מאוד להעלימם. כמו מרמלדה קנאביס, גם כאן ניתן יהיה לראות השפע העל המקום. בלי שיהיה עליכם להמתין זמן רב או לחכות עד לשינוי מהותי בהרגשה הכוללת.

 

רודראליס

מדובר על הזן הכי פחות מוכר מבין אלה שהחלטנו להציג לפניכם. אך גם הזן הזה יכול להיות אפקטיבי להתמודדות עם כאב. הוא מגיע אלינו מארה"ב ומרוסיה, כך שבחנו אותו לא מעט בכל מיני מחקרים. הנתונים מראים כי הוא פחות יעיל לעומת הזנים האחרים, אך עדיין מביא לשיפור מהותי. תוכלו להביא את עצמכם למצב בו אתם מטפלים בעצמכם על המקום. אם תצטרכו לבחור בין הזן הזה לבין טיפול במשככי כאבים כמובן שרצוי לבחור בו על מנת לראות בשיפור ניכר. עם זאת תזכרו כי ההשפעה שלו לא תהיה דומה להשפעה של הזנים האחרים.

 

בשיתוף מגזין האתר idfmd.org.il שעוסק בהנגשת מידע רפואי לציבור הרחב