העבודה הסמינריונית תחכה, הבריאות שלך לא…

תוכן עניינים

אז נכון, להיות סטודנטים זה לא פשוט, בעיקר כשאתם גם לומדים וגם עובדים, עמוסים במבחנים ועבודות, מלאים בסטרס וללא שעות שינה, ובין כל אלה מנסים גם קצת לבלות, לנוח ולהירגע. לכל הדברים האלה אתם מוצאים זמן, חוץ מלדבר הכי חשוב – התזונה והבריאות שלכם. אז קבלו כמה טיפים מעולים איך לצלוח את תקופת הלימודים והמבחנים, לחסוך בזמן וגם לרדת במשקל

לאכול בחוץ זה בסדר, השאלה היא מה…

 – אין מה לעשות, סטודנטים אוכלים בחוץ, אבל חשוב לדעת מה לאכול. בדיאטת לורן אנו עוזרים לכם להבין איזה אוכל כדאי לכם להזמין: אם אתם מזמינים סלט, נסו להימנע מיותר מידי רטבים. אם אתם מזמינים תפוח אדמה, דאגו שיהיה אפוי ולא מטוגן. אם אתם מזמינים פסטה, עדיף ברוטב אדום על בסיס עגבניות ולא ברוטב לבן על בסיס שמנת. הימנעו ממנות עמוסות בהרבה סוגי גבינות, והזמינו מנות כמה שפחות מורכבות (כי כשהמנה מכילה הרבה רכיבים קשה לדעת מה באמת יש בה), כמו למשל דג ופירות ים שעדיפים על ריזוטו או על סלט שמכיל יותר מידי מרכיבים לא ברורים. מרק מוקרם הוא מסוכן כי הוא מכיל הרבה שומנים. מאוד חשוב להיזהר מעודף של תבלינים, כשהמסוכן ביותר ביניהם הוא מונוסודיום גלוטמט – חומר כימי המגביר את התיאבון, מקשה מאוד על הגוף לעכל אותו, וגרוע מכך, גורם לשאר האוכל להפוך לטפל וחסר טעם בלעדיו, וכך גורם למעין התמכרות אליו. תשאלו את ההודים, הסינים והיפנים שהפכו אותו לסוג הטעם השישי, ובשבילם יש בעולם חמוץ, מתוק, מלוח, מר, חריף (שזה אגב לא טעם אלא צריבה בלשון) ו… מונוסודיום גלוטמט – לא בריא ולא מומלץ.

 

גם לנשנש זה בסדר, השאלה היא מה…

– ברור שכשכול היום יושבים ולומדים חייבים קצת נשנושים, אבל עדיף להתרכז בנשנושים עתירים בירקות ובחלבונים, כמו למשל צלחת עם מוצרלה, עגבניות ובזיליקום. אם אתם רוצים לחטוא בחטיפים, עדיף בפחמימות לא מתוקות עם אחוזי שומן נמוכים, כמו למשל בייגלה או מקלות גריסיני עם גבינה לבנה, שעדיפים על ביסלי או דוריטוס שמפוצצים במלח ובשומן. וגם אם זה נשמע לכם קצת מוזר, הנשנוש הכי כיפי ובריא הוא פירות, שמספקים לכם סוכר ממקור בריא וטבעי. גם בנוגע לפירות, עדיף כאלה עם אינדקס גליקמי (המהירות בה המאכל מקפיץ את רמת הסוכר בדם) נמוך יותר, אשר שומרים על תחושת שובע לטווח זמן ארוך יותר. למשל אבטיח פחות מומלץ, כי הוא בעל אינדקס גליקמי גבוה (אפילו יותר מסוכר לבן) ולכן תוך דקות ספורות תרגישו שוב רעבים. לכן במקום אבטיח, מלון או תמרים, עדיף לאכול פירות כמו אפרסקים, אגסים, בננה, תפוחים וענבים. כשרמת הסוכר עולה מהר, מופרש המון אינסולין שמוריד את רמת הסוכר שוב לרמה נמוכה, שמובילה שוב לרעב ולרצון למתוק וחוזר חלילה… 

 

הכול מתחיל בהכנה נכונה

– גם אם אתם ממש ממהרים, הכינו לכם כריך על הבוקר, כי רוב הסיכויים שאחר כך לא יהיה לכם זמן לאכול לפחות עד 12 בצהריים. עדיף להוסיף לכריך רכיבים מזינים כמו טונה או חזה עוף ולא להסתפק רק בגבינה צהובה. גם לצאת מהבית עם סלט יכול להיות פתרון מצוין, אבל עדיף סלט עשיר בחלבון מעבר לירקות. אל תסתפקו בביצה בתוך הסלט אלא הוסיפו גם גבינה בולגרית או גבינה אחרת שאתם אוהבים. אם בקפיטריה של הקמפוס יש רק בורקסים או מאפים אחרים, עשו לעצמכם טובה והכינו מראש בבוקר גם כריך או סלט נוספים לארוחת הצהריים. כשאתם יוצאים מהבית בבוקר, קחו אתכם גם בקבוק מים שילווה אתכם כל היום, כי מרוב עומס הרבה פעמים תשכחו לשתות. כשאתם חוזרים הביתה, הקפידו לאכול ארוחת ערב בשעה שפויה ואל תדחו את האכילה לשעת חצות לפני השינה. אל תלכו לישון מיד אחרי הארוחה, אלא המתינו לפחות שעה. 

 

אל תתנו לסופשבוע להרוס את הכול

– כשאתם אצל ההורים בסופ"ש, אם אימא מכינה חמין או דגים עם המון שמן, אל תתביישו ותכוונו אותה לבשל עבורכם דברים קצת יותר בריאים. תאמינו לי שהיא תקבל את זה באהבה, וזה גם יאתגר אותה לנסות דברים חדשים. נסו לוותר על הפיצוחים בסוף ארוחת יום שישי, כי מדובר בפצצת קלוריות מתקתקת. נסו לאכול פירות במקום, ואחרי שתתרגלו תראו כמה זה כיף – פחות מכביד על הגוף ופחות מעייף. נסו גם לא לשנות את סדר היום בסופשבוע באופן קיצוני מידי. גם אם אתם יוצאים לבלות לא צריך להגזים – אל תלכו לישון בארבע בבוקר ותקומו באמצע היום, כי אתם הורסים לגוף שלכם את כל סדר היום שנבנה במהלך השבוע.

 

הסנדוויץ', ידידו הטוב ביותר של הסטודנט

–  הפכו את הסנדוויץ' שלכם לארוחה מזינה הכוללת את כל קבוצות המזון: פחמימות, שומנים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים, ומכל קבוצה את הרכיבים המומלצים שלה: פחמימות מלאות, חלבונים רזים, שומנים בלתי רוויים (למשל טחינה, אבוקדו וזיתים), וסיבים תזונתיים. מה כדאי למלא בכריך? חביתה או סלט ביצים, בשר רזה או חזה עוף, דגים (כמו סלט טונה על בסיס מים ולא שמן). איזה ממרחים מומלצים? גבינות עד 5% שומן או ממרחים על בסיס ירקות, כמו ממרח עגבניות מיובשות עם שמן זית, טפנד (ממרח זיתים) או ממרח קישואים.

 

אז נכון שאימא כבר לא מבשלת כמו פעם, המטבח בדירה השכורה או בקמפוס צפוף, חשבון הבנק במינוס ואתם מנסים לחסוך בכסף על אוכל, ובעיקר עייפים ומותשים מידי בשביל להשקיע בבישול. אבל דווקא עכשיו זאת התקופה בה אתם צריכים את מלוא האנרגיה והחיוניות, שאותם תוכלו להשיג רק על ידי אורח חיים בריא ותזונה נכונה. אז אל תוותרו לעצמכם ושיהיה בהצלחה…

 

הכותבת: לורן גונר, בעלת תואר שני מאוניברסיטת אוקספורד בביוכימיה, היא המפתחת של דיאטת לורן – דיאטה בהתאמה אישית המתבססת על מעטפת טיפול כוללת והוליסטית מעבר לירידה נקודתית במשקל, ומשלבת צמחי מרפא, תפריט מותאם אישית, ולווי מקצועי ויומיומי של נטורופטית אישית.

 

למידע נוסף והצטרפות לתכנית של דיאטת לורן המפורסמת, היכנסו לקישור >>