הטעויות הנפוצות בטיפול בסוכרת ואיך להימנע מהן

תוכן עניינים

המומחית לסוכרת מאיה ניסן מדברת על הטעויות הנפוצות שאנשים עושים בטיפול בסוכרת ואיך אפשר לטפל בסוכרת בצורה נכונה ושורשית שתוצאותיה יחזיקו מעמד לאורך זמן.

 

בואי נתחיל קודם כל בשאלה מה בעצם הסיבה לסוכרת סוג 2?

לאחר האכילה, שכשרמת הסוכר בדם עולה, המוח נותן פקודה ללבלב להפריש אינסולין כדי להכניס את הסוכר לתאים. הסוכר לא יכול להיכנס לתאים לבד, רק האינסולין יכול לעשות זאת, הוא המתווך. האינסולין הוא המפתח שפותח את הדלת. בלעדיו הדלת (התאים) תישאר נעולה.

במצב של סוכרת סוג 2- התאים מתנגדים לאינסולין, הם לא מזהים אותו ממש. דמיינו לכם עינית של דלת. שהאינסולין עומד מחוצה לה. התאים מסתכלים בעינית ולא רואים את האינסולין בבירור. הוא מצלצל בפעמון אבל הם לא שומעים טוב. זה מצב שנקרא תנגודת לאינסולין. התאים איבדו את הרגישות שלהם לאינסולין, הם לא חדים כמו פעם. אם התאים לא פותחים את הדלת (את התא) הסוכר נשאר מחוץ לתאים ולכן רמתו בדם גבוהה.

 

freepik

 

 

 

 

 

 

 

מהן הטעויות הנפוצה שאת רואה שסוכרתיים עושים?

יש 3 טעויות עיקריות:

הטעות הראשונה: התמקדות רק בתזונה והזנחה של השאר.

שאלתם את עצמכם פעם למה למרות כל מה שאתם עושים וכל המאמצים אתם עדיין לא מצליחים לאזן את הסוכרת?

אנשים חושבים שסוכרת זה רק תזונה, אבל האמת היא שיש עוד הרבה גורמים שמביאים למצב של סוכרת.

 

חיידקי מעיים לא מאוזנים עלולים לגרום לכך, חסרים תזונתיים, דלקות, השמנה בטנית, כבד שומני, חשיפה לקרינה ועוד.

אצל כל בן אדם זה שונה. אחד אימץ את הסוכרת מהתזונה, השני מלחץ ומתח נפשי, בן אדם אחר מטראומה או אירוע קשה מהעבר. חיידקי מעיים לא מאוזנים יכולים לגרום לכך, חסרים תזונתיים, דלקתיות, השמנה בטנית, כבד שומני, חשיפה לקרינה ועוד.

אי אפשר באמת לרפא סוכרת לחלוטין אם רק מטפלים בדיאטה ומזניחים את השאר. ושוב, הדיאטה היא רק חלק אחד מהם, ישנם גורמים רבים למצב של תנגודת לאינסולין.

כמה הרבה?

יש לי סרטון שבו אני חושפת 19 גורמים שונים שלא היה לכם מושג שקשורים לסוכרת!  הם פחות מוכרים, אך משחקים תפקיד משמעותי בהתפתחות של תנגודת אינסולין וסוכרת.

 

אז הדבר הראשון שאתם צריכים להבין הוא שאם אתם רוצים לטפל בסוכרת בצורה כוללנית, שלמה ושורשית באמת, צריך להתייחס ולתת מענה לכל הגורמים ולא רק לחלק התזונתי.

freepik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הטעות השניה: טיפול נקודתי ברמת הסוכר הגבוהה

כשאתם מתמקדים רק בהורדת הסוכר כל הזמן במקום לטפל בשורש הבעיה שגרמה לסוכרת, אתם ממשיכים לרוץ אחרי הזנב של עצמכם.

תרופות, צמחי מרפא, תוספי תזונה, טיפולים אלטרנטיביים כמו דיקור ועיסוי- כל אלה מטרתם בעצם היא להוריד את רמת הסוכר בדם.

האם זה נשמע הגיוני שאותו צמח מרפא או תוסף אחד בודד הוא מה שיגרום לריפוי מחלה מערכתית אשר לה כל כך הרבה גורמים? האם למעשה אנחנו לא רק מדכאים את הסימפטום ותו לא?

הבעיה באותן פתרונות היא שלאותו תוסף אין יכולת להחזיר לגוף את כל מה שיצא מאיזון. ברגע שנטילת התוסף תופסק, המצב יחזור לקדמותו, מה שמעיד שלא היה פה טיפול יסודי וכוללני.

freepik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

וזה מוביל אותי לטעות השלישית:

בחירה תזונתית שלא מעלה את הסוכר בדם.

כשאנשים סוכרתיים רוצים לשפר את תזונתם על מנת לאזן את מצבם, הדבר הראשון שהם ינסו לעשות זה לצמצם בכמות הפחמימות.

כולם יודעים שפחמימות מעלות את הסוכר בדם. ולכן אנשים יוצאים מנקודת הנחה שאם נפחית ברמת הפחמימות- רמת הסוכר תהיה יותר מאוזנת.

מההיגיון הזה קמו שיטות תזונה כמו: דל פחמימה, קטוגני, פלאו שעקרונותיהם דומים: צריכה מינימלית של פחמימות על מנת לא להגיע לעליות גבוהות ברמת הסוכר.

חשוב לי שתבינו שפחמימות זה לא דבר רע. כל תא ותא בגוף שלנו חי על הפחמימה, על הגלוקוז הזה. ועליית סוכר לאחר האכילה היא דבר תקין ונורמלי כמו שהסברתי בהתחלה.

הגבלת פחמימות לא מתקנת כלום, לא מרפאה שום דבר ברמה התאית. היא פשוט עוקפת את הבעיה, ויש עם השיטות האלה הרבה בעיות ובטווח הבינוני והארוך הן לא בריאות, מזיקות ואף מחמירות את הבעיה מתחת לפני השטח, למרות שעל פניו נראה שאנחנו "מאוזנים".

בנוסף, בשיטות התזונה האלה אוכלים הרבה שומן. יש אנשים שיש להם מצב של כבד שומני (גם אם הם בכלל לא מודעים אליו וגם אם בבדיקות הדם הכל תקין), ולאנשים כאלה שומן בכמות גדולה ממש תזיק, גם אם זה שומן בריא. וכמו שהזכרתי מקודם- כבד שומני הוא אחד הסיבות למצב של תנגודת אינסולין וסוכרת.

אנשים הולכים עיוורים אחרי המחשבה: האם המזון הזה מעלה לי את הסוכר או לא. זאת חשיבה מסוכנת ולא בריאה כי היא מתעלמת מהיבטים חשובים אחרים.

 

freepik

כשאני מדברת על שינוי תזונתי יש 3 עקרונות שאני דוגלת בהם:

 

  1. איזה מזונות מחמירים את תנגודת אינסולין ומנגד איזה מזונות מורידים אותה.

הבנו שהסיבה לסוכרת היא תנגודת האינסולין. לכן במקום להיות כל היום עסוקים בהאם המזון הזה יעלה לי את הסוכר או לא, אולי עדיף להתייחס לשאלה חשובה יותר: איזה מזון מגביר את תנגודת האינסולין ואיזה מזון יוריד את התנגודת ויחזיר לתאים את הרגישות שלהם- מה שיגרום לכך שהסוכר יכנס לתאים בטבעיות ורמתו בדם תחזור להיות תקינה.

 

  1. האם המזון הזה בכלל בריא לגוף מבחינה ההשפעה שלו?

יכול להיות שהמזון הזה שבחרתם אומנם לא מעלה את רמת הסוכר אבל יתכן שהוא לא בריא, מגביר את דלקתיות הגוף ומחמיר את תנגודת האינסולין.

לדוגמה: מרגרינה היא שומן טראנס, ושומן לא מעלה סוכר. אם תאכלו מרגרינה, רמות הסוכר שלכם ישארו יציבות ומאוזנות, אבל שומן טראנס זה אחד הדברים הקטסטרופליים שאתם יכולים להכניס לגוף שלכם. וזו הסיבה שמדינות רבות יישמו תקנות להגביל או לאסור את השימוש בו.

אנחנו לא רוצים לטפל בסוכרת ולפתח משהו אחר. בתוכנית שלי אני מתמקדת בסוג המזון, באיכות שלו כדי לתת לגוף חומרי גלם טובים שיעודדו ריפוי שישפיע לטובה על כל בריאות הגוף.

 

  1. כיצד המזון הזה משפיע עליך ספציפית.

יכול להיות מזון בריא, שמוריד את התנגודת בתאים אבל שלך ספציפית הוא יקפיץ את הסוכר בצורה משמעותית. פה נכנס העניין האינדיבידואלי. אני מלמדת את המטופלים שלי איך לגלות כיצד כל מזון משפיע עליהם, ככה שהם יוכלו לתעדף את המזונות שמשפיעים עליהם בצורה הכי טובה.

חשוב שכל שלושת התנאים יתקיימו ולא רק חלק מהם.

בתוכנית הטיפול שלי אני מתייחסת לכל הגורמים שגרמו לסוכרת. אנחנו מתמקדים בהחזרת הרגישות של התאים לאינסולין, ככה שהאינסולין יוכל להכניס את הסוכר לתאים בקלות וככה רמת הסוכר תרד בקלות בצורה טבעית כמו שהיא אמורה להיות אצל אנשים בריאים.

המטרה שלנו בתוכנית היא לא רק להאט את קצב ההתקדמות של הסוכרת, אלא לעצור את הכדור המתגלגל, ולהחזיר אותו אחורה! וכן, זה אפשרי.

למידע נוסף הורידו את מדריך הסוכרת החינמי. המדריך מציג את השיטה הבלעדית לפתרון בעיית הסוכרת מהשורש ולתוצאות ארוכות טווח. מספק תובנות, אסטרטגיות ופתרונות לכל מי שמבקש לשלוט בסוכרת.

להורדת המדריך: לחץ כאן

יח"צ

 

 

 

 

 

 

 

 

לאתר של מאיה: https://www.maya-nisan.co.il/