האם האוכל שאנו אוכלים משפיע על השינה שלנו?

תוכן עניינים

קרה לך יותר מידי פעמים שהשינה הכבידה על קיבתך וגרמה לך להתעורר באמצע הלילה? כיצד בכלל מומלץ לאכול לפני השינה ואילו עזרים יכולים לסייע להשיג שינה בריאה ועמוקה יותר? החלום לישון שינה רצופה יכולה להיות מנת חלקם של רבים, במיוחד עבור אלו שמתמודדים עם מחלות כרוניות שונות, אז כיצד ניתן לשפר את המצב בכמה צעדים פשוטים? הכנו כמה עצות טובות לשינה בריאה יותר. 

 

התזונה שלנו משפיעה לנו על השינה

מערכת העיכול מאטה את פעילותה בלילה והגוף נטען באנרגיות לקראת יום חדש. כל מעמסה בשלב זה על הגוף יגרום לגופנו לעבוד שעות נוספות, יפריע לנו להירדם בקלות וגם ימנע מאתנו שינה רצופה ובריאה, על כן ההמלצה הנה לאכול מזונות קלים לעיכול לפני השינה. לפני שנדבר על סוגי המזונות שאותם מומלץ לאכול לפני השינה, כדאי לדבר על האופן שבו אנחנו צריכים ללכת לישון. קודם כל רצוי לאכול כשעתיים לפני זמן השינה, זאת אומרת שאם אנחנו נרדמים בשעה תשע, לכל המאוחר עלינו לאכול בשעה שבע. ארוחות גדולות בהם יש סוגי מזונות רבים יהיו כבדים על העיכול ועל פעילות במעיים, לכן מומלץ בערב להימנע מארוחות עתירות חלבונים ושומנים. 

 

מה כן כדאי לאכול לפני השינה? 

ההמלצה היא לאכול ארוחות קטנות לפני השינה, ומה הכוונה בארוחות קטנות? במאכלים שאין בהם שומן רב והם מתפרקים בקלות בעיכול, לדוגמה ביצה קשה, מרק, ירקות חתוכים או גבינה. מומלץ לאכול לחם מדגנים מלאים כיוון שהוא מסייע לתחושת השובע בגוף. מצד שני לא מומלץ לצרוך מזונות מעוררים כמו מזונות עתירי פחמימות, אוכל מטוגן, מוצרי חלב שמנים ואוכל מתוק. כמו כן, מומלץ להימנע משתיית משקאות אנרגיה או קפה. 

 

טיפים נוספים לשינה עמוקה ובריאה

ישנן סיבות שונות לבעיות שינה וכדי להשיג שינה טובה ובריאה יש לעלות קודם כל על הבעיה שהובילה לבעיית השינה. זו יכולה להיות כרית לא נוחה שאינה מספקת תמיכה לצוואר ולראש ובכך גורמת לכאבים ולשינה שמלווה בהפרעות שינה רבות – במצבים כאלו מומלץ לרכוש כרית אורתופדית. זו יכולה להיות בעיית נשימה שגורמת לדום נשימה בשינה, ובמצבים כאלו יש לאבחן את הנושא במעבדת שינה דרך קופת החולים ובאמצעות רופא המשפחה שיפנה למעבדת שינה. במקרים כאלו מכשיר cpap יסייע להשיג שליטה על כמות החמצן שנכנסת לגוף ויפסיק את דום הנשימה בשינה. 

 

לעסוק בספורט שאוהבים

טיפ נוסף לשינה בריאה יותר הוא לעסוק בספורט לפחות כמה פעמים בשבוע. מחקרים מראים שאנשים שעוסקים בספורט כל שהוא לפחות ארבע פעמים בשבוע ישנים טוב יותר. זו יכולה להיות גם העובדה שהעוסקים בספורט מורידים במשקל ושומרים על משקל נמוך יותר שמסייע בהשגת שינה טובה יותר, אך גם העובדה שהגוף שלהם מוציא אנרגיה בצורה נבונה, שהשרירים נבנים היטב ושהגוף מרגיש אנרגטי וחזק. 

לא כולם אוהבים ספורט, אך כל אחד יכול למצוא ספורט אותו הוא אוהב יותר מסוגי ספורט אחרים. זו יכולה להיות הליכה, שחייה, משחק כדורסל ואפילו פינג פונג, העיקר שהגוף נמצא בתנועה, שורף קלוריות ומתחזק. אם מוצאים ספורט שאוהבים יש להתמיד בו ולהשקיע בו זמן, הדבר טוב לגוף, לנפש ובוודאי לשינה.