האם אוכל כשר יכול להיות גם בריא?

תוכן עניינים

לעתים קרובות, יש לנו תחושה ששני רעיונות חייבים לסתור, ולא יכולים להסתדר ביחד. אנחנו מרגישים כי יש צורך בהתפשרות, על מנת לאפשר שילוב אמיתי בין דברים. אך לא תמיד המצב הוא כזה, ולמשל בנושא של אכילה בריאה לצד הקפדה על כשרות, הדברים אינם צריכים לבוא אחד על חשבון השני.
הקפדה על כשרות דורשת מכם לאכול בשר וחלב באופן נפרד האחד מהשני, ויוצרת מרווחים בין ארוחות בשריות לארוחות הכוללות דברים חלביים. בנוסף, היא דורשת להקפיד על אכילה בחוץ רק במקומות מסוימים, שמחזיקים תעודת כשרות מתאימה. אף הירקות שאנו אוכלים עלולים להיות בעייתיים בעקבות הימצאות של חרקים קטנים, ולכן יש כאלו שהשמירה על הכשרות מבחינתם כוללת גם שטיפה מיוחדת של הירקות, ובעיקר ירקות העלים כמו חסה, לפני השימוש.
אז איך אוכל כשר יכול להיות גם בריא? ריכזנו עבורכם מדריך קצר.

בחירת אוכל בריא תוך הקפדה על כשרות

כאשר אנחנו מקפידים על כשרות, זהו הדבר הראשון שאנו שמים לנגד עינינו בבחירת האוכל שלנו. לא ייתכן שנבחר אוכל לא כשר ונתפשר על כך. לעומת זאת, בכל הנוגע לבריאות, הדברים יותר מורכבים, ולעתים קרובות יקרו מצבים בהם מתוך חוסר רצון או חוסר כוח להשקיע, נבחר להתפשר על האופציה הפחות בריאה.
לכן, כאשר אנחנו בוחרים בתזונה שהיא גם כשרה וגם בריאה, חשוב לשים דגש מיוחד על הבריאות, ולהעניק לה את המקום הראוי לה.
הדבר המפתיע הוא, שתזונה כשרה יכולה אף להקל על היכולת להתמיד בתזונה בריאה לאורך זמן. זאת, בעקבות מספר מאפיינים עיקריים.

  • הפרדה בין בשר לחלב – ההפרדה בין בשר לחלב, הנדרשת מאנשים שומרי כשרות למשך כמה שעות, כתלות בעדה אליה הם משתייכים, יכולה לאפשר לכם להקפיד על תזונה בריאה יותר. איך היא עושה את זה אתם שואלים? פשוט מאוד. לרוב, בסוף ארוחה דשנה, ובעיקר בשעות הצהריים, אנו משתוקקים למשהו מתוק ומפנק. רוב הדברים הללו הינם חלביים, וכוללים גבינה, חמאה או חלב, ולכן בתור אנשים שומרי כשרות, לא נוכל למממש את החשק הזה באופן מיידי לאחר הארוחה, וניאלץ לחכות מספר שעות. כך, החשק יוכל לפחות, ונימנע מפיתויים למתוקים שעלולים למנוע מאיתנו לאכול בריא ביום יום.
  • הגבלה על מסעדות – כאשר אנו מקפידים על תזונה כשרה על פי כללי ההלכה, ישנם מוסדות אוכל רבים שלא נוכל לאכול בהם. מעבר לכך, הדבר דורש מאיתנו בדיקה לפני כל רכישה של דבר מאכל שאינו מהבית, ולכן יכול לעזור לנו לשמור על תזונה בריאה. לרוב, בשמירה על אורח חיים בריא נרצה להמעיט יחסית בכמות האוכל שאנחנו אוכלים בחוץ, ולהרבות באוכל מבושל מהבית, שאנו יודעים מה הוכנס לתוכו. השמירה על הכשרות מאפשרת לנו להפוך את המטרה הזאת לקלה יותר.

למידע נוסף לחצו כאן