דיאטת סירטפוד מתכונים

תוכן עניינים

דיאטת סירטפוד מתכוניםדיאטת סירטפוד מתכונים

דיאטת סירטפוד מתבססת על שילוב מזונות סירט בכדי לרדת במשקל, להוריד את אחוזי השומן בגוף ולהעלות את מסת השריר. דיאטה זו גם ידועה בכינוי 'הדיאטה של אדל' משום הצלחתה הגדולה של הזמרת אשר הצליחה להשיל קילוגרמים רבים בזכות יישום דיאטה זו. במאמר זה נרחיב אודות הדיאטה ונספק לכם מגוון רחב של מתכונים אשר יהפכו את הדיאטה שלכם למגוונת וטעימה. התחילו לקרוא.

 

מה זה סירטפוד?

היתרונות הגדולים של דיאטה זו באים לידי ביטוי בכך שלא רעבים במהלך הדיאטה וניתן להוריד קילוגרמים רבים. מזונות הסירט הם מזונות אשר מכילים כמות גדולה של סירטואין. לכל אחד מאיתנו יש סירטואין בגוף, אך הוא מתעורר רק כאשר הגוף שלנו במצב קיצוני אם משום תת תזונה או סכנה כלשהי שמובילה אותו למצב דחק. צריכה מלאכותית של סירטואין משכנעת את הגוף שהוא במצב רעב ובהתאם הוא נכנס לקצב מהיר מאוד של חילוף חומרים ושריפת שומנים.

מי המציא את דיאטת סירטפודמי המציא את דיאטת סירטפוד ?

גלן מאטן ואיידן גוגינה, מאמני כושר בריטיים מפורסמים שעבדו עם הרבה סלבריטאים. שני אלו התבססו על מחקר אמריקאי משנת 2013 בו בדקו את התועלת של חומר הסירטואין והגיעו למסקנה שהוא עוזר בכל הקשור אל עיכוב תהליכי הזדקנות ובתהליכי עיכול. שני נתונים אלו הוביל אותם ליצירת דיאטה זו. בכדי לוודא שדיאטה זו אכן אפקטיבית הם ניסו אותה למשך שבוע על קבוצה שכללה שלושים ותשעה אנשים. באותו שבוע אותם אנשים הקפידו על התזונה הסירטפודית לצד פעילות גופנית. התוצאה הייתה שכל הנבדקים הורידו יותר משלושה קילוגרמים באותו השבוע. 

אם אתם סבורים שרוב הדיאטות מאפשרות הורדה של שניים עד שלושה קילוגרמים בשבוע הראשון, במיוחד כאשר מדובר על שילוב של דיאטה ופעילות גופנית, כל שנותר לכם לעשות הוא לבחון מה קרה לאחר מכן. כלומר, את התוצאות משביעות הרצון של דיאטה זו. דבר אשר כאמור כולל גם את הירידה הנפלאה של הזמרת ADELE ורבים אחרים אשר מחליטים לאמץ אותה. בנוסף, רוב האנשים שיישמו דיאטה זו מספרים כי היה להם שיפור ניכר בפעולות הקשורות אל הזיכרון, שרמת הסוכר שלהם ירדה ושהדיאטה עזרה להם בכל הקשור אל רדיקליים חופשיים, כלומר, תהליכי ההזדקנות.

 

חשוב לדעת לפני שמתחילים

בדיאטה זו יש להקפיד על צריכת כל אבות המזון. בימים הראשונים תאכלו רק ארוחה עיקרית אחת. לאחר מכן התפריט היומי יכלול 3-5 ארוחות. מבחינת קלוריות, דיאטה זו דוגלת ב- 1500 קלוריות ליום לגברים ו – 1200 לנשים. דברים חשובים נוספים אותם יש לדעת אודות תפריט דיאטה זו וזאת עוד בטרם אנחנו מגיעים לחלק של דיאטת סירטפוד מתכונים במאמר הם:

  • חובה לשתות – הדגש הינו על תה ירוק אותה יש לשתות בין פעמיים לארבע פעמים ביום.
  • פירות – תפוחים ירוקים, פירות הדר ודובדבנים שחורים. כאן המטרה היא ליהנות מאותו רב סוכר אשר נקרא 'פקטין' ונמצא בתפוח הירוק. פעמים רבות ניתן למצוא פקטין בסירופים נגד שיעול , שכן הוא יכול לעזור בכל הקשור אל שיעול ואסטמה וכן הוא עוזר במניעת סכרת וסוגים שונים של סרטן. בפירות הדר יש ויטמינים רבים אשר גם הם עוזרים במניעת מחלות שונות ובדובדבנים יש כמות יפה של אשלגן, ויטמין סי ובתא קרוטן, אשר עוזרים לראייה ולכל הקשור אל בריאות רקמות העור שלנו.
  • שוקולד – אם אתם מחובבי השוקולד, בוודאי תשמחו לדעת שבדיאטה זו ניתן לשלב שוקולד (מריר בלבד), שכן שוקולד עוזר רבות במניעת מחלות מטבוליות, מחזק את הזיכרון ועוד.
  • יין אדום – ההמלצה על יין מסוג אדום היא משום שהוא עוזר לבריאות הלב ויש בו נוגדי חימצון.

אלו הם רק חלק מאותם מזונות מומלצים במסגרת דיאטת סירטפוד, בנוסף, ניתן לשלב במתכונים מרכיבים שונים כמו למשל קייל ופטרוזיליה , כורכום, דגים מסוגים שונים, טופו, קקאו, זיתים, ברוקולי ועוד.

 

מה כוללת דיאטת הסירטפוד?

במהלך כל הדיאטה יש להקפיד על פעילות גופנית.

  • שלושה ימים ראשונים – צריכה יומית של עד 1000 קלוריות. בימים אלו תאכלו ארוחה עיקרית אחת ותשתו מיץ סירטפוד ירוק.
  • ארבעה ימים – צריכת קלוריות של עד 1500 קלוריות. תאכלו שתי ארוחות ביום ותשתו שתי כוסות מיצים ירוקים מדי יום.
  • שבועיים – לאחר השבוע הראשון מצפים לכם שבועיים ללא הגבלת קלוריות. בשבועיים אלו תאכלו שלוש ארוחות יומיומיות ותשתו מיץ סירטפוד ירוק. 

 

חשוב לדעת – דיאטת סירטפוד

  • התאמה – למי הדיאטה מתאימה? חשוב לדעת שדיאטה זו אינה מתאימה לחולי סכרת. 
  • המיץ הירוק – חשוב לא להעמיס על הגוף את המיצים הירוקים של דיאטה זו לאורך זמן. כמו כן, אין להתבסס רק עליהם כשתייה, שכן דבר זה עלול להזיק.
  • תופעות לוואי – בשבוע הראשון של הדיאטה כמות הקלוריות הנצרכת נמוכה ולכן חשוב לדעת שאתם עלולים לחוש (בדיוק כמו ברוב הדיאטות), סחרחורת, עייפות, רעב ועוד תופעות לוואי וזאת עד שהגוף יתרגל.
  • פעילות גופנית – ישנה המלצה של שילוב פעילות גופנית יחד עם הדיאטה, כך תוכלו להגיע לתוצאות טובות יותר תוך פרק זמן קצר.

 

דיאטת סירטפוד מתכונים לקהל הצמחוני

  • יוגורט סירטפוד טעים ובריא לארוחת בוקר – המתכון כאן כולל יוגורט סויה בטעם טבעי, אליו יש להוסיף רבע כוס דובדבנים שחורים, רבע כפית של שוקולד שחור מגורד ואגוזי מלך קצוצים.
  • ארוחת צהרים – חצי כוס טופו מוקפץ עם ירקות ירוקים ובטטה. סלט ירקות הכולל עגבנייה, מלפפון , פטרוזיליה, כוסברה ולימון עם כף צלפים וכף שמן זית / מרק מיסו עם אצות  וכוס אטריות שעועית עם חצי כוס קוביות טופו.
  • ארוחת ערב – שקשוקה (2 עגבניות חתוכות עם 2 ביצים עם גמבה חתוכה ופטה עיזים 5%), קופסת סרדינים.

תפריט עם מתכוני דיאטת סירטפוד

  • ארוחת בוקר – תה ירוק עם קוביית שוקולד מריר או שייק ירוק הכולל תפוחים ירוקים קייל ופרי הדר. אפשרות נוספת היא יוגורט טבעי ללא סוכר עם 15 אוכמניות כחולות או 5 דובדבנים שחורים. כאן המתכון פשוט: פשוט לשלב בין היוגורט לפרות או לשים את קוביות השוקולד המריר בתה הירוק, שכן הדבר מעניק לתה טעם מתקתק ובריא.

מתכון יוגורט של הטבע – המצרכים הם יוגורט טבעי 1.5-1.7% ושליש עד חצי כוס אוכמניות כחולות או דובדבנים שחורים. יש לשפוך את הפרי ליוגורט ולהמתין כמה דקות למיזוג טעמים. בתיאבון.

  • ארוחת צהרים – קוביות טופו אותם מטגנים בשמן זית או שמן דגים, ברוקולי ומרק מיסו. כאן יש לחתוך חצי קוביית טופו לקוביות ולהתחיל לטגן אותן בשום במחבת. ברוקולי ניתן לשים כפי שהוא במים רותחים או להחליט ולצלות אותו בתנור. 

מתכון מרק מיסו  – חותכים את קוביית הטופו לחתיכות קטנות, פורסים בצל קטן לחתיכות דקות מאוד, פורסים דק גזר, חותכים 6-10 פטריות שיטאקה לחצי וחותכים דק רבע או חצי כרוב לבן. בנוסף, יש לקנות נבטים סינים עבותים, להרתיח ליטר מים, 2 כפות מיסו, רוטב סילאן אמיתי ודף אצת נורי. יש לאדות את הבצל, להוסיף את המים הרותחים, הגזר והמיסו ולהביא לידי רתיחה. לאחר 10 דקות, להוסיף את הפטריות ולבשל מספר דקות, מוסיפים את הטופו ומבשלים דקה שתיים. ניתן להגיש, כאשר על המרק יש לפזר אצות נורי חתוכות דק ובצל ירוק. בתיאבון.

  • ארוחת ארבע – 4 קוביות של שוקולד מריר 70% ומעלה. ניתן לשלב את השוקולד המריר בכוס קקאו.
  • ארוחת ערב – שקשוקה או חביתה או מקושקשת עם סלט ירקות גדול, קופסת סרדינים ופרי הדר.

מתכון שקשוקה – יש לחמם מחבת ולאחר מכן להוסיף לו כפית של שמן זית. לאחר שהשמן התחמם יש להוסיף לו בצל עד שהוא הופך שקוף ולאחר מכן להוסיף 2 שיני שום כתושות או פרוסות, קוביות של פלפל אדום אחד ושתי עגבניות חתוכות לקוביות או לפרוסות. יש לבחוש חמש דקות ולאחר מכן להוסיף 2 ביצים. יש לבשל מספר דקות ולאחר מכן לכבות את האש ובתיאבון.

שיהיה בתיאבון ובהצלחה.

דיאטת סירטפוד מתכונים