דיאטה של מרק כרוב

תוכן עניינים

אולי שמעתם על כמה מהדיאטות האופנתיות בחוץ ואולי ניסיתם כמה. דיאטת מרק כרוב היא משטר הרזיה שכזה שאנשים ניסו. איך לרדת במשקל בעזרת דיאטת מרק כרוב
זה כן עוזר בניקוי רעלים מהגוף בשימוש עד שבוע כצום ניקוי.

עם זאת, יש לזה כמה נפילות בכל הנוגע לדרך ארוכת טווח להמשיך לרדת במשקל. למרות שבכרוב יש כמה פחמימות, בשר וירקות; אין בו מספיק פחמימות שאתה עשוי להזדקק לאנרגיה. יתר על כן, דיאטות מרק כרוב אלו הן בדרך כלל כל כך דלות קלוריות שהן עלולות לגרום לך לחוות ירידה באנרגיה.

בעיה נוספת הקשורה לתזונה של מרק כרוב הקשורה לרמות אנרגיה נמוכות היא שחלק מהאנשים חווים כאבי ראש, סחרחורת ותסמינים אחרים. תופעות הלוואי הללו נובעות גם מאי אכילת מספיק קלוריות – במיוחד לא מספיק פחמימות. בנוסף, דיאטה זו בדרך כלל מגבילה אותך למים ומיצים לא ממותקים. לכן, ייתכן שתתקשו למצוא חלופות משקה מתאימות שיעזרו לכם לרסן את התשוקה לאלכוהול, סודה, קפה או משקאות אחרים.


יתרה מזאת, לדיאטת מרק הכרוב יש השפעה גם על השרירים שלך, כי זה המקום שבו הקילוגרמים באמת נשילים. גם שומן לא נשרף, והירידה היחידה נוספת במשקל הנובעת מדיאטת מרק כרוב היא בדרך כלל מים. זה יכול להזיק לגוף שלך אם סוג זה של תוכנית ארוחות משמש לתקופה בלתי מוגבלת.

דיאטות מרק כרוב מומלצות בדרך כלל לשימוש למשך כשבוע לכל היותר. הם יכולים לנקות את מערכת העיכול שלך כל עוד אתה לא צורך יותר מדי בשר. עם זאת, מומלץ גם להתייעץ עם איש מקצוע מיומן לקבלת ייעוץ לתכנית ארוחות המבוססת על ההיסטוריה הבריאותית שלך.

אין הוכחות מדעיות התומכות בהתאמתה של דיאטת מרק כרוב לירידה בריאה במשקל. למרות שזה עלול להוביל לירידה ראשוניתדיאטת כרוב במשקל, רוב האנשים חוזרים במהירות למשקל זה ברגע שהם מפסיקים לעקוב אחר הדיאטה.

דיאטת מרק הכרוב היא אופנה דיאטטית שהפכה פופולרית בשנות ה-80. זה כרוך באכילה בעיקר של מרק כרוב במשך שבוע.
תומכי הדיאטה טוענים שאנשים שעוקבים אחריה בקפדנות יכולים לרדת בסביבות 10 קילו בשבוע.
דיאטות מזורזות כמו דיאטת מרק כרוב עלולות לגרום לירידה ראשונית במשקל.
עם זאת, רוב האנשים עולים במשקל בחזרה ברגע שהם מפסיקים לעקוב אחר הדיאטה.
מאמר זה דן כיצד הדיאטה פועלת וכיצד לבצע אותה, האם היא יעילה לירידה במשקל או לא, וכמה חסרונות פוטנציאליים וסיכונים בריאותיים הקשורים בה.

איך עובדת דיאטת מרק כרוב?

ישנן מספר וריאציות של דיאטת מרק כרוב.
רוב הווריאציות של דיאטת מרק הכרוב כוללות אכילת מרק העשוי מכרוב לבן למשך שבוע תוך הכנסת מזונות דלי קלוריות אחרים, כגון פירות וירקות חיים, לתזונה לאורך כל השבוע.
בנוסף לכרוב, אנשים מסוימים עשויים להכין מרק מירקות דלי קלוריות אחרים, כגון:

  • פלפלים
  • תרד וירק עלים אחרים
  • פטריות
  • כרישה
  • ברוקולי או כרובית
  • קישוא

כמה מרק מישהו מכין תלוי כמה הוא מתכוון לאכול.

מכיוון שמרק כרוב דל מאוד בקלוריות, אין גבול לכמה אדם יכול לצרוך תוך כדי דיאטה זו. רוב האנשים יצטרכו לפחות שתי קערות ביום במשך השבוע כדי להימנע מתחושת רעב מוגזמת.

האם זה יעיל לירידה במשקל?

כמה מקורות אנקדוטיים אומרים שאנשים שעוקבים אחר דיאטת מרק כרוב עשויים לרדת 10 קילו בשבוע או יותר.
אנשים שמקפידים על הדיאטה ירדו ככל הנראה במשקל, אולי 10 פאונד בשבוע או יותר. הסיבה לכך היא אכילת כל כך מעט קלוריות בכל יום.
עם זאת, ברוב המקרים, אנשים חוזרים במהירות למשקל שאבד לאחר שהם חוזרים לתזונה הרגילה שלהם.

חסרונות פוטנציאליים

לדיאטת מרק כרוב חסרונות רבים.

כמו דיאטות אופנה רבות אחרות, דיאטת מרק כרוב אינה תוכנית מציאותית לירידה במשקל לטווח ארוך.
אכילת כל כך מעט קלוריות כנראה לא תספק מספיק תזונה לגוף לתפקוד תקין, מה שעלול להוביל לאובדן מסת שריר, תפקוד קוגניטיבי מופחת ותחושות של מחלה או תשישות.
רוב האנשים גם מוצאים שאכילת אותו אוכל תפל כל יום לא מעורר תיאבון ומשעמם. לכן יש סיכוי נמוך יותר שהם ידבקו בדיאטה.

דיאטת מרק כרוב , האם זה יכול להתאים לך?

ביצוע דיאטת מרק כרוב יכול להיות קשה גם מבחינה חברתית, שכן האופי המגביל של הדיאטה מקשה מאוד על אכילה בחוץ או עםמה מרגישים בזמן דיאטת מרק כרוב? אנשים אחרים.

סיכונים בריאותיים

מלבד ההרגשה השחוקה בדרך כלל תוך כדי דיאטת מרק כרוב, אנשים מסוימים עשויים לחוות גם:

  1. חילוף חומרים מופחת
  2. איבוד שרירים
  3. סחרחורת או סחרחורת
  4. התעלפות או איבוד הכרה

כאשר מישהו לא צורך מספיק שומן, כיס המרה משחרר מרה בתדירות נמוכה יותר, ומרה יכולה להצטבר בה. זה יכול להגביר את הסיכון להיווצרות אבני מרה.
ירידה מהירה במשקל או אי אכילה לפרקי זמן ארוכים יכולה גם לגרום לכבד לשחרר עודף כולסטרול, מה שמגביר את הסיכון לפתח אבנים בכיס המרה.
מכיוון שדיאטת מרק הכרוב אינה כוללת כמעט פחמימות, היא יכולה גם להוריד את רמות הסוכר בדם של מישהו, או גלוקוז.

תוכנית הדיאטה והמתכון של מרק כרוב

דיאטת מרק כרוב היא הפתרון המושלם למי שנמצא במשימה מוגבלת בזמן וירידה במשקל. כרוב מלא בסיבים מסיסים, המסייעים לעיכול על ידי יצירת ג'ל שמאט את המזון בזמן שהוא עובר דרך מערכת העיכול שלך. זה אומר שאתה תרגיש שובע מהר יותר! אתה יכול לצפות לרדת בכל מקום מ-5 ק"ג או יותר בעקבות משטר זה על סמך מידת השמירה על הדיאטה.

דיאטה מרק כרוב היא כשמה כן היא: דיאטה המבוססת על רב כרוב בעיקר עבור מספר מסוים של ימים כי הבטחות מהירה תוצאות אפקטיביות.

דיאטת מרק כרוב היא דיאטת אופנה פופולרית ושנויה במחלוקת, עם מספר גרסאות שונות ושונאים ואוהבים כאחד. מסיבות אלו בלבד, החלטנו להרכיב עבורכם את המדריך האולטימטיבי כדי להחליט טוב יותר אם זה מתאים למטרות ההרזיה שלכם או לא! בואו נתחיל.

מהי דיאטת מרק כרוב של 7 ימים?

זוהי דיאטה המבוססת על כרוב ושאר ירקות דלי קלוריות, שמלבד הירידה במשקל, יש גם תכונות מטהרות מסוימות.

העובדה שמדובר בדיאטה דלת קלוריות פירושה שהיא דלה בחלבונים, שומנים ופחמימות פשוטות אך גם חסרה מגוון גדול של אבות מזון, כמו ויטמינים ומינרלים.

על ידי חילוף חומרים של מזונות אלה, הגוף שלך שורף יותר קלוריות ממה שהמרק עצמו מספק, כך שאם תעשה זאת נכון, הוא מבטיח לעזור לך לרדת כמה קילוגרמים לאחר 7 ימים.

מה אני יכול לאכול בדיאטת מרק כרוב?

דיאטת מרק כרוב היא תוכנית הרזיה שקיימת כבר שנים. יש לו עיקרון אחד מרכזי: אכלו כמה מזון דל קלוריות ועתיר סיבים תרצו בצורת מרק כרוב ופירות. למרות שזה עשוי להיראות כאילו זה יביא לדיאטה תפלה, יש למעשה הרבה מאכלים טעימים שאתה יכול לאכול על דיאטת מרק כרוב. במאמר זה, נעבור על מה אתה יכול לאכול בדיאטת מרק כרוב!
בנוסף לירקות המרק כבר כולל, כלומר, כרוב, עגבניות, בצל, מלפפונים, גזר וסלרי, בין היתר, דיאטה זו מאפשרת להוסיף כמה פירות כמו:

  • בננות
  • תפוחים
  • אגסים
  • תפוזים
  • ענבים
  • אבטיח

מצד שני, אפשר גם לאכול חלבונים מסוימים מהחי, כמו דגים דלי שומן, הודו, עוף וחלב דל שומן/יוגורט. אתה יכול גם לכלול כמויות מתונות של אורז חום.

האם דיאטת מרק כרוב עוזרת לירידה במשקל?

ללא ספק, אתה תרד במשקל על ידי שמירה על דיאטה זו מכיוון שזו דיאטה דלת קלוריות.
אמנם אין הוכחות, אך דיאטה זו אמורה להיות מקורה בשנות ה-80, ומאז היא נמצאת בראש הרשימה של אנשים רבים שצריכים לרדת במשקל במהירות.
אומרים כי מקור הדיאטה היה בבית חולים בארה"ב – למרות ששום דבר לא אושר – כאמצעי לעזור לחלק מהמטופלים לרדת במשקל במהירות לפני שעברו ניתוח לב.

דיאטת מרק כרוב לירידה בטוחה במשקללוי הבטן. ובכל זאת, מכיוון שהתזונה כוללת בעיקר מזונות דלי קלוריות, יהיה קשה מאוד להגיע לכמות הקלוריות המינימלית שהגוף שלך צריך כדי לשמור על משקלו.

כמות הקלוריות המינימלית שאדם מבוגר ממוצע צריך כדי לשמור על משקל תקין היא כ-1,200 קלוריות לנשים ו-1,500 קלוריות לגברים.

אפילו צריכת כמויות גדולות של מרק כרוב מדי יום, יהיה קשה להגיע לפחות 1,000 קלוריות ביום, מה שהופך את הירידה במשקל בלתי נמנעת בגלל הגירעון הקלורי האגרסיבי.
עם זאת, ירידה דרסטית זו בצריכת הקלוריות היומית יכולה גם לייצר שינויים מטבוליים מסוימים בגופך שעלולים להפחית את מספר הקלוריות שאתה שורף מדי יום. אנא עיין במאמר שלנו על הסתגלות מטבולית.

תוצאות צפויות מדיאטת מרק כרוב דלת קלוריות

אחוז השומן שגוף האדם שורף בעת דיאטה דלת קלוריות הוא קרוב ל-35%. שאר המשקל שאבד מורכב בעיקר ממסת שריר ומים שהצטברו במאגרי הגליקוגן, אבל באופן מציאותי, זה בעיקר משקל מים.
גליקוגן הוא מקור מהיר לאנרגיה שהגוף שלך משתמש בו כאשר אינך צורך מספיק קלוריות במהלך היום.

הגוף שלך ישלים את מאגרי האנרגיה האלה ברגע שצריכה קלורית נורמלית תשוחזר, מה שמסביר את העלייה במשקל שאנשים רבים חווים כשהם מסיימים את הדיאטה.
אפילו עם זה, דיאטות דלות קלוריות יכולות לספק גם יתרונות מעניינים לגבי ירידה במשקל ושיפורים מטבוליים כשהן מבוצעות כראוי

לסיכום, דיאטת מרק כרוב

דיאטת מרק כרוב היא דיאטת אופנה ללא מחקר מדעי כדי לתמוך בבטיחותה או ביעילותה. זה כולל אכילת מרק כרוב כמעט אך ורק במשך שבוע.
דיאטות מזורזות גורמות בדרך כלל לירידה פתאומית במשקל, שיכולה להיות משמעותית. עם זאת, המשקל שירד בדרך כלל יחזור ברגע שמישהו יפסיק לעקוב אחר הדיאטה.

למרות שהדיאטה זולה יחסית וקלה לביצוע, היא לא תוכנית בת קיימא לירידה במשקל או לבריאות טובה. זה גם טומן בחובו סיכונים בריאותיים רבים וחסרונות, שחלקם יכולים להיות חמורים.
אדם צריך לדבר עם רופא לפני שהוא מנסה את דיאטת מרק כרוב. אפילו עם השגחת רופא, אנשים לעולם לא צריכים לעקוב אחר הדיאטה במשך יותר משבוע.

 

ירקות דלי קלורית