דיאטה ללא פחמימות

תוכן עניינים

דיאטה ללא פחמימותדיאטה ללא פחמימות

אכילת תזונה דלת פחמימות פירושה צמצום כמות הפחמימות (לחמים, פסטות, מאפים) שאתה אוכל לפחות מ-130 גרם ביום. אבל אכילה דלת פחמימות לא צריכה להיות אכילה ללא פחמימות. חלק ממזונות הפחמימות מכילים ויטמינים, מינרלים וסיבים חיוניים, המהווים חלק חשוב מתזונה בריאה.

יש הבדל בין דיאטה ללא פחמימות ובין אכילת תזונה דלת פחמימות, שימו לב להבדלים.

מהי דיאטה דלת פחמימות?

 אבל כמה פחמימות זה דל פחמימות? ישנם סוגים שונים של דיאטות דלות פחמימות. בדרך כלל, אכילה דלת פחמימות היא כאשר אתה מפחית את כמות הפחמימות הכוללת שאתה צורך ביום לפחות מ-130 גרם. כדי להכניס את זה להקשר, פרוסת לחם בגודל בינוני היא בערך 15 עד 20 גרם פחמימות, שזה בערך כמו תפוח רגיל. מצד שני, תפוח אדמה מקטורן גדול יכול להכיל עד 90 גרם פחמימות, וכך גם ליטר אחד של מיץ תפוזים. דיאטה דלת פחמימות לא מתאימה לכולם. הראיות מראות שהם יכולים להיות בטוחים ויעילים בסיוע לאנשים עם סוכרת מסוג 2 לנהל את המשקל שלהם, את רמות הגלוקוז בדם (סוכר) ואת הסיכון למחלות לב בטווח הקצר. אבל העדויות גם מראות שהם יכולים להשפיע על הגדילה אצל ילדים, ולכן אין להמליץ ​​להם. ויש מעט עדויות להראות את היתרונות של סוג זה של דיאטה אצל אנשים עם סוג 1 .

 אם אתה מחליט להקפיד על דיאטה דלת פחמימות, חשוב לדעת את כל היתרונות הפוטנציאליים וכיצד לנהל סיכונים אפשריים.

תוכנית ארוחות דלת פחמימות 

תוכנית הארוחות דלת הפחמימות שלנו שואפת לעזור לך לשמור על איזון בריא תוך הפחתת כמות הפחמימות שאתה אוכל. כמויות שונות של פחמימות מוצגות בכל יום כדי לעזור לך לבחור מה הכי מתאים לך. הוא מאוזן מבחינה תזונתית, ספרנו עבורכם את הקלוריות, והוא מכיל לפחות חמש מנות פירות וירקות ביום. כללנו גם את ערכי הסיבים והחלבון כדי לעזור לך לוודא שאתה עומד בדרישות התזונתיות שלך. אנחנו יודעים שהרבה אנשים בבריטניה לא אוכלים מספיק סיבים, אז חשוב לנסות ולכלול מקורות טובים בתזונה שלך כל יום.

לפני שתתחיל בתוכנית הארוחות הזו – במידה ואתה חולה סוכרת

לפני תחילת כל תוכנית אכילה בריאה, אנא קרא כיצד לבחור את תוכנית הארוחות שלך כדי לוודא שאתה פועל לפי התוכנית המתאימה לך. אנא דבר עם צוות בריאות הסוכרת שלך לפני ביצוע שינויים משמעותיים בתזונה שלך.

לאנשים עם סוכרת סוג 2 

אנו יודעים שירידה של 15 ק"ג בתוך שלושה עד חמישה חודשים תיתן לאנשים עם סוג 2 את הסיכוי הטוב ביותר להכניס את הסוכרת שלהם להפוגה . עדויות אומרות לנו שזה סביר יותר אם אתה מסוגל לרדת במשקל תוך 6 שנים מהאבחנה שלך. מציאת דרך לרדת במשקל יכולה גם לעזור לך לשפר את הדרך בה אתה מנהל את מצבך ולהפחית את הסיכון לסיבוכי סוכרת . ישנן דרכים שונות לרדת במשקל, כמו דיאטה דלת פחמימות – אבל אין גישה אחת שמתאימה לכולם.

מה לשקול לפני ביצוע דיאטה דלת פחמימות אם אתה מטפל בסוכרת שלך עם אינסולין או כל תרופה אחרת 

לסוכרת שמעמידה אותך בסיכון להיפו, הקפדה על דיאטה דלת פחמימות עלולה להגביר את הסיכון הזה. דבר עם צוות הבריאות שלך על כך כדי שהם יוכלו לעזור לך להתאים את התרופות שלך כדי להפחית את הסיכון שלך. הצוות שלך עשוי גם לתמוך בך כדי לבדוק את רמות הסוכר בדם לעתים קרובות יותר.

דיאטה דלת פחמימות: האם זה יכול לעזור לך לרדת במשקל? האם דיאטה דלת פחמימות יכולה לתת לך יתרון אמיתי בירידה במשקל?

דיאטה דלת פחמימות

דיאטה אשר מגבילה פחמימות – כמו אלו המצויות בדגנים, ירקות עמילניים ופירות – ושמה דגש על מזונות עתירי חלבון ושומן. 

קיימים סוגים רבים של דיאטות דלות פחמימות. לכל דיאטה יש הגבלות שונות על סוגי וכמויות הפחמימות שאתה יכול לאכול. מַטָרָה דיאטה דלת פחמימות משמשת בדרך כלל לירידה במשקל. 

כמה דיאטות דלות פחמימות עשויות להיות יתרונות בריאותיים מעבר לירידה במשקל, כגון הפחתת הסיכון לסוכרת מסוג 2 ולתסמונת מטבולית. 

למה אתה יכול לעקוב אחר דיאטה דלת פחמימות ייתכן שתבחר לעקוב אחר דיאטה דלת פחמימות מכיוון שאתה: רוצה דיאטה שמגבילה פחמימות מסוימות כדי לעזור לך לרדת במשקל רוצה לשנות את הרגלי האכילה הכלליים שלך תהנה מהסוגים והכמויות של המזונות המופיעים בתזונה דלת פחמימות, לפני שתתחיל בדוק עם הרופא שלך לפני התחלת דיאטה להרזיה, במיוחד אם יש לך מצב בריאותי, כגון סוכרת או מחלת לב. ייעוץ רפואי שכזה הינו הכרחי!

דיאטה דלת פחמימות מגבילה את כמות הפחמימות שאתה אוכל.

 פחמימות מקובצות כפשוטות טבעיות (לקטוז בחלב ופרוקטוז בפירות), מעודן פשוט (סוכר שולחני), טבעי מורכב (דגנים מלאים או שעועית) ומורכב מזוקק (קמח לבן). 

מקורות נפוצים לפחמימות המופיעות באופן טבעי כוללים: דגנים פירות ירקות חלב אֱגוֹזִים זרעים קטניות (שעועית, עדשים, אפונה) 

באופן כללי, פחמימות מורכבות מתעכלות לאט יותר ויש להן פחות השפעה על רמת הסוכר בדם מאשר לפחמימות מזוקקות. הם גם מספקים סיבים. לעתים קרובות מוסיפים פחמימות מזוקקות כמו סוכר או קמח לבן למזון מעובד. דוגמאות למזונות עם פחמימות מזוקקות הן לחמים לבנים ופסטה, עוגיות, עוגות, ממתקים ומשקאות מוגזים ומשקאות ממותקים. 

הגוף שלך משתמש בפחמימות כמקור האנרגיה העיקרי שלו. במהלך העיכול פחמימות מורכבות מתפרקות לסוכרים פשוטים (גלוקוז) ומשתחררות לדם (גלוקוז בדם). אינסולין משתחרר כדי לעזור לגלוקוז להיכנס לתאי הגוף, שם ניתן להשתמש בו לאנרגיה. 

תוספת גלוקוז מאוחסנת בכבד ובשרירים, וחלקה מומרת לשומן גוף.

 דיאטה דלת פחמימות נועדה לגרום לגוף לשרוף שומן מאוחסן לצורך אנרגיה, מה שמוביל לירידה במשקל.

מזונות אופייניים לתזונה דלת פחמימות 

באופן כללי, דיאטה דלת פחמימות מתמקדת בחלבונים ובכמה ירקות לא עמילניים

תזונה דלת פחמימות מגבילה בדרך כלל דגנים, קטניות, פירות, לחמים, ממתקים, פסטות וירקות עמילניים, ולפעמים אגוזים וזרעים. עם זאת, כמה תכניות דיאטה דלת פחמימות מאפשרות כמויות קטנות של פירות, ירקות ודגנים מלאים. מגבלה יומית 20 עד 57 גרם של פחמימות אופיינית לתזונה דלת פחמימות.

 כמויות זו של פחמימות מספקות 80 עד 240 קלוריות. כמה דיאטות דלות פחמימות מגבילות מאוד את הפחמימות בשלב הראשוני של הדיאטה ולאחר מכן מגדילות בהדרגה את מספר הפחמימות המותרות. 

תוצאות של דיאטה ללא פחמימות

 ירידה במשקל 

רוב האנשים יכולים לרדת במשקל אם הם מגבילים קלוריות ומגבירים את הפעילות הגופנית. כדי לרדת 0.5 עד 0.7 קילוגרם בשבוע, אתה צריך לאכול 500 עד 750 פחות קלוריות בכל יום. 

דיאטות דלות פחמימות, במיוחד דיאטות דלות מאוד, עשויות להוביל לירידה גדולה יותר במשקל בטווח הקצר מאשר דיאטות דלות שומן. אבל רוב המחקרים מצאו שבגיל 12 או 24 חודשים, היתרונות של דיאטה דלת פחמימות אינם גדולים במיוחד. קיצוץ קלוריות ופחמימות לא יכול להיות הסיבה היחידה לירידה במשקל עם דיאטות דלות פחמימות. כמה מחקרים מראים שאתה עשוי להשיל קצת משקל מכיוון שתוספת החלבון והשומן עוזרים לך להרגיש שובע זמן רב יותר, מה שעוזר לך לאכול פחות.

 יתרונות אחרים של דיאטה ללא פחמימות

דיאטות דלות פחמימות המדגישות מקורות בריאים של פחמימות, שומן וחלבון עשויות לסייע בהורדת הסיכון לסוכרת מסוג 2 ולמחלות לב. למעשה, כמעט כל דיאטה שעוזרת לך להוריד משקל עודף עשויה לשפר את רמות הסוכר והכולסטרול בדם, לפחות באופן זמני.

סיכונים של דיאטה ללא פחמימות

הפחתה פתאומית ודרסטית בפחמימות עלולה לגרום לתופעות לוואי זמניות,  כגון: עצירות , כאב ראש, התכווצות שרירים הגבלת פחמימות חמורה עלולה לגרום לגוף שלך לפרק שומן לקטונים לאנרגיה. זה נקרא קטוזיס

קטוזיס עלולה לגרום לתופעות לוואי כמו ריח רע מהפה, כאבי ראש, עייפות וחולשה. לא ברור איזה סוג של סיכונים בריאותיים אפשריים לטווח ארוך עשויה להוות דיאטה דלת פחמימות. הגבלת פחמימות בטווח הארוך הן עלולות לגרום למחסור בויטמינים או מינרלים ולהפרעות במערכת העיכול.  כמה מומחי בריאות מאמינים שאם אתם אוכלים כמויות גדולות של שומן וחלבון ממקורות מן החי, הסיכון שלכם למחלות לב או לסוגי סרטן מסוימים עשוי לעלות אם תבחרו להקפיד על דיאטה דלת פחמימות, שימו לב לשומנים ולחלבונים שאתם בוחרים. הגבל מזונות עם שומנים רוויים וטרנס, כגון בשר ומוצרי חלב עתירי שומן, שעלולים להגביר את הסיכון למחלות לב.

דיאטות דלות פחמימות מגבילות את מספר הפחמימות שאדם אוכל

במקום פחמימות, אנשים מתמקדים באכילת חלבונים, שומנים בריאים וירקות. פחמימות או פחמימות הן אחד משלושה סוגי מזון עיקריים שהגוף צריך כדי לעבוד כראוי. השניים האחרים הם חלבון ושומן. פחמימות נותנות לגוף אנרגיה.  הגוף מפרק פחמימות לשימוש מיידי או מאוחר יותר. אם הגוף לא צריך להשתמש בפחמימות לאנרגיה ברגע שאדם אוכל אותן, הוא אוגר אותן בשרירים ובכבד לשימוש מאוחר יותר.  עם זאת, אם הגוף אינו משתמש בפחמימות המאוחסנות הללו, הגוף ממיר אותן לשומן.

דיאטה ללא פחמימות? דיאטה דלת פחמימות?

רוב הדיאטות דלות הפחמימות מאפשרות רק 20 עד 50 גרם (גרם) של פחמימות ליום. בשל כך, חשוב מאוד שאנשים אשר עושים דיאטות דלות פחמימות יבחרו במזונות בעלי ספירת פחמימות נמוכה יותר אך ערך תזונתי גבוה למנה, משמע יותר קלוריות ופחות פחמימות. ניתן להתאים את התפריט בהתאם לשיחת יעוץ עם דיאטנית או איש מקצוע מומחה בתחום.

כיצד לשמור על תזונה בריאה דלת פחמימות?

חשוב מאוד לזכור, כאשר מתחילים דיאטה דלת פחמימות, חשוב לזכור להוסיף מלח, במזון או במשקה של מים, כדי למזער את תופעות הלוואי. אנשים מסוימים עשויים לרצות לשתות מרק ירקות או מרק עוף מכיוון שהם מהווים דרך טובה לקבל נתרן כמו גם ויטמינים ומינרלים אחרים החיוניים לבריאות.

גם מי שמקפיד על דיאטה דלת פחמימות פחות ירצה לשמור על צריכת פירות נמוכה למדי, ניתן לצרוך את פירות, אך לא בכמות גדולה מידי. לסיכום, תזונה בריאה דלת פחמימות היא דבר נפלא. רחוק מלהיות עומס חלבון, דיאטה דלת פחמימות מוקפדת היטב שופעת מגוון טעים של מנות ממוקדות ירקות. חשוב שדיאטה בריאה דלת פחמימות תהיה מהנה בסופו של דבר, מכיוון שהדבר יהפוך את אורח החיים להרבה יותר קל לביצוע.  אנשים רבים שעוברים לתזונה דלת פחמימות מסיבה בריאותית תוהים לעתים קרובות מדוע הם מעולם לא עקבו אחר הדיאטה, מכיוון שהם מבינים לא רק כמה היא בריאה אלא גם כמה היא מספקת.

דיאטת הורדת חמש קילו לשבוע