דיאטה ופעילות ספורטיבית – איך לשלב ביניהם נכון

תוכן עניינים

הסוד להרזיה הוא שילוב נכון בין הרגלי תזונה בריאים ובין פעילות גופנית בריאה. דיאטה היא הרבה יותר מהקפדה על מנות מופחתות קלוריות. דיאטה במובנה המקורי היא 'אורח חיים', וכך יש להתייחס אליה. דיאטה טובה מציע לנו אורח חיים מאוזן ובריא, צריכה של מזונות בריאים והקפדה על שגרה קבועה של פעילות גופנית. מרכיב חיוני בתהליך ההרזיה הוא פעילות גופנית. כאשר אנחנו פעילים, הגוף שלנו משתמש במלאי האנרגייה הזמינה שלו – הקלוריות – כדי לנוע, לפעול ולתפקד. פעילות גופנית היא כל סוג של פעילות ספורטיבית מאומצת שמעלה את הדופק ומחזקת את סיבולת הלב־ריאה ואת השרירים. פעילות ספורטיבית מסייעת לתהליך ההרזיה בכך שהיא שורפת קלוריות ומחטבת את הגוף. ולכן, אם אתם מנסים להפחית במשקל הגוף, כדאי שתקפידו על אימון גופני ותרגילי ספורט. בואו נברר איך לשלב נכון בין התהליך הדיאטטי ובין הפעילות הספורטיבית ולאזן ביניהם. 

בחרו את הספורט החביב עליכם

פעילות ספורטיבית לא צריכה להיות מעיקה, מתסכלת או קשה. היא צריכה להיות נעימה ומהנה. ולכן בכל הנוגע לספורט, אל תחפשו טרנדים. חפשו ענף ספורט שאתם מתחברים אליו, שכיף לכם לעשות אותו ושגורם לכם להרגיש טוב. אתם לא חייבים לצאת לג'וגינג בארבע לפנות בוקר רק בגלל שכולם עושים את זה. אולי ריצה אינה מתאימה לגוף שלכם וליכולותיו. אולי הגוף שלכם יפיק תועלת מרבית דווקא מיוגה או מפילאטיס. אם אתם אוהבים להיות במים, התחילו לשחות בבריכה. אם אתם נהנים מההמולה של חדר הכושר, הירשמו למועדון ספורט ודברו עם מאמן כושר. אם יותר קל לכם ללכת, דעו שהליכה היא פעילות גופנית נפלאה. בחרו בספורט החביב עליכם והיכנסו לשגרת פעילות גופנית מדי יום או כמה פעמים בשבוע. 

אכלו מזונות שתומכים בשגרת האימונים

כבר הבנו שדיאטה וספורט שלובים זה בזה ומשלימים זה את זה. נכנסתם לשגרת אימונים? נפלא. אל תשכחו לאכול מזונות שתומכים בה. בימים של אימון גופני אכלו מזונות עתירי חלבונים ופחמימות. החלבונים חיוניים לבניית הגוף ולחיזוק השרירים והפחמימות מספקות לגוף סיבים, ויטמינים ומינרלים בצורה של אנרגייה זמינה. אכלו ארוחה מלאה ומזינה שעתיים לפני האימון וקנחו באספרסו מרוכז וממריץ של סגפרדו מכונות קפה. אכלו ארוחה מלאה ומזינה גם אחרי האימון. אל תצאו לאימון בלי לתת לגוף חומרי בנייה מזינים לעיבוד מיידי. שגרת אימונים מחייבת תמיכה של מזונות בריאים וחיוניים, והמזונות הבריאים והחיוניים נחוצים לתהליך דיאטטי בריא. 

דיאטה וספורט לבריאות מושלמת

שילוב נכון בין דיאטה וספורט חיוני לשמירה על אורח חיים מאוזן ובריא. ההרזיה היא הבונוס והפועל היוצא שלו. אם תקפידו על דיאטה בריאה, מזינה ומשביעה ועל שגרת אימונים מועילה, תיהנו גם ממצב רוח מעולה, אנרגייה, מרץ וחיוניות. דיאטה חכמה ופעילות גופנית מועילה מסייעות בהפגת מתחים, מעלות את הביטחון העצמי, מחדדות את יכולת החשיבה והריכוז ועוזרות לשמור על גוף בריא בנפש בריאה. שלבו ביניהן נכון ותיהנו מכל היתרונות.