איך תזונה נכונה יכולה לשמור על בריאות השיניים?

תוכן עניינים

לתזונה נכונה יש משמעות רבה בכל הנוגע לשמירה על בריאות תקינה ויציבה. אנשים לא מודעים לעובדה כי כל מה שהם מכניסים לפה עלול לפגוע בבריאותם באופן כזה או אחר. בריאות השיניים מושפעת רבות מהתזונה שלנו, בין אם לחיוב ובין אם לשלילה. במאמר הבא נרצה להסביר לכם כיצד התזונה הנכונה יכולה לשמור על בריאות השיניים לאורך זמן. נדגיש כי יכול לקרות בדיוק העניין ההפוך, התזונה תוביל לכך שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם בעיות שיניים רבות. מי שיקרא את המאמר הבא מתחילתו ועד סופו יבין את משמעות התזונה בכל הנוגע לבריאות השיניים, החניכיים וכל חלל הפה. 

 

תזונה מאוזנת תורמת לבריאות השיניים

במזון שאנו אוכלים יכולים להימצא כל מיני מרכיבים חיוניים הנחוצים לבריאות השיניים. אם תאכלו תזונה מאוזנת שכוללת את כל אבות המזון, תספקו לשיניים בדיוק את מבוקשם. אנו מדברים על ויטמינים, מינרליים וכל מיני מרכיבים נוספים שחיוניים לבריאות חלל הפה. אם לא תצרכו תזונה מאוזנת, תמצאו את עצמכם במצב בו השיניים לא מקבלים את מבוקשם. לכן תחשבו היטב איזו תזונה מכילה את כל אבות המזון, ועל אילו מאכלים ניתן יהיה לוותר. חשוב להגיד בהזדמנות הזו כי ויטמין C תורם רבות לבריאות החניכיים, הוא החשוב והחיוני ביותר מבין כולם.

 

תכיפות האכילה משפיעה על בריאות השיניים

עוד עניין שאולי לא לקחתם אותו בחשבון נוגע לתכיפות האכילה. האם אתם חושבים לעצמכם כמה פעמים ביום יוצא לכם לעצור ולהכניס משהו לפה? יש כאלה שמספרים כי זה קורה כמה עשרות פעמים בכל יום מחדש. אנו לא מדברים רק על ארוחות גדולות ורציניות, אלא גם על נשנושים קטנים שמתפרסים על פני כל היום. ברגע שתכיפות האכילה גבוהה, ישנו סיכוי גבוה יותר להצטברות חיידקים ומזיקים בין השיניים. ההמלצה שלנו אליכם היא להפחית את תדירות האכילה במידת האפשר, ולהתרכז במספר ארוחות מרכזיות ביום. אין סיבה שתגדילו את הסיכוי לבעיות חניכיים ולהיווצרות נזק לשיניים. 

 

הכניסו פירות וירקות לכל ארוחה

נתחיל מהעובדה כי פירות וירקות זה טעים, הם מעשירים את הארוחה בצורה משמעותית. בכל פעם מחדש תוכלו להוסיף עוד פירות ועוד ירקות חדשים, כאלה שלא טעמתם קודם לכן. מעבר לעובדה הזו, לפירות וירקות יש השפעה חיובית מאוד על בריאות השיניים. ראשית לא מדובר על מאכלים שמסכנים את השיניים, אין בהם סוכרים או כל מיני רכיבים שעשויים להסב נזק רב. מעבר לעובדה הזו, הם משביעים אתכם, וגורמים לכך שתורידו את כמות הארוחות שתאכלו בכל יום. אם הסיבות הללו לא שכנעו אתכם עדיין, בפירות ובירקות יש המון ויטמינים ומינרלים חשובים. אם תדאגו לאכול פירות וירקות תראו בתוך זמן קצר את השפעתם החיובית. 

 

מיד עם סיום הארוחה תצחצחו שיניים

הבעיה הגדולה עם כמות גדולה של ארוחות היא הסיכוי להצטברות האוכל בין השיניים. ברגע שהשיניים לא נקיות, מכאן זה רק עניין של זמן עד שייווצר נזק משמעותי. האם זה אומר שאתם צריכים לוותר על ארוחות שונות במהלך היום? בוודאי שלא, מה שכן יהיה עליכם לנסות לצחצח שיניים בסיום כל ארוחה. אם אתם אוכלים את הארוחה בבית, אין סיבה שלא תצחצחו את השיניים בסיומה. ברגע שאתם מנקים את השיניים, הסבירות להצטברות חיידקים ומזיקים הינה נמוכה למדי. זה יפחית את מידת הלחץ בכל הנוגע לבעיות בשיניים שיוצאות מכלל שליטה. רוצים לשמור על בריאות השיניים? בואו לבדיקות שגרתיות במרפאתו של ד"ר שוורץ – https://dr-schwartz.org/