איך עושים דיאטה מהירה – המדריך לירידה מהירה במשקל

תוכן עניינים

רבים רוצים לדעת איך עושים דיאטה מהירה מבלי לפגוע בבריאות ולא מוצאים תשובה ברורה לעניין זה. הם יודעים אומנם שהדיאטה הטובה ביותר היא זו שמביאה לירידה הדרגתית ואיטית במשקל תוך שמירה על אורח חיים כמה שיותר בריא, אך עדיין מעוניינים לרדת מהר במשקל לפני אירוע חשוב, רגע לפני הקיץ, צילומים וכו'. גם אתם רוצים לדעת איך לרזות מהר אך בצורה שלא תיפגע בכם? הנה מדריך מקוצר שיעזור לכם.

 

ירידה מהירה במשקל – דגשים ונתונים חשובים

בוודאי גם אתם התחלתם לחפש בגוגל ביטויים כמו איך לרדת 5 קילו בשבוע או איך לרדת במהירות במשקל לפני אירוע. ובכן, לפני שנענה לכם על השאלה והאם זה בכלל אפשרי, חשוב מאוד שתכירו מספר נתונים חשובים הקשורים במשקל הגוף שלכם:

  • גוף האדם זקוק לבין 1,300 עד 2,600 קלוריות ביום (כתלות במין, גיל) על מנת לתחזק את עצמו. אם תצרכו יותר מכך, תעלו במשקל ואם פחות מכך, תורידו.
  • הנתון השני שחשוב לדעת עליו הוא שעל מנת להשיל קילוגרם של משקל גוף (ללא נוזלים), יש להימצא בחוסר של 4,000 קלוריות לערך.
  • הנתון השלישי הוא שבשלבים הראשונים, חלק רב מהמשקל שאותו אנו משילים נובע מאיבוד של נוזלים ולא של שומן.

בשורה התחתונה, על מנת לרדת במהירות במשקל, יש לצרוך פחות קלוריות בצורה משמעותית במהלך היום, לגרום לגוף לשרוף את השומנים ולאבד נוזלים, אך כל זאת ללא צום מוחלט ותוך הימנעות מהתפתחות חסרים תזונתיים. לכן, ההמלצה שלנו עבורכם היא להגיע לייעוץ דיאטני שבו יבנה עבורכם תפריט בהתאמה אישית על פי גילכם, מינכם ומידת הדחיפות שלכם בהסרת המשקל העודף וכל זאת מבלי שתפגעו בעצמכם. אל תתפתו בשום אופן לדיאטות צום למיניהן שכן הנזק עשוי להיות רב מהתועלת.

 

טיפים לירידה מהירה במשקל

יעוץ של דיאטנית הוא דבר חשוב כאשר רוצים לרדת במשקל, אך גם שמירה על מספר עקרונות מפתח שעשויים להוביל לירידה מהירה במשקל תסייע לכם בכך:

  • הימנעו מאכילת פחמימות – הגוף משתמש בפחמימות לצרכי הפקת אנרגיה והוא גם ידוע ביכולת שלו לאגור את הפחמימות העודפות בתור שומן. לכן חשוב מאוד להימנע מצריכה של פחמימות ריקות כגון ממתקים, משקאות קלים, פסטה ואורז.
  • מומלץ לאכול כמה שיותר מאכלים המכילים חלבון – צריכת חלבון על חשבון צריכה קלורית של פחמימות מביאה את הגוף לשרוף יותר שומן ותורמת לירידה במשקל במהירות. בנוסף, צריכת מאכלים המכילים חלבונים (בשר, ביצים, דגים, קטניות) גורמת להיווצרות תחושת שובע מוגברת לאחר ארוחה ולאורך מספר רב של שעות.
  • שתיית מים – מים אינם מכילים קלוריות ויכולים למלא את הבטן וליצור תחושה של שובע לאורך זמן. מומלץ לשתות מים לפני הארוחה, על מנת להחליש את עוצמות תחושות הרעב ולהתמלא מהר יותר.
  • אכלו לאט – כאשר אוכלים לאט, מאפשרים לקיבה לתקשר טוב יותר עם המוח, מה שבא לידי ביטוי בתחושת שובע מהירה יותר בזמן ארוחה. התוצאה היא צריכה של פחות קלוריות בזמן הארוחה ותרומה נכבדת לירידה מהירה במשקל.

לקריאה מורחבת: המדריך לדיאטה מהירה של דיאט מאסטר.

מעבר לזאת, מומלץ לצרוך ירקות בין הארוחות, כאשר חשים רעב. ירקות כגון פלפלים, קישואים או מלפפונים גורמים לתחושת מלאות מהירה ואינם מכילים כמעט קלוריות פר מנה. חשוב גם לדעת שאם תשלבו פעילות גופנית בסדר היום שלכם ותקפידו לישון מספיק שעות, הדבר גם כן יעזור לכם לרדת במשקל במהירות, מבלי להרגיש יותר מדי רעבים במהלך הלילה והיום.

כעת כשאתם יודעים איך לרדת במשקל מהר אך בצורה בריאה, אנחנו בטוחים שתגיעו ליעד במהירות ומבלי שתיפגעו בעצמכם. שיהיה בהצלחה!