איך לשלב אוכל בריא בדיאטה?

תוכן עניינים

בניגוד לדעה הרווחת דיאטה יעילה אינה כוללת אכילה מועטה, דילוג על ארוחות או התמודדות עם תחושות מציקות של רעב. להפך – התנהגות כזאת דווקא פוגעת בגוף ובבריאותו וגורמת בסופו של דבר לעלייה משמעותית במשקל. דיאטה היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא וכוללת צריכה של מזונות בריאים, מזינים ומספקים והקפדה על ארוחות קבועות ומשביעות מדי יום. אורח חיים המחויב לשמירה על בריאות הגוף ולא רק על משקלו, יוביל בסופו של דבר לניהול יעיל של המשקל, למראה מצוין ולהרגשה טובה. אפשר ורצוי להתמיד בדיאטה שכוללת תזונה בריאה וטובה אך צריך לדעת איך לעשות את זה נכון. בואו נבדוק איך לשלב אוכל בריא בדיאטה ולהגשים את יעדי המשקל בלי להישאר רעבים. 

ליהנות משפע של ירקות בריאים

תוכנית אכילה מאוזנת כוללת שפע של מזונות בריאים. אם אינכם יודעים היכן להתחיל, התחילו בירקות. ירקות הם המזון הטבעי ביותר לאדם והנחוץ ביותר לבריאותו של הגוף. הקפידו לשלב בכל ארוחה ירקות או פירות במגוון צבעים – עלים ירוקים, עשבי תיבול וירקות טריים בסיסיים כמו מלפפון, עגבנייה, פלפלים צבעוניים, בצל, צנון, שום, סלק ועוד. הכניסו לגריל ירקות שונים עם עשבי תיבול או אדו אותם. הקפיצו ירקות במחבת עם רטבים פיקנטיים או השתמשו בירקות משומרים בלי מלחים או סוכרים להכנת ארוחה מהירה. הירקות עשירים בוויטמינים, מינרלים וסיבים ואפשר להכין מהם תבשילים מדהימים למיניהם ומנות משביעות להפליא. נסו ירק חדש מדי שבוע והכינו בקלות מנות חדשות ומפתיעות לעצמכם ולכל המשפחה. 

עולם שלם ומתוק של פירות

פירות טריים, קפואים או משומרים הם דרך מצוינת ליהנות מקצת מתוק במשך היום. קחו איתכם לכל מקום קופסה של פירות חתוכים – תפוחים, בננות, מנגו או אננס. בעונת החורף אל תהססו להשתמש בפירות משומרים, מיובשים או קפואים ללא תוספת סוכר. הכינו לעצמכם שייקים מדהימים של פירות והוספו להם אבקת חלבון לחיזוק הגוף. שייקים כאלה גם בריאים, גם משביעים וגם מחזקים. הרשו לעצמכם לנשנש פירות בין הארוחות או ברגעים שמתחשק לכם קצת מתוק. הגוף תמיד יאמר לכם מה הוא צריך, אז אל תמנעו ממנו את מה שהוא מבקש. דיאטה בריאה לא צריכה להיות כרוכה בסבל. להפך – היא חייבת לתרום גם לבריאות הגוף וגם לבריאות הנפש. 

חפשו מזונות נטולי הסוכר

סוכר לבן מעובד הוא אחד האתגרים של החברה המערבית. גם אם אנחנו משתדלים להימנע ממנו, אנחנו בכל זאת עלולים לפגוש אותו במזונות רבים וצורכים אותו כמעט בעל כורחנו. מדובר בהתנהגות לא רצויה של ייצרני ותעשייני מזון, והיא כשלעצמה תורמת למגפת ההשמנה ולמחלות רבות בעולם המערבי. נוכל למנוע זאת אם נחפש מוצרי מזון שאין בהם תוספת סוכר או שכמויות הסוכר בהם מועטות ונקפיד לקנות רק אותם. חנויות טבע ומרכולים רבים כבר מודעים למגמה הזאת ומקצים מדפים שלמים למזונות בריאים ונטולי סוכר. חפשו אותם ותיהנו ממוצרים איכותיים ובריאים. 

שימרו על איזון

איזון הוא מהותי בתהליך ההרזיה ובדיאטה המשלבת תזונה טובה ובריאה. הרשו לעצמכם ליהנות מדי פעם מהמאכלים האהובים עליכם גם אם הם עשירים בקלוריות, סוכרים או שומנים. כדאי שתיהנו מהתהליך ולא תסבלו. אם תיהנו מהתהליך הדיאטטי, הדיאטה תזרום בקלות, והתוצאות לא יאחרו לבוא.