איך לאחסן ירקות טריים במקרר

תוכן עניינים

צריכת ירקות ופירות הכרחית לשמירה על הבריאות ועל כן, חשוב מאוד לדעת כיצד לשמור על הפירות והירקות וכן על הוויטמינים והמינרלים שהם מכילים. מרגע שבוחרים ירקות טריים בחנות, יש אפשרות להעניק להם את התנאים האופטימליים אשר יאפשרו לשמר את המרכיבים הבריאותיים שבהם ואת הטעם שלהם לאורך זמן וכך להפיק מהם את מרב היתרונות. אחסון נכון של ירקות טריים יכול להאריך את חיי המדף שלהם, לספק לכם חווית טעם וכמובן, לאפשר לעצמכם להנות באכילתם מכל היתרונות הבריאותיים שלהם.

 

כיצד מאחסנים בקירור ירקות טריים בצורה הטובה ביותר?

לרוב, השיטה הטובה ביותר לשמירת איכות תוצרת טרייה היא קירור, כאשר לכל ירק קיימת טמפרטורת אחסון אופטימלית. במקביל, במרבית המקרים אריזת התוצרת הטרייה יכולה להועיל בשמירה עליה. אולם, חשוב לדעת כי לא כל מוצר מגיב טוב לאריזה וטמפרטורה נמוכה לא מיטיבה עם כל תוצרת.

השלב הראשון באחזקה נכונה של ירקות טריים מתחילה בקנייה נכונה. אין לקנות תוצרת שעמדה בשמש או נחשפה לשמש גם אם זה לזמן קצר בלבד. יש לוודא כי על התוצרת אין פגמים, פצעים, נזקי חרקים וריקבון. אם אתם מעוניינים לאחסן אותם למשך פרק זמן ארוך, ניתן לבחור כאלה שפחות בשלים שלרוב יהיו מוצקים יותר. ישנם כאלה שבהם הצבע יכול לקבוע את מידת הבשלות. את השקיות שבהם אתם מאחסנים בתהליך הקנייה את הירקות שרכשתם, יש להניח בצורה זהירה מעל שאר הקניות בכדי להימנע ממצב שהם נמעכים. כמו כן, לאחר שמאחסנים בצורה נכונה את התוצרת במקרר, יש להניח נייר סופג בתחתית בכדי לספוג את עודפי הלחות שנוצרים כתוצאה מהנשימה שלהם וכן יש לנקות אחת לשבוע את מגירות המקרר ולהחליף את הנייר הסופג.

 

כיצד מאחסנים תירס טרי במקרר?

תירס מתוק טרי איננו מאוחסן זמן רב בטמפרטורות החדר, לכל היותר 3 ימים, אך במקרר חיי המדף של המוצר גדלים. מעבר לכך, במקרר עצמו ניתן לאחסן תירס תוך שמירה על ערכיו התזונתיים למשך 3 חודשים ואם בוחרים לאחסן אותו במקפיא ניתן להגדיל את חיי המדף שלו לשנה וחצי. כיצד עושים זאת? קודם כל מקלפים את העלים מהתירס, מנקים אותו במידה ודורש ניקוי, משרים אותו במים רותחים ולאחר מכן במים קרים, כאשר יש לחזור על ההליך המדובר פעמיים. לאחר מכן ניתן לאחסן אותו במקרר.

 

כיצד מאחסנים בקירור בייבי ברוקולי?

בייבי ברוקולי כדאי מאוד לאחסן בשקית הפלסטיק שבה קניתם אותו. אם אין לכם שקית כזאת, יש להכניס אותו לשקית אטומה, להוציא ממנה את האוויר, לסגור אותה בגומייה ולנקב שני חורים קטנטנים בשקית. לאחר מכן ניתן להכניס אותו למקרר.

 

כיצד מאחסנים אספרגוס בקירור?

בכדי לאחסן אספרגוס בקירור בצורה הטובה ביותר, יש צורך קודם כל לחתוך את הקצוות הקשים שלו. לאחר מכן, יש לשטוף אותו במים חמימים מספר פעמים, לייבש אותו בצורה קלה, להכניס אותו לשקית אחסון פלסטיק או לכלי עם מכסה ולשמור אותו במקרר כך עד שמשתמשים בו.

 

כיצד מאחסנים פטריות טריות?

הפטריות הטריות שקונים מגיעות בדרך כלל בתוך סלסילה מפלסטיק עטופות בניילון נצמד והאריזה שלהן לא סגורה באופן הרמטי ולכן, כדאי מאוד להוציא את הפטריות מהסלסילה. חשוב לדעת כי האויב המרכזי של הפטריות הוא הלחות ועל כן, ככל שהפטריות יהיו חשופות לפחות לחות כך אורך חיי המדף שלהן יהיה יותר ארוך. ישנן כמה שיטות אחסון לפטריות: ניתן לאחסן אותן בתוך שקית נייר אטומה, ניתן לאחסן אותן בכלי זכוכית עם מכסה אטום או שניתן לאחסן אותן בכלי זכוכית עם ניילון נצמד מתוח היטב.